"Селфи" оценява достъпа до технологи и в училища

От възможност за интернет достъп до библиотеката до електронните дневници….Този ученик от гимназията във Варшава, която носи името на детската писателка Клементана Хофманова представя как неговото училище е вече в крак с модерните образователни технологии…
"Всяка стая си има компютър, мултимедия. В много от класните стаи имаме и интерактивни бели дъски. Учениците ни имат безплатен интернет, през него ползваме платформа за дневниците и виждаме оценките и отсъствията си. Ползваме платформи, през които заемаме книги от Националната библиотека и училищната библиотека. Други платформи ни позволяват да правим презентации. Учениците също може да се пробват и като бизнесмени през платформа, която ни позволява за се състезаваме с други училища. Математиката я учим през програма, която прави и графиките по математическите формули. През канал в ютюб ние може да се пробваме да бъдем и журналисти." 
Точно това обобщено знание оценява платформата, наречена СЕЛФИ. Инструментът, разработен от ЕК спомага да подобри цифровите технологии в процесите на преподаване, учене и оценяване на учениците. И дава снимка на областите,  които се нуждаят от подобрение Еврокомисарят по образованието Тибор Наврачич обяснява и двете причини, поради които новата платформа е полезна. 
"Платформата SELFIE е полезна по две причини. Едната е, че образователните системи трябва да са възможно най- достъпни. Защото образованието е най-добрият начин за социално включване. Онлайн инструментите правят образованието по – достъпно, особено за провинциалните райони на Европа. От друга страна е разумно откъм реформите в националните образователни системи. Информацията, базирана на Селфи може да помогне при планирането на елементите от националната реформа". 
Министърът на национално образование на Полша Анна Залевска отбеляза, че министерството й вече е започнало „насищането на училището с технологии“.
Това няма само да бъде допълнение към европейските училища, но ще мотивира учителите, учениците и меднижмънта на училището да правят своята самооценка. Това е мястото, откъдето започва подобна инициатива и това е допълнение към вече установена практика в образователната система на Полша. Преди 2021 се очаква навсякъде, във всеки образователен център на Полша, да имаме високоскоростен интернет. Досега едва два – три процента от училищата имат бърз интернет. Искаме да наситим всяко училище в Полша с мултимедийни устройства. Така че всеки клас да има достъп до подобни устройства. 
Еврокомисарят по образованието Тибор Наврачич обяснява, че новата платформа ще подсили знанието в областта на високите технологии. А това, по думите му, е важно, защото така се поддържа икономика, базирана на знанието. Платформата е тествана от 67 000 души от 650 училища в цяла Европа, Грузия, Сърбия и Русия.  България не е участвала в тестово изпитване. Но е възможно част от 2400 – те училища да я използват заедно с останалите 250 000 в ЕС. От ЕК посочват, че СЕЛФИ е само една от 11-те инициативи по плана за придобиване на дигитални умения в обучението. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!