Пред Радио София Валерий Пощаров, Ваньо Димитров и София Павлова представиха изложбата и новото българско списание за фотография Obscurus, което излиза днес.
Има значение по какъв начин фотографията е осмислена и по какъв начин илюстрира една по-широка концепция, за да може да бъде припозната, обясниха събеседниците.
Преди дни Валерий Пощаров спечели първата награда в категория "Портрети" в конкурса за професионални фотографи на Sony, с проекта си, в който заснема бащи и синове.
„Отделният кадър не е това, което беше. Това, което в момента се търси в световен план, са проекти, които имат мащаба да погледнат света по един различен начин“, каза Валерий Пощаров.
Именно липсата на платформа, която да обединява смисъла на фотографията, кара Ваньо Димитров да се обърне към идеята за сп. Obscurus.
„Проектът Obscurus стартирах преди две години. Тук, в България, ни липсва подобна платформа и медия, като съдържание и визия. Идеята беше да застанем рамо до рамо с чуждестранни такива“, каза Ваньо Димитров.
Именно фотографията е това, което обединява Валерий Пощаров, Ваньо Димитров и София Павлова.
За да покаже богатството от кина на София в миналото, София Павлова се обръща към различни институции, откъдето събира архивни кадри на вече несъществуващи кина.
„Целта ни беше в една визуална игра да съпоставим миналото с настоящето. Първоначалната цел беше всеки един архивен кадър да има сегашно отражение, за да може окото да направи тази разлика – какво е било преди и какво е сега. В последствие установихме, че няма как да съберем всички кадри и да ги съпоставим преди и след. Например кино „Одеон“ не е било на това място, на което е сега“, обясни София Павлова.
„Невидима София: изчезналите киносалони“ ще видим през обектива на фотографите Александър Станишев, Георги Андинов и Ивелина Димчева.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..