Набирането на капитал за малките и средни предприятия ще става с помощта на инвестиционни посредници, обясни за „Хоризонт“ Васил Големански от БФБ. Във ваучерната схема могат да участват всички лицензирани и инвестиционни посредници.
„Да подберат и да видят кои малки и средни предприятия могат да участват в тази програма и активно да ги убеждават да го свършат“, каза той като посочи, че интересът от тази инициатива е взаимен – за предприятията и за посредниците.
Ваучерът покрива таксите за изработване на проспекта на дадена компания и включването ѝ в търговията на фондовата борса.
„Води се за успешно проведена кампания, ако дадена компания събере 10 пъти стойността на ваучера – т.е. поне 500 хил. лв. капитал“, каза Големански. Малките и средните предприятия трябва да са в списъка с дейности, обявен за стратегията, който включва над 30 дейности. Цялата сума за програмата е 4 млн. лв., но кампанията започва с 1.6 млн. лв.