С протеста утре просто търсим начини желанието на работниците да бъде удовлетворено. Ние война няма да водим, няма да искаме оставки. Институциите да обърнат внимание на градския транспорт.
Така отговори Иван Кирилов, председател на федерацията на транспортните работници в КТ "Подкрепа", на въпроса дали няма да бъдат обвинени за застрашаване на националната сигурност.
Утре градският транспорт на София няма да се движи от 4.00 часа сутринта до 12.00 часа на обяд. И Кирилов, в интервю пред БНР, потвърди, че не е изключено като вариант изобщо да спре градският транспорт, да спре и метрото.
"Това не е изключено като вариант, хората са готови. Има напрежение. На 14 април т. г. направихме протест, затворихме три ключови кръстовища, нищо не се случи. Нищо не се случи и това радикализира работниците. Терзиев говореше за брутни трудови възнаграждения, но очевидно не е наясно как се структурират", коментира Кирилов.
И опроверга кмета Терзиев за заплатите на работниците в градския транспорт:
"Всеки водач има между 50 и 70 часа месечно и е нормално да взимаш повече пари. Обикновено около 25 – 30% в заплатата е от извънреден труд. 2015 лв. е основна заплата на водачите. Извънредният труд е в много високи размери и затова заплатата се доближава до 4000 лв. Двата компонента, допринасящи за привлекателност на професията, е размерът на заплатата и условията на труд. В случая и двете са причини, но не приемаме да разделяме професиите. Градският транспорт е жив организъм и предложението, едва ли не, е да се даде само на водачите, е абсурдно", коментира синдикалистът.
А с какви действия ще продължат транспортните работници в градския транспорт зависи от самите тях:
"Хората искат да затворим кръстовища, ако няма ефект да затваряме гаражи и депа. Когато утре до 12.00 ч. няма градски транспорт, ето, първата щета е неучебен ден и няма резултат. Хората ще кажат за следващата стъпка. Най-вероятно това ще са ефективни стачни действия – не да спира градският транспорт, а въобще да няма".
Според Кирилов самото метро няма да може да поеме хората, защото и то има предел, предупреди синдикалистът.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.