Нагласите на младата аудитория към радиото и как радиото отговаря на техните вкусове и желания. Това обсъдиха участниците в Радиоасамблеята на Европейския съюз за радио и телевизия (EBU), която се проведе вчера и днес в София. Българското национално радио беше домакин на събитието, в което участваха над 100 души от близо 40 държави от Европа Азия и Африка.
Участници в медийната среща споделиха своя опит за привличане на млади слушатели, а това направиха и представители на Би Би Си - най-старата национална медия в света.
Усещането за живо радио предаване е основната причина, привличаща слушателите на младежките програми на Би Би Си радио. Това показват представени на радиофорума данни на британската обществена медия за „Би Би Си 1“ и „Би Би Си Екстра“. Двете програми имат над 10 милиона слушатели седмично, сочат проучвания от миналата година.
Като предимства да слушат радио, участниците в допитването на възраст между 15 и 24 г. изтъкват, че медията избира музиката вместо тях и ги предразполага към точното настроение.
Шивон Макменеми, която отговаря за проучванията на двете младежки програми на обществена медия на Острова каза, че слушателите имат високи очаквания към програмата.
„Искат предаванията на живо да дават усещането, че във всеки един момент може да се случи всичко. Харесва им елементът на изненадата“, каза тя.
А работещата формула според данните на Би Би Си е точната пропорция между новини и забавление.
„Младата аудитория иска да получава информация. Искат да знаят какво се случва. Въпросът е в точния баланс между новини и забавление. Трябва да им бъде осигурявана информация, но да не забравяме, че са млади и имат нужда от отдушник на ежедневния стрес на живота им“, Шивон Макменеми.
Повече ангажиране на младите хора в социални каузи ще ги привлече като слушатели на Българското национално радио, каза Албена Миланова - директор на Дирекция Международно сътрудничество в БНР и три мандата вицепрезидент на радиокомитета на Европейския съюз за радио и телевизия.
„Вече расте едно поколение, за което е важно да има социална кауза. Ако тя е предложена, и за нея се бори БНР, ние по такъв начин можем да спечелим тези хора – да ни имат доверие и да ни слушат“, каза тя.
БНР е силно ангажирано в битката за фалшивите новини, която остава и след края на Радиоасамблеята в София.
„Обществената телевизия и радио са стожерите на демокрацията. Особено, след като в момента е толкова актуална темата с фалшивите новини. Битката с тях трябва да се води от обществените медии. Трябва да продължим да работим в тази насока, така че нашите слушатели да са убедени, че това, което научават от нас е действително достоверно и обективно“, каза Албена Миланова.
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.