През новия отоплителен сезон топлофикационните дружества, включително и „Топлофикация София“, ще трябва да работят по нов начин, защото влезе в сила нова наредба за топлоснабдяването.
Според Столичния общински съвет обаче тези промени идват прекалено късно и проблемът е в това, че наредбата влиза в сила дни преди началото на новия отоплителен сезон. Заради късните промени сега топлофикационните дружества не са подготвени да работят по нова система.
Общинските съветници на София са притеснени заради голямото закъснение, с което се приема наредбата за топлоснабдяването. По думите на част от тях, още от месец март се очаква тази наредба да влезе в сила. Заради късното въвеждане на промените при топлоснабдяването и формирането на сметките за парно, сега ще трябва да бъде пренастроена системата, с която се работи в топлофикациите.
Те имат нужда от достатъчно време, за да направят изменения в техния софтуер, за да се изчисляват сметките правилно и да не се допуска формирането на некоректни сметки. От Общината заявиха, че са изпратили запитване до „Топлофикация-София“, колко време ще им е нужно, за да въведат тези промени. От дружеството обявиха, че ще им е нужен поне месец, за да започнат работа според новите изисквания.
Други промени, влезли в наредбата за топлоснабдяването, са възможностите за самоотчет, възможност за максимален процент на сградната инсталация, разделянето на топлата вода от топлинната енергия по желание на самите етажни собственици и за тяхна сметка, контрол на нулевите дялове. Завишени са и санкциите за немонтирани водомери.
Други проблеми обаче нямат отговор. Все още няма механизъм за справяне с кражбата на топлоенергия. Трябва също абонатите да могат да сменят топлинния си счетоводител по всяко време.
Как ще се промени начинът, по който се изчисляват сметките за парно - чуйте в репортажа на Ивайло Николов.
Разходката по ул. Георги С. Раковски започва от най-високото ѝ място, с паметника на Вазов и витошката морена, от която да гледа към любимата си планина. Наблизо е Палатата Св.София, дело на арх.Парашкеванов (1929). Там е пл.Николай Гяуров, кръстен по инициатива на Гена Димитрова, която също живее наблизо. Следва историята на Военния клуб - коя всъщност..
Веселина Узунова от ИИИ-БАН за Аспарух Лешников: "Басът на групата Роберт Биберти е завиждал и на Аспарух Лешников, и на евреите в групата. Омразата по онова време се е ширила, дори и между членовете на групата. Аспарух Лешников става плячка на Биберти. След 9 септември 1944 на Лешников не е разрешено да напусне България. Писмата му доказват..
Борис Руменов, чиито псевдоним Борю Зевзека е измислен от проф. Иван Шишманов, е легендарна фигура сред софийските интелектуалци и бохеми през първите десетилетия на ХХ век. Името му е нарицателно, и също както за проф. Александър Балабанов, за него се разказват комични и куриозни случки. Хуморът му е свеж, заразителен и незлоблив, автор е на 15..
Шри – Шри Рави Шанкар гостува отново в България – Константин Драгов и Сана Драгова: "Той е основателят на фондация "Изкуството да живееш", тя е в над 180 държави. Учителят ще има лекция с възможност за въпроси и отговори и най-вече, ще има медитация в залата (НДК - зала 1). Ще е като на концерт. Заедно ще преминем отвъд хаоса. Блаженството е..
Филмът „Гунди“ влиза в британската разпространителска мрежа – режисьорът Димитър Димитров с подробностите: "Много е важно, че филмът продължава като част от програмата на британските кина от веригата "Одеон". Тя е достъпна в сайта им и те са си направили сметка, че не само българи ще го гледат. Като студент там не съм си и мечтал, че някой ден мой..
Голямата маса: Градски дворове – Божидар Емануилов, зам.-кмет на "Оборище": "Има най-различни работилници за деца и възрастни в един от дворовете, гаражна разпродажба в друг, жива музика. Градските дворове е изчезваща среда, тези, които сме израснали в центъра ги помним. Те са мост между поколенията. Има и хора, които негодуват заради ограничения..
Уикенд с „ Мале-мале“ – второ издание на мини фестивала в Южния парк, гост по този повод ни е Петринел Денев: "Програмата ни е малка, първото издание бе изцяло за деца. Хуморът е подходящ и за възрастните. Предвидили сме и уъркшоп за улична клоунада - така и ние започнахме с "Мале-мале". Уличното изкуство дава свобода - да пробваш, да..