Обсъждането на трасето събра в Симитли над 1000 души, които дойдоха да чуят дискусиите около приемането на доклада за въздействие върху околната среда.
При първия са предвидени две самостоятелни едно от друго платна, като в посока Гърция трасето преминава по сегашния път Е-79, а това за София преминава по нов участък – на изток от Кресненското дефиле. Вторият вариант е "Дълъг тунелен" – с дължина на тръбата 15,4 километра. Третият вариант предвижда и двете платна за движение да се изнесат извън дефилето по ново трасе в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава. В четвъртия и двете платна минават през дефилето, като последователно се раздалечават и доближават едно спрямо друго. Последният вариант разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго платна, като най-характерното е решението за разполагане на двете платна едно над друго на голяма дължина. Целта е незасягане на картираните граници на резерват "Тисата".След обсъжданията избраният проект и докладът за оценка за въздействието върху околната среда трябва да бъдат одобрени от Министерството на околната среда и водите (МОСВ).
В звуковия файл можете да чуете подробности около обсъжданията в Симитли.
Вариантът за пряк път през Кресненското дефиле е изключително вреден. Това каза в предаването "Преди всички" Петко Ковачев от Институт за зелена политика относно започващото обществено обсъждане на проектите за преминаването на магистрала "Струма"..