Може ли да бъде постигната нулева смъртност по пътищата в ЕС?
-
Репортаж на Надежда Николова за ''Евранет +''
Някои от изискванията, които присъстват в Доклада за пътната безопасност, е да се насърчат инвестициите в безопасна пътна инфраструктура, особено в районите с концентрация на ПТП, да се насърчат мерките от страна на държавите за създаване на условия и съоръжения за транспорт, което да намали опасността по пътищата. В доклада присъства и изискването за безопасност на употребяваните превозни средства и предотвратяването на измамите при манипулиране на данните на километражите.
Инвестициите в пътища и мерките за това на пътя да има само технически изправни автомобили са 2/3 от всички мерки, които трябва да бъдат взети:
"Ако в миналото е било задължително колите да се произвеждат с колан, после да се произвеждат с въздушни възглавници, после да се произвеждат със стабилизираща система, то съвсем скоро ще бъде задължително или поне ще се обсъжда това, да има камера за движение на заден ход, така че да се избегнат подобни инциденти, да има радар в предната част на автомобила, който при липса на реакция от водача да се предотвратява челни сблъсъци или сблъсък с предния автомобил. Технологиите се развиват и Европейските институции трябва да направят максималното, те да са в полза на хората и да стигат до все повече хора."
Коментарът на Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
"Тази рамка, която е изработена от Съюза е абсолютно реалистична. За съжаление, ако ние продължаваме по български да си прилагаме политиките на ЕС и да нямаме никаква ясна и целенасочена политика за намаляване на жертвите, за България е абсолютно нереалистична."
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!