Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Петър Холаковски, изпълнителен директор на ЧЕЗ Разпределение България: Съзнаваме, че сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас

Петър Холаковски

Г-н Холаковски, има ли риск за сигурността на електрозахранването, след като спряхте планираната поддръжка на мрежата?

Ние не спираме поддръжката на мрежата, напротив. Независимо, че работим в условия на извънредно положение, подчертавам, че не спираме да полагаме усилия за гарантиране на сигурността на електрозахранването. Съзнаваме, че голяма част от хората работят от вкъщи, децата вече учат от вкъщи  и извършваме аварийни и превантивни ремонти, за да поддържаме надеждна  и качествена услуга за тях. Спряхме, разбира се, всички дейности, които изискват планирани прекъсвания на електрозахранването и ще извършваме такива, само тогава, когато това се налага по спешност. Неотложните дейности по поддръжка и ремонт на мрежата няма как да преустановим, точно обратното, засилваме контрола над работата на съоръженията, за да не допуснем допълнителни извънредни ситуации. Важно е да не смущаваме още повече спокойствието на хората и бизнеса. Ние знаем притесненията на хората, те са близки до нашите.

Знаем, че за отчитане на електромерите често се налага пряк контакт между гражданите и служителите, как сте решили този въпрос?

Това беше една от основните ни грижи.Още преди дни хората започнаха да отказват отчета на електромери, за да избегнат прекия контакт със служителите ни, там където той се налага. Ние, от своя страна, при разрастването на вирусното разпространение и обявяването на извънредно положение, бяхме длъжни да предприемем мерки да защитим персонала си. Разбира се, спирането на отчета там, където се налага това да стане в домовете на хората, не може да бъде само наше решение, необходимо е да получим съответните разрешения, да информираме Регулатора. Сега мога да кажа, че отчитането на електромерите продължава по нормалния начин, а там, където това трябва да стане чрез пряк контакт с гражданите, електроенергията ще бъде начислявана съгласно прогнозна консумация, по съответната формула, залегнала и в нормативните актове. След като извънредното положение приключи и се извърши реален отчет на електромерите, електроенергията ще бъде изравнена. Смятам, че това е най-доброто решение както за гражданите, така и за служителите на дружеството. Ще сведем до минимум неудобствата за всички.

Как решавате въпроса с комуникацията с клиентите?

Разчитаме на Вас, медиите, и на нашите онлайн канали за комуникация всяка извънредна новина да достигне до хората. Що се отнася до конкретните въпроси, които ги интересуват, съветваме това също да става чрез нашите електронни канали за комуникация, въпреки че центровете за обслужване на клиенти работят. На националната телефонна линия 0700 10 010 и имейл адреса klienti@cez-rp.bg могат да бъдат подавани сигнали за смущения в електрозахранването и да бъдат отправяни всякакви въпроси по отношение на дейността на електроразпределителното дружество. Всеки казус ще бъде разглеждан индивидуално. Повече информация за предлаганите електронни услуги може да бъде намерена на сайта на дружеството www.cez-rp.bg. Разполагаме с механизмите, чрез които бързо и успешно може да се приложи модел за дистанционно обслужване на клиентите. Знаем, че клиентите ще проявят разбиране и търпение при евентуални забавяния. За всички ни е трудно.

Срещате ли трудности във връзка с персонала при обезпечаване на всички дейности, които няма как да отложите?

Трудности срещаме в търсенето на решения, чрез които да подкрепим работата на служителите. Това предполагам важи за всеки работодател, който не може да си позволи да спре работа в тази обстановка. Но категорично мога да кажа, че хората не се отказват, работят независимо от личните си притеснения. За добро или за лошо ние работим в сфера, която не може без нас. Изпълняваме лицензионни задължения, имаме обществена отговорност. Гордея се, че ръководя служители, които осъзнават това. Загрижен съм за здравето им и правя всичко възможно да облекча работата им, без да застраша сигурността на услугата, която предлагаме. За съжаление работим в извънредно положение, което подлага на изпитание нашите воля, търпение, съпричастност, професионализъм. Това е една ситуация, с която всички ние се сблъскваме за първи път. И искам изрично да благодаря на всички служители, които няма как да останат вкъщи, но изпълняват съвестно служебните си задължения. Изключително горд съм с тях. Благодаря им, че се борим заедно. Защото сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас. И ние трябва да продължим.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

WWF възстановява един от последните запазени притоци на Дунав у нас

Природозащитната организация WWF започва работа по проучване на възможностите за възстановяването на речната свързаност на един от последните запазени притоци на Дунав – река Лом. С дължина от 93 км тя е сред малкото останали по-големи реки у нас със сравнително запазена морфология, осигуряваща местообитания на т.нар. „видове с висока..

публикувано на 18.03.25 в 15:21

Споделеното родителство - решение на проблем или предпоставка за нови проблеми

Темата за предложените промени в Семейния кодекс, касаещи частта със споделеното родителство, през последните месеци раздели на две обществеността, като междувременно влезе във фокуса и на законотворците. В интернет паралелно подкрепа набират две петиции, като едната е инициирана от фондация "За споделено родителство" и е озаглавена "НЕ на..

публикувано на 18.03.25 в 10:35

Как изглежда Възкресението Христово през очите на едно дете

За втора поредна година църковното настоятелство при храм "Св. Архангел Михаил" - село Еленово, Благоевград, организира конкурс на тема "Как изглежда Възкресението Христово през очите на едно дете". В конкурса могат да участват деца от 5 до 18- годишна възраст. "Участниците могат да подготвят рисунка, мозайка, икона, литературна творба,..

публикувано на 18.03.25 в 09:44

Над 2 млрд. евро за борба с енергийната бедност предвижда Социалният фонд за климата

Изтече срокът, определен за обществени консултации във връзка с подготовката на  Социалния фонд за климата . Той предвижда България да получи близо 2.5 млрд. евро за периода от 2026 до 2032 г. Средствата ще бъдат насочени към най-уязвимите групи домакинства и микропредприятия, намиращи се в състояние на енергийна или транспортна бедност. Поради..

публикувано на 17.03.25 в 12:57

Поколения неврокопчани се събират на традиционна земляческа среща в столицата

За дванадесета поредна година родените в гр. Гоце Делчев и региона ще се съберат на голяма земляческа среща на 21 март, от 19 часа, в ресторанта на голям столичен хотел. Срещата е традиционна, организатори са фондация "Гоцеделчевци", с подкрепата на Община Гоце Делчев. "Не са един и два случаите на роднини, които се виждат за първи път и се запознават..

публикувано на 17.03.25 в 12:55

Сдружение КАЖИ предлага конкретни мерки срещу насилието върху животните

Макар, Сдружение „Кампании и Активизъм за Животните в Индустрията“, познато ни като КАЖИ, да се занимава основно с проблемите, касаещи селскостопанските и индустриалните животни, експертите от организацията не остават равнодушни към получени сигнали от европейска организация за защита на животните, според които в „тъмната интернет мрежа“ се..

публикувано на 17.03.25 в 12:48

Село Долене - минала приказка в сегашно време

В Югозападна България, между полите на Огражден планина, се намира едно малко село с голяма история - Долене. В околностите на Долене има останки от антични и средновековни поселения. Селото се споменава в османски данъчни регистри от 1570 и 1665 година. Според първия регистър в селото живеят 2 мюсюлмански и 12 християнски домакинства. През периода..

публикувано на 15.03.25 в 10:05