„Производството на имитиращи продукти в България се увеличава на годишна база с 5,5 %, спрямо миналата година. От 231 предприятия, които произвеждат млечни продукти, 30 произвеждат само имитиращи млечни продукти. Според Димитър Димитров, експерт в земеделското министерство, износът на млечни продукти от България за 2019 г. за разглеждания период, е с 18 % повече, в сравнение с година по-рано. Което, според него означава, че голяма част от тези имитиращи продукти, най-вероятно са изнесени извън страната. България е в челните редици на страните, внасящи сухо мляко в Европа. Около 2400 т. е вносът на сухо мляко в България, само за първите 8 месеца на годината.“ – сочи анализът на земеделското министерство.
„Данните звучат доста притеснително, дори наскоро публикувахме тест, според който, от 15 изследвани банички със сирене, в нито една не бе открито истинско такова.“ – коментира за Радио Благоевград Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“, която от години води борба с имитиращите продукти. Според него, най-често имитиращи продукти се използват в ресторантьорския сектор и при ол инклузив услугите.
Според земеделското министерство, засега е невъзможно да бъде въведена пълна забрана за производство и търговия с имитиращи млечни продукти.
„България въведе Наредба за отделянето на отделни щандове на имитиращите продукти и ясното им обозначаване като такива, но това не е достатъчно. И в Европейския съюз все още няма категорична забрана на тези продукти, въпреки, че предстои да бъдат въведени частични ограничения на количеството влагани в продуктите хидрогенирани мазнини, което на практика ще означава, забрана за млекопреработвателния сектор. Но, тези забрани ще бъдат реално въведени след две или три години, защото европейската система е доста тромава.“ – категоричен е Богомил Николов.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Богомил Николов:
„За нас, производителите, също звучи тревожно информацията, че се увеличава делът на немлечните продукти, които излизат на пазара и се консумират. Най-големият дял на имитиращи продукти на Балканския полуостров, в сферата на бялото саламурено сирене, е на България, по отношение на кашкавала, е Гърция. Ние правим най-много продукти, имитиращи бяло саламурено сирене на Балканите.“ – категоричен е Симеон Присадашки, заместник-председател на Асоциацията на млекопреработвателите и производител на млечни продукти.
По думите му, тези продукти намират най-голямо приложение в сферата на туризма в Гърция, в дребното ресторантьорство.
„В Европа, много малко се интересуват от този продукт. Имаше сериозен интерес от Украйна и от Арабския свят. Много от тези имитиращи млечни продукти се изнасяха за Сирия и за Ирак. Търсенето на външния пазар е една от причините, част от производителите да се насочват именно към производството на имитиращи млечни продукти. На вътрешния пазар, много от големите играчи на пазара ограничиха този вид производство, защото изискванията станаха доста големи, получи се и обществена нетърпимост, затова, че се подменят истинските съставки с имитиращи.“ – коментира още Симеон Присадашки, според когото, над 80 % от пазара в България, в момента се осъществява от промоционални продукти.
„Промоциите доста промиха мозъка на клиента и в момента, пазарът изключително се влияе от промоционалните стоки. Затова, нека всеки купува това, което харесва, а и у нас на пазара, вече има наложени над 50 тренда, които са доказали, че са лоялни към своите потребители.“ – коментира още Симеон Присадашки.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева със Симеон Присадашки:
Снежанка Филчева е автор на книгите „От копче до балтон“, „Бягство“, „Да оставиш следа“ и „Орисани“. Тя е един от съставителите на сборника „Народни художествени занаяти от Македонския край“, освен това е самоук художник, който има зад гърба си участия в редица изложби. Нищо, свързано с изкуство, не й е чуждо, като владее не само старите занаяти,..
Цените на основните стоки продължават да растат, а причините за това не са само външни фактори. Според председателя на партия МИР, Симеон Славчев, основният проблем е спекулата, липсата на регулации и недостатъчната подкрепа за българските производители. В интервю за Радио Благоевград той представи конкретни решения за справяне с проблема. Една от..
Цените на храните – защо растат и как могат да бъдат овладени? Темата бе сред акцентите в предаването “Събития и личности”. Ръстът на цените на храните остава една от най-големите тревоги за българските потребители. В интервю за Радио Благоевград, Иван Христанов, който е лидер на “Единение” и бивш зам.-министър на земеделието и храните, анализира..
На празника на виното и любовта потърсихме поетесата Маргарита Петкова, за да разговаряме с нея за любовта във всичките и измерения. Дамата на българската поезия има издадени над 20 стихосбирки и основният климат в тях е както тя казва любовта. На дълго и на широко обсъдихме любовта, но съветът, който даде беше уникален - когато ви се случи любов..
В зала "Временни изложби" на Регионален исторически музей - Благоевград всички посетители могат да се докоснат до творчеството на един от най-големите съвременни български художници Кеазим Исинов, когото загубихме преди 2 години. В изложбата в негова памет, озаглавена "Спомен за Кей", са представени над 20 творби, като освен картини от музейната..
Окръжен съд-Кюстендил стартира кампания срещу насилието и психическия тормоз сред учениците. Тя под мотото "Да не се нападаме! Да си помагаме!" и се реализира с подкрепата на Регионалното управление по образованието и е част от образователната програма на Висшия съдебен съвет и Министерството на образованието и науката. Кампанията е вдъхновена..
С факелно шествие и спектакъл под надслов „Живея! Строя! Красота творя!“ ПГСАГ „Васил Левски“ Благоевград отбеляза своя рожден ден. Зала „Яворов“ беше препълнена от настоящи и бивши ученици, учители, директори, много гости, между които кметът на община Благоевград Методи Байкушев и Ивайло Златанов, началник на РУО в Благоевград. Имаше много..