Все повече жалби срещу некоректни онлайн търговци постъпват в Европейския потребителски център. Пред "Хоризонт" ръководителят му Игнат Арсенов предупреди потребителите да проверяват внимателно търговците, преди да направят поръчка от сайтовете им.
Често се случва търговецът, от който е направена поръчката, да не е посочил адрес, заради което потребителят не може да се откаже от покупката, въпреки че има право на това, предупреди Игнат Арсенов:
Първият проблем, доставяш една стока, която всъщност не е достатъчно качествена или не е това, което потребителите очакват. Едно е да видиш нещо на снимка в интернет, друго, това, което е реално.
Около 20% от жалбите в Европейския потребителски център са за накачествени мобилни телефони или таблети и още около 20% за проблеми при закупена черна и бяла техника.
Не са редки случаите, когато потребителите се оказва, че пазаруват от сайт, който е от Китай, от Щатите, от друга държава, където трудно може да им се окаже съдействие, да кажем, че практически е невъзможно.
Затова съветът на Арсенов е да проверяваме добре сайтовете, от които пазаруваме. По отношение на другите сигнали:
Транспортът формира някъде под 25 процента от нашите жалби.
Жалбите за некачествени туристически услуги обаче намаляват.
Още за правата на потребителите ще чуете в предаването "Хоризонт за вас".
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,