Има ли разписание на автобусите за междуградски превози в Кресна? Системен проблем ли е придвижването на жителите на града до други населени места? Темата поставихме по сигнал на потърпевш слушател, който се обърна с отворено писмо към Радио Благоевград.
„...позволих си да ви пиша, защото случилото се с мен, за което ще ви разкажа, представлява тежък, системен проблем в рецидив за жителите и гостите на община Кресна !“, споделя Владимир Филипов и представи ситуацията, в която той и други пътници са били поставени на спирката в Кресна. Пред Радио Благоевград Филипов описа своя случай. Той е с предварително закупен двупосочен билет София - Кресна – София. На билетът му е отбелязан час на връщане. Но в деня и часа на връщане автобусът подминава чакащите пътници на спирката на град Кресна.
„Това беше моят автобус. Шофьорът чакащите, но демонстративно обърна глава и изчезна по пътя. Видях истинско отчаяние в очите на хората ! Видях как започнаха да се питат едни-други: "А сега, какво ?" Бях повече от шокиран от случилото се. Шофьорът разполага с електронна справка в автобуса и отлично знае, че трябва да вземе пътник от спирка Кресна!“, продължава разказа си Владимир Филипов.
След неколкократни опити Филипов успява да се свърже с вътрешните линии на фирмата за междуградски превози, за да обясни какво се е случило на него и на другите чакащи. По думите му от фирмата предлагат той да се придвижи по някакъв начин напред по пътя, след като са изминали повече от 20 минути и автобусът вероятно е бил с километри от Кресна, където шофьорът на автобуса щял да го изчака!
„ Трябваше да търся алтернативи, да моля познати за съдействие и т.н. А, ако нямах такива ? А ако това беше единствената финансова възможност за мен, за да се върна ? А ако ... „ с огорчение споделя Владимир пред Радио Благоевград. Той разбира, че ситуацията с него е системен проблем за жителите на община Кресна. Обяснява, че от чакащите на спирката в Кресна научава за случай, в който майка на болно дете не е могла да отиде до Благоевград в почивните дни, за да вземе лекарство на детето си, защото се е случило същото. (чуйте звуковия файл)
Потърсихме и мнението на дългогодишния шофьор Антонио Тасков, превозващ пътници по същия маршрут.
Той също призна, че често чакащите пътници на спирките в Кресна и Струмяни са подминавани. (чуйте звуковия файл)
По сигнала на Владимир Филипов се обърнахме към Комисията за защита на потребителите. От там съобщиха, че жалбата на Владимир ще бъде разгледана в бързи срокове.
Сигнал по случая с Владимир Филипов и подминаваните пътници на Кресна подадохме и ва Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Веднага е започната проверка по описания от нашата медия случай. Ето и информацията, която представи Агенцията:
„В конкретния случай град Кресна е междинна спирка в утвърдените от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията маршрутни разписания от републиканската транспортна схема. Спирките на територията на гр. Кресна са съгласувани с подпис и печат от кмета на общината. Съгласно чл. 102, ал. 4 от Закона за автомобилните превози водач на моторно превозно средство за обществен превоз по автобусни линии, който не спира на определените спирки или който откаже да превози лице, притежаващо издаден по съответния ред превозен документ, се наказва с глоба 300 лв.
При конкретния случай контролът от страна на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ ще да бъде осъществен след извършване на проверка по подадения сигнал. При констатиране на нарушението, ще бъде наложена предвидената в закона санкция.“
Радио Благоевград съдейства да се сезират по случая държавните институции, за да не бъдат ощетявани жителите и гостите на Кресна, избрали „междинната спирка“ в града за отпътуване.
Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..
Вълна от съпричастност обедини дупничани. На призива за набиране на средства за лечението на Слави Керкенеков се отзовават екипа доброволци от сдружение "Близо до теб" в Дупница. Кампанията успява да отвори сърцата на стотици негови съграждани. За по-малко от три дни с благотворителната инициатива е събрана сумата от 17 000..
1892 – това е годината на основаването на Народния музей, като един от отделите му е именно Етнографския музей в България. А в ефира на Радио Благоевград –БНР директорът проф.д-р Владимир Пенчев предложи своеобразна екскурзия назад във времето, когато са положени усилията на видни историци, етнолози и етнографи за създаването на сегашния Институт..