„На база на направено национално социологическо проучване, става ясно, че около 89 % от българите биха си купували продукти с наименованието „планински“, защото са много по-екологични“-коментира още Момчил Неков.
Българският евродепутат уточни, че продуктите с „географски означения“, са един инструмент, който е много добре познат на европейските потребителите, но в България все още не се използва пълноценно. „Затова, инициативата трябва да тръгне от самите производители, които трябва да се сдружат, за да могат да защитят по-добре своите продукти“ - убеден е Момчил Неков. Той обясни, че „продуктите с „географско означение“ ще гарантират на потребителите, че това което консумират е качествено и се произвежда по традиционна българска рецепта. Такива продукти са: „петричките праскови“, „смилянския фасул“, „месо от Източно балканска свиня“, различните видове лютеница, българските сирена и кисело мляко и други автентични български продукти. Развитието на този вид производство ще помогне много и за развитието на така наречения „кулинарен туризъм“ - коментира още Момчил Неков.
Българският евродепутат съобщи и още една добра новина за българските вина, защитени с наименованието „географско означение“. „Две от тях-вино от „Тракийската низина „ и вино от „Дунавската равнина“, вече са записани във „винената карта“ на Япония, след подписано споразумение с България. Трябва да направим така, че България за заеме своето достойно място и на световната „винената карта“ – категоричен е Момчил Неков. Според него, реално за 4-5 години, земеделието в България може много бързо да се възстанови, но за да се случи това, трябва да се прилагат правилни и целенасочени политики в земеделието.
Подробностите можете за чуете в звуковия файл в коментара на Момчил Неков
Инициативен комитет от магистър-фармацевти обявява началото на мащабна национална кампания за насърчаване на здравословния начин на живот и профилактиката. Под мотото „Фармацевтите от семейните аптеки се грижат за теб – движи се към здравето си!“ и „Силата е в движението – имунитетът е твой съюзник!“, инициативата ще предложи поредица от..
Битката за геополитическото позициониране на България върви 35 години. Страната ни взе решаваща посока след Виденовата зима, но оттогава насетне не са спирали опитите да бъде препятствана нашата пълноценна евроинтеграция. Особено актуална е тази битка сега, защото с приемането ни в Шенген и в еврозоната този процес ще бъде завършен до степен на..
Смъртността на пчелите в България достига до 70-100% на отделни места, в Северозападна България, а прогнозата на пчеларите е, че през тази година броят на пчелните семейства ще намалее наполовина. Те настояват за ограничаване и строг контрол на пестицидите, които убиват пчелите, но подронват здравето и на човека. Ако не се предприемат мерки,..
На 18 май отбелязваме Международния ден на музеите, честван за първи път преди 43 години. Целта на празника е да се повиши информираността и ролята на музеите в обществото, защото музеите са важно средство за културен обмен, обогатяване на културите и развитие на взаимно разбирателство и сътрудничество между народите. Решението на 18 май..
Стартира кампания за безплатен микроблейдинг на жени, които са преминали през химиотерапия и са загубили веждите си в борбата с онкологично заболяване. Кампанията е под надслов „Красота с кауза – Плати с усмивка“. „Винаги съм се възхищавала на силата на жените, които преминават през това предизвикателство. Видях колко дълбоко може да се..
Фолклорна формация „Накит“ от Благоевград се завърна със специалната награда от международния фестивал „Бакши“ в град Хива, Узбекистан, който се провежда през две години. Нашите музиканти и певици се съревноваваха с професионални състави от 45 страни. Имало голяма конкуренция, защото всички били професионалисти. 30-минутната програма..
Заедно в града – това е новата акция на „Ела и ти“. Фондацията доказа, че планините в България могат да са достъпни и за хората със затруднени и напълно ограничени физически възможности. Гергана Дойчинова, която е двигателят на каузата и обедини сърцати доброволци от цялата страна, показа, че невъзможното изкачване е възможно вдъхновение за..