От ЕК предлагат забрана на продажбата на автомобили с ДВГ след 2035-та година
публикувано на 07.08.21 в 12:09
-
Репортаж на Надежда Николова за ''Евранет +''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Транспортът е един от основните сфери, където се предвиждат мерки. Мерки се предвиждат и за енергийната ефективност, особено за сградния фонд, има предложения за директивите за възобновяемите енергийни източници, за директива свързана със земеделското производство, казва още Искра Михайлова.
Очаквам в следващите месеци, най-късно година, да се произнесат Европейският парламент и Съветът по пакета предложен от ЕК, за да се превърне той наистина в законодателен акт. Дали са готови производителите на автомобили? Бих казала - да. Те очакват и много сериозна подкрепа от ЕС за следващите години в областта на изследванията и иновациите, за да могат да компенсират производството на двигатели с вътрешно горене с нов тип. Тук не става дума само за електромобили, тук става дума за алтернативни горива, включително горива от биомаса. Тук става дума за въвеждането и на водородни технологии. Ако това бъде постигнато като технологичен пробив, става дума да цялостен нов модел на енергийните мрежи на електромобилите, т.е. както в енергетиката, така и в транспорта, очакваме един микс от технологични решения.
Бизнесът не е настроен негативно към новите технологии и отделни автомобилни компании вече са намерили технологични решения. Това се вижда от техните продажби, в които доминират електромобилите. Но компаниите очакват и да се вземат решения за горивата, които ще се използват, за да могат да работят по проекти за промяната на двигателите на автомобилите.
В България се отчита все по-нарастващ интерес към използване на електрически превозни средства, казва Илия Левков от Национална браншова организация индустриален клъстер "Електромобили". Добавя, че това е видно от продажби, наеми и работа на фирми, които се занимават с отдаване под наем на електрически превозни средства.
В зелената инфраструктура България прави решителни стъпки, мога да кажа, че са над 350. Те трябва да намерят място в интегрирана платформа, която да дава информация на всеки един потребител къде и каква е зарядната станция, каква е мощността, каква е цената на зареждане или е безплатна, дали е свободна, как става разплащането и какви са възможностите за включване в нея, без това да ви кара да купувате някакви карти, предплатени, да изпращате SMS- и или нещо подобно. При 300 превозни средства, електрическата мобилност, зарядната инфраструктура е новата цифрова трансформация на един огромен сектор с потенциал, мога да кажа, в пъти повече от строителство, индустрия и т.н.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!