"Електронното обучение е добро, но в рамките на две седмици – каза Ирена Стамболиева, преподавател по български език и литература на 6 клас – Децата вече са демотивирани. Отказват да си включат екраните, камерките. Колегите са задължени, ние работим с включени камери, виждам един черен екран, а когато успея да ги мотивирам да си включат камерите – виждам едни тъжни очи, едни уморени физиономии. И ако в началото всички ученици бяха ентусиазирани, че искат да се върнат в училище, сега не, предпочитат да останат вкъщи, харесва им да си стоят вкъщи. Смятам, че вече имаме много пропуски, които ще трябва да наваксваме през лятото."
За организацията на обучението – присъствено и онлайн, директорката на Седмо училище Лилия Стоянова сподели: "В нашето училище би било добре да направим така че на смяна да бъдат половината ученици, което е възможно, ние сме на двусменен режим. Бихме могли да комбинираме с начален етап съответен брой паралелки, които няма да натоварят зоните за разминаване. Лошото е, че ние нямаме тази свобода да вземем сами решение кои от класовете да бъдат присъствено и кои дистанционно. А при нас би могло да организираме тези, които са в обратна смяна, имаме свободни стаи да ги разпределим."
Заради комбинирането на присъствено и дистанционно обучение се е наложило много пъти да се преработват графиците на учителите, тъй като има учители, които са едновременно и в присъствена форма и в дистанционна. Часовете в присъствената форма са 40 минути, в онлайн – 30 минути, това също създава неудобства. Справят се с всички предизвикателства – увери ни Лилия Стоянова, но това, което тя изтъкна като негатив е, че учениците свикват на този режим – да нямат отговорност да са в класните стаи, да отказват да учат, казвайки че нямат интернет или че микрофонът им е повреден и т.н., което неминуема се отразява на развитието на подрастващите.
Ученици, учители и директорката Лилия Стоянова можете да чуете в звуковите файлове.
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..