Актуални проблеми на образователните системи в ЕС


Една пета от младежите в  Европейския съюз имат проблеми с четенето и писането, съобщи на конференцията „Образование 2015 - качествено образование за всяко дете“ еврокомисарят по образованието и културата Тибор Наврачич. На събитието бяха посочени някои от по-актуалните проблеми, пред които са изправени просветните системи на Европейския съюз и на България. Сред тях - неграмотността, ранното отпадане от училище, недостатъчните средства за образование , както и разминаването между квалификацията на излизащите от учебните заведения и реалните нужди на пазара на труда.
Тибор Наврачич призова България и ЕС като цяло да дадат достъп на бедните слоеве до образователните си системи.
Според Ивайло Калфин, фокусът трябва да бъде поставен върху маргинализираните групи от обществото, които трябва да бъдат върнати в училищата.
Евгения Пеева от Фондация „Заедно в час“ алармира, че процентът на неграмотните у нас е два пъти по-висок от този в ЕС.
От своя страна, евродепутатът Ева Паунова посочи, че в образованието са необходими инвестиции в две посоки- към  учителите и инвестиции за това квалификацията на младите да отговаря на нуждите на трудовия пазар.
Инвестициите по отношение на учителите трябва да се повишат, смята и Петър Кънчев - учител в Аграрно-техническа професионална гимназия, гр. Златица. Така мислят  също  Мариан Илиев и Радина Георгиева - ученици от СОУ „Петър Берон“, гр. Костинброд.
Учителите у нас са научени да преподават знания, но не и ключови за 21 век компетенции“, заяви Евгения Пеева.
А еврокомисарят по образованието и  културата  Наврачич посъветва финансовите министри в ЕС да не гледат на образованието като на „нещо евентуално“, тъй като „това е нашето бъдеще“.

Още европейски новини:

www.euranetplus-inside.eu




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!