SOS Детски селища – България стартира кампания „Стани Великан“, която има две основни цели: Първо – да насочи вниманието на обществеността върху една много тревожна статистика – всяка година над 2 000 деца в България биват изоставени от родителите си, повечето от които още в родилния дом. Тревожен е и фактът, че това е устойчива тенденция през последните 10 години. Особено драматично е положението на тези семейства в условията на сегашната епидемична и зараждаща се икономическа криза, когато уязвимите социални групи стават още по-уязвими. Второ – да привлече дарители в подкрепа на тези деца – децата, които са лишени от родителска грижа, или които са в риск да я загубят. „Това, което ние се опитваме да направим в тази ситуация е да подкрепим тези родители, а ако някое дете бъде изоставено да предложим семейство, в което то да бъде настанено, докато родителите, образно казано, си стъпят на краката“ – каза в интервю за БНР-Радио Благоевград Антония Тилкова, директор Програма в SOS Детско селище – Перник.
Кампанията стартира на 1 февруари и ще продължи до 28 февруари. Лице на кампанията е Свилен от „Остава“, който подарява песента си „Великан“ на SOS Детски селища-България. В записа участват и музикантите от група „Остава“ . „Вярвам, че всяко дете може да стане великан, ако има нужната подкрепа. Надявам се феновете ми и всеки, който може да подкрепи децата в риск като стане SOS Приятел“ – споделя Свилен.
Антония Тилкова коментира и подкрепата за приемните семейства и младежите. „Подкрепата за приемното семейство започва още преди детето да бъде настанено при него. Тя включва подготовка, свързана с това, че децата, които са настанявани много често имат травма от това, че са изоставени, те идват от семейства, които нерядко живеят в бедност, понякога са жертва на насилие. Тези хора трябва да бъдат подкрепени в това да се справят със знания и умения. Впоследствие след като детето бъде настанено, социалните ни работници консултират тези семейства за връзката с детето, така че те да са спокойни в грижата за него. Нерядко децата имат специфични потребности като осигуряваме специална грижа от психолог, терапевт, логопед, в зависимост от потребностите на самото дете. По отношение на младежите - това, което правим е да им предлагаме грижа, която е много близка до семейната – да растат спокойни, да изграждат необходимите умения, така че на по-късен етап да станат самостоятелни хора. Подкрепата ни продължава и след като напуснат младежките ни домове, за да сме сигурни, че този човек може да се справи самостоятелно с живота“.
Всеки, който иска да промени тъжната статистика и да подкрепи кампанията, може да го направи още днес като стане SOS Приятел през сайта - - https://sosbg.org/sos-priateli/или като изпрати SMS с тест 5 на 1287 и се регистрира като SOS Приятел с месечно дарение от 5 лева. Набраните средства ще бъдат изразходвани за подсигуряване на ежедневна грижа за децата, младежите и семействата, които Сдружение SOS Детски селища подкрепя.
Всеки, който е подкрепил кампанията, може да стане и нейн посланик като добави рамка на профилната си снимка във Фейсбук. Така ще покаже на всички свои приятели в социалните мрежи, че не е безразличен към съдбата на децата в риск!
Чуйте в звуковия файл разговора с Антония Тилкова:Дните 15, 16 и 17 юли са известни в българския народен календар като Горещници. Тези три дни са свързани с почитание към огъня. Не се работело нищо, нито на полето, нито у дома. Вярвало се, че който работи през тези дни, то снопите му на нивата се запалвали сами, защото огънят слизал от небето. Считали, че който не празнувал Горещниците,..
Горещниците и Илинден - народните поверия и обичаи Дните 15, 16 и 17 юли са известни в българския народен календар като Горещници. Тези три дни са свързани с почитание към огъня. Вярвало се, че който работи през тези дни, то снопите му на нивата се запалвали сами, защото огънят слизал от небето. Считали, че който не празнувал..
Припомняме, че през пролетта на тази година една от най-големите световни тютюневи компании стартира пилотен проект у нас, осъществяван от Национална асоциация на тютюнопроизводителите (НАТ-2010) и компанията за преработка на суров тютюн Сокотаб. Проектът включва експерименталното изпитване на три нови за България сортове едролистен тютюн, като..
За поредна година Общинският исторически музей в Брезник, съвместно с Центъра за работа с деца в града, организират инициативата „Ваканция в музея“. Целта е децата да се забавляват, участвайки в различни дейности като рисуване, тъкане, изработване на глинени съдове и на традиционни местни печива. Идеята е по този начин малчуганите да добиват..
През изминалите дни една публикация на майка в социалните мрежи разбуни духовете и раздели обществото. Наскоро родила жена сподели в личния си профил във Фейсбук, че е получила грубо отношение и дори физическа агресия от лекарския екип, който е бил отговорен по време на раждането и. Последваха протести в защита на лекаря, както и контрапротест в..
Националният съюз на ключарите в България провежда превантивна кампания, чиято цел е да информира хората как да предпазят домовете си от обири по време на ваканционния сезон. "За съжаление крадците стават по-изобретателни. Вече наблюдаваме не толкова взломяване на ключалки, колкото отключване със специални инструменти безшумно и без видими белези...
Темата с въвеждането на еврото в страната ни след 1 януари 2026 година все още предизвиква противополюсни мнения - едни са възторжени от предстоящото въвеждане, други са песимистично настроени и отказват да приемат еврото като своя валута. Все по-често в публичното пространство се чуват и реплики като „загуба на българска идентичност“...