Подкаст "Европа утре" (14): Изкуственият интелект в училище: помощник или капан?
публикувано на 28.10.25 в 08:30
Изкуственият интелект в училище: помощник или капан – в това издание на подкаста „Европа утре“
Епизодът разглежда ползите и опасностите от използването на изкуствения интелект в учебния процес. Подчертава се нуждата от това новата „мислеща“ технология да се използва като помощно средство, а не като заместител на човешкото присъствие и опит. Експертите настояват за възрастови ограничения в употребата на изкуствения интелект в класните стаи. Нужни са и уроци, които да възпитават критично мислене у децата и мерки, които да защитят личните им данни. Макар изкуственият интелект да предлага нови и интересни възможности за обучение, трайното знание се постига чрез личен опит и човешко взаимодействие, които технологията не може да замени.
В броя с автор Стоян Стоянов ще чуете:
✅ Инж. д-р Ангел Ангелов – преподавател в Средно училище „Сава Доброплодни“ в Шумен, автор на учебници и учебни помагала по информационни технологии, част от екипа на МОН, който създава учебните програми по информационни технологии.
✅ Проф. Севджихан Еюбова – психолог и преподавател по психология в Шуменския университет.
✅ Деян Герговски – журналист и преподавател в Средно училище „Панайот Волов“ в Шумен.
✅ Бастиен Мас – член на CREIA (Експертна общност по въпросите на изкуствения интелект) – продукция на euradio, Франция.
✅ Проф. Йорн Прехт – преподавател в Медийния университет в Щутгарт и основател на IANA (Институт за приложни изследвания на наративи) – продукция на AMS, Германия.
✅ Стефан Димитров и Здравко Златев – ученици от СУ „Сава Доброплодни“ в Шумен.
Още теми като „Изкуственият интелект в училище: помощник или капан?“, част от „Европа утре“, слушайте тук. Още от поредиците към Евранет плюс, вижте тук.
Снимка: pexels
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
