Христо Велев, основател на компанията за визуални ефекти Bоttleship по повод Националният празник на хората в кино индустрията:
"Разликата между анимация и визуални ефекти е артистична. В анимацията започваш от нулата, докато визуалните ефекти трябва да са сложни като природата. Сега те правят мечтите на режисьорите възможни. Ефектите са смесица от технология и занаятчийство от високо ниво. Подскачаш от технически към артистични проблеми - решавайки едните, попадаме на другите и обратното.
Спектакъл-филмите са много зрелищни, част от тях са направени виртуално. Ние сме като хора, които правят увеселителен парк. Тъкмо сме измислили нещо ефектно и трябва за следващия проект да измислим друго. В началото нещата са трудно предвидими. И естетиката е различна, ако се целиш примерно в Азия или в млади хора. От 50-те, в Европа и САЩ тя идва от фотографията, сега е обратното - цветовете и анимацията са важни за азиатската и по-младата публика.
Режисьорите искат да те развълнуват. Това, което правим или трябва да е много фино, или много дръзко. Изпробват се различни варианти, за да можем да сме на ръба. От 90-те боксофисът е на визуалните ефекти. Атракция и спектакъл. В киното потапянето е по-силно. Вкъщи част от магията отива отвъд ръба. В киното сетивата са по-натоварени. Хубаво е да имаме различните начини на гледане на различните филми. В момента почти няма филм без визуални ефекти.
Единствено си струва да се преследва най-високата цел. Често е психологически смущаващо. Стресиращо е, защото резултатът се вижда доста късно. Минава се през доста неуспешни реализации. За пръв път нещата се виждат в целия си блясък на най-големия екран. При нас признанието е оскъдно. Като магията на режисьора е пълна, заслугата е фокусирана към него.
В момента, изкуственият интелект е успешен за генериране на статични изображения и начални изображения. Нашият процес е много колаборативен, засега ИИ е много ограничен. Но ускорява сегашните методи за генериране на виртуални светове. Надеждата е да може да смъкне разходите. Но има в момента поне технологични ограничения, както има и етически модели - как хората, създали моделите, върху които се тренира ИИ ще получават възнагражденията си. Има и ИИ, който да се използва като интерфейс - да преведе на софтуера какво искаме от него. Използваме всичко най-съвременно от технологиите, не съм притеснен, че сме стигнали до някакво насищане."
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..
В края на седмицата адв. Николай Хаджигенов и Светлин Желев, за съжаление, трябваше да започнат коментарите с тема, която беше актуална в понеделник: Пореден жалък и неуспешен опит за избор на председател на българския парламент. Но техните разсъждения обхванаха още: В Пътна полиция се правят "реформи" – защо и за кого; "МВР се управлява..