Онлайн обучението по време на извънредното положение се превърна в голямо предизвикателство за мнозина учители. Имаше много "За" и много "Против", имаше много съмнения, но сега има много възторжени възгласи и от страна на колегите, и от страна на родителите – това сподели в предаването "Днес" на Радио Благоевград началната учителка Силвия Спасова.
Силвия Спасова е учителка на 3 клас в XI Основно училище "Христо Ботев" в Благоевград. Сега училището тъжно е замлъкнало. Дворът е пуст... Реакциите на учениците по време на час се измерват с лайкове и различни емотикони – сърце, смях, учудване, сълзи и гняв – толкова са възможностите...
"Много съжалявам, че не съм сред чиновете и децата, но трябва да се справим и с това предизвикателство" – споделя Силвия Спасова и с голямо усърдие за кратко време "влиза в час" с технологиите и прави своята затворена социална група "Златната ябълка". В затворената фейсбук група влизат нейните ученици и техните родители или по–големи братя или сестри, или баба и дядо. Уроците са от 09:00 до 12:00 часа, набляга се на български език и математика, но се опитват да имат и уроци по музика и изобразително изкуство, прави се и физзарядка. Разбера се има и голямо междучасие, и няколко по-малки. Учителката се включва на живо, децата я виждат, а тя вижда само техните реакции с емотикони. След "часовете" учителката проверя снимките на домашните работи и пише коментари под тях.
"Най-хубавото в тази ситуация на извънредно положение е, че не изоставяме децата. Те се чувстват длъжни да застанат пред екраните, но не просто по задължение, а го правят с желание, с желание и интерес правят уроците. И те се чувстват ангажирани. Това стоене у дома не безцелно." – казва Силвия Спасова.
Учителката изразява благодарност и към родителите и към учениците, защото без тяхното желание и участие няма как да се случи всичко това. И като истински учител, вади поука от новата ситуация, в която се намира светът: "Не знаем какво ни чака, какво е бъдещето пред света, но трябва да помислим за човешката алчност, глупост, за това колко малко ни е нужно и с колко малко можем да бъдем щастливи, и колко по-простичко да живеем. Да помислим за природата, която ни дава своите уроци!"
Силвия Спасова можете да чуете в звуковия файл – >
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..