Социалните мрежи имат все по-голямо влияние върху ежедневието ни (Графика №5/2024)
Използването на социални медии рязко се увеличи през последните години.
Влиянието им все повече нараства, както по отношение на индивидуалните потребители, така и за по-успешното развитие на бизнеса. Социалните медии имат съществен ефект за изграждане на взаимоотношения и поддържане на комуникация, показване на емпатия, образоване и насърчаване, творчество, разпространение на новини, както и използването им като мощен маркетингов инструмент и т.н.
Освен многобройните положителни ефекти, нарастването на броя на хората използващи социалните мрежи ("Фейсбук", "Инстаграм" Х, "Снапчат", "Тикток" и други) и времето, прекарано в тях, вече предизвиква и загриженост сред родители, учители, политици, включително и клиницисти относно цялостното им въздействие и очаквани ефекти върху нашия живота.
59% от хората в ЕС използват социалните мрежи през 2023 година по данни на Евростат.
Дания е страната, която отчита най-висок дял на хората ползващи социалните платформи с 91,02%, следвана от Кипър (82,56%), Унгария (81,32%), Финландия (79,22%) и Нидерландия (76,62%).
Най-нисък процент на участие в социалните мрежи е отчетен от Франция (44,39%), Германия (48,61%), Италия (53,06%) и Словакия (56,99%).
България се нарежда на осемнадесето място сред държавите членки на ЕС по проникване на социалните мрежи сред населението с 64,20%.Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!