"Селфи" оценява достъпа до технологи и в училища
публикувано на 17.11.18 в 08:00
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
От възможност за интернет достъп до библиотеката до електронните дневници….Този ученик от гимназията във Варшава, която носи името на детската писателка Клементана Хофманова представя как неговото училище е вече в крак с модерните образователни технологии…
"Всяка стая си има компютър, мултимедия. В много от класните стаи имаме и интерактивни бели дъски. Учениците ни имат безплатен интернет, през него ползваме платформа за дневниците и виждаме оценките и отсъствията си. Ползваме платформи, през които заемаме книги от Националната библиотека и училищната библиотека. Други платформи ни позволяват да правим презентации. Учениците също може да се пробват и като бизнесмени през платформа, която ни позволява за се състезаваме с други училища. Математиката я учим през програма, която прави и графиките по математическите формули. През канал в ютюб ние може да се пробваме да бъдем и журналисти."
Точно това обобщено знание оценява платформата, наречена СЕЛФИ. Инструментът, разработен от ЕК спомага да подобри цифровите технологии в процесите на преподаване, учене и оценяване на учениците. И дава снимка на областите, които се нуждаят от подобрение Еврокомисарят по образованието Тибор Наврачич обяснява и двете причини, поради които новата платформа е полезна.
"Платформата SELFIE е полезна по две причини. Едната е, че образователните системи трябва да са възможно най- достъпни. Защото образованието е най-добрият начин за социално включване. Онлайн инструментите правят образованието по – достъпно, особено за провинциалните райони на Европа. От друга страна е разумно откъм реформите в националните образователни системи. Информацията, базирана на Селфи може да помогне при планирането на елементите от националната реформа".
Министърът на национално образование на Полша Анна Залевска отбеляза, че министерството й вече е започнало „насищането на училището с технологии“.
Това няма само да бъде допълнение към европейските училища, но ще мотивира учителите, учениците и меднижмънта на училището да правят своята самооценка. Това е мястото, откъдето започва подобна инициатива и това е допълнение към вече установена практика в образователната система на Полша. Преди 2021 се очаква навсякъде, във всеки образователен център на Полша, да имаме високоскоростен интернет. Досега едва два – три процента от училищата имат бърз интернет. Искаме да наситим всяко училище в Полша с мултимедийни устройства. Така че всеки клас да има достъп до подобни устройства.
Еврокомисарят по образованието Тибор Наврачич обяснява, че новата платформа ще подсили знанието в областта на високите технологии. А това, по думите му, е важно, защото така се поддържа икономика, базирана на знанието. Платформата е тествана от 67 000 души от 650 училища в цяла Европа, Грузия, Сърбия и Русия. България не е участвала в тестово изпитване. Но е възможно част от 2400 – те училища да я използват заедно с останалите 250 000 в ЕС. От ЕК посочват, че СЕЛФИ е само една от 11-те инициативи по плана за придобиване на дигитални умения в обучението.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!