Интервю на Марта Младенова с Йорданка Ушагелова в предаването ''Преди всички''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Комисията за финансов надзор за първи път организира специално събитие, посветено на потребителите на финансови услуги, озаглавено Ден на потребителя. Инициативата ще се проведе днес от 15 до 17 часа в София. Всеки ще може да зададе своите въпроси за застраховането, осигуряването и капиталовия пазар - трите сектора, които комисията регулира.
Няколко са начините, които КФН дава за комуникация и контакт със своите потребители - на място, онлайн чрез сайта на Комисията, по мейл или по пощата, посочи пред БНР Йорданка Ушагелова, която отговаря за жалбите в небанковия надзорен орган.
По думите ѝ през последната година се забелязва леко увеличение на жалбите. Според нея това се дължи на потребителите:
"Забелязваме вече едно подобрено ниво на финансова грамотност. На следващо място са продуктите и услугите, част от които имат задължителен характер".
По отношение на застраховането най-честата причина за жалби е отказ от изплащане на обезщетение по каско от застраховател, когато ползва гражданска отговорност, отбеляза Ушагелова в интервю за предаването "Преди всички". След това се нареждат несъгласие на потребителя с размера на изплатеното обезщетение, както и отказът от изплащане на обезщетение по здравно осигуряване, изброи тя.
КФН прави доста по отношение на подобряването на финансовата грамотност сред потребителите, изтъкна Ушагелова.
По думите ѝ все по-малко стават жалбите заради неразбиране на някакъв продукт, който се предлага в сектора, или от консултация, която не е била достатъчно ясна от съответния застраховател, осигурител или инвестиционен посредник.
"Когато са идентифицирани случаи, в които има нередности от дружествата, които регулираме, в зависимост от конкретната причина, някъде в между 9 и 26% от случаите след наша намеса се стига до положително разрешаване на проблема в полза на потребителя".
Йорданка Ушагелова посъветва потребителите да не прибързват, когато искат да сключат сделка или когато искат да закупят небанков финансов продукт. Да проверят дали дружеството е лицензирано, добави тя, като уточни, че цялата информация е достъпна на страницата на КФН. Потребителят може да се обади и по телефона, за да получи такава информация, каза още тя.
Цялото интервю на Марта Младенова с Йорданка Ушагелова в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл.