Знаем ли правата си на пътници в ЕС
публикувано на 02.04.14 в 11:00
-
''Евранет плюс'', 02.04.2014 г.
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
"Имаме права във всички видове транспорт- права на защита при възникнал проблем. Пътниците обаче не са много добре запознати. В Европа средно 66% от хората не знаят правата си като пътници. В България този процент е много по-голям, въпреки кампанията на ЕС за разгласяването им. Важно е да знаем кои са те. Например при инцидент на пътя с превозвач, имаме право на обезщетение. При отмяна на полет, или закъсняване на влака например, или загубен куфар, трябва да знаем как да реагираме. На първо място трябва писмено да се оплачем на самия превозвач и да изчакаме отговора, който трябва да се получи в рамките на 1 месец. Понякога потребителите не са доволни от отговора и тогава, ако държавата е членка на ЕС, трябва да се свържат с Европейския потребителски център."- обясни специалистът.
Най-много са проблемите, констатирани при въздушния транспорт. Редки са жалбите срещу железопътни превозвачи, а при автобусните проблеми най-често става дума за изгубен багаж. При въздушните превози най-често става дума за забавени и отменени полети. Тук пътниците имат право на определено внимание от страна на превозвача, каза още Игнат Арсенов:
"Превозвачът трябва да ни предложи избор- или да се откажем да пътуваме и получим обратно пълната стройност на билета, или да ни предложат алтернативен маршрут безплатно. За периода на закъснение на полета имаме право на грижи- да ни дават храна и напитки, нощувки ако се налагат. Имаме право и на допълнително парично обезщетение в размер от 125 до 600 евро в зависимост от това колко голямо е закъснението и колко е далечен полетът. Важно е да се знае, че това се полага само ако проблемите са по вина на самата авиокомпания."
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!