Отношението на едно общество към определени уязвими социални групи, определя и степента на неговото развитие. Социалното взаимодействие, солидарността и толерантността са част от ценностите, върху които се изгражда една модерна обществена среда.
Доколко обществото ни днес е отворено към проблемите на младите хора, израснали в социалните институции; и какви възможности даваме, за да се развиват техните умения и таланти – по тази тема акцентираме в деня на християнския светец, Св. Мина – закрилник на семейството, сираците и бездомните.
Старата максима, че децата са нашето бъдеще, не е клише. От начина, по който ще възприемем философското значение на този израз се формира и общественото отношение към подрастващите. Това ни казва Евгения Йорданова. В съвсем близкото минало тя ръководи години наред несъществуващия вече Дом за деца, лишени от родителски грижи в Благоевград. И има изключително точна преценка на поведението ни като общество към една от най-уязвимите групи – децата без родители.
Ангажираността на извънучилищните звена, в процеса на възпитание и развиване на талантите сред децата без родители, не е задължително да бъде налагана чрез някакви нормативни актове. Всичко зависи от личното усещане на екипите в тях и обединяването около подобна кауза. Мнението е на Вера Ангелска – с над 40 години опит като организатор и педагог на извънкласните дейности в бившия Младежки дом в Благоевград.
Има още какво да учим в посока взаимопомощ и съпричастност, допълва Евгения Йорданова. Въпреки че уязвимите социални групи вече излязоха от анонимност. И то, благодарение на себеотдаващи се личности, които ги има във всяка една общност.
Надграждането на самосъзнанието е въпрос на личностно развитие. От нас зависи в каква степен ще допуснем консуматорския елемент да бъде в превес спрямо духовния ни капацитет, подчертава Вера Ангелска.
Репортаж на Бойка Браткова можете да чуете в звуковия файл – >
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..