АМ “Струма“ е сред основните приоритети на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Общият генерален план за транспорта предвижда завършването на автомагистрала „Струма“ до гръцката граница, за да се свърже директно с гръцката пътна мрежа на юг до Солун и Атина. След приключването на най-сложния участък от Крупник до Кресна през Кресненското дефиле, се очаква значително да се подобри безопасността и комфорта на пътуване, каза инж. Красимир Найденов от АПИ.
АМ “Струма“ е част от европейския транспортен коридор Ориент – Източно Средиземноморие, известен още като Коридор №4. Той свързва Видин с кулата на територията на България и по него преминава трафикът за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между западна и Централна Европа и Бяло море, а също така и като връзка с Азия. Трасето на автомагистралата е разделено на отделни участъци – лотове. От София до Благоевград и от Кресна до Кулата се пътува вече. Цялостното завършване на АМ “Струма“ ще подобри значително пътната мрежа в Югоизточна Европа и ще създаде условия за засилено сътрудничество между страните от южната част на Балканите“, каза инж. Найденов.
Инж. Красимир Найденов припомни, че към момента се изгражда Лот3 от АМ “Струма“, който е разделен на три части. "Лот 3-1 от Благоевград до Крупник, във втория участък е предвидено строителството на мостови съоръжения. Между тези два участъка се изгражда тунел „Железница“. Третият участък е след тунела и продължава до Крупник“, поясни инж. Найденов.
След доизграждането на магистрала "Струма", голяма част от трафика ще се прехвърли изцяло към магистралата, а съществуващите пътища ще бъдат обслужваща инфраструктура към селищата в региона, каза още инж. Красимир Найденов. С него разговаря Мариана Попова.
Агенция „Пътна инфраструктура“ работи по проект за внедряване на интелигентини транспортни системи на АМ“Струма“, Лот 3.3 „Сандански- Кулата“. Целта е да се повиши пътната безопасност, като се спазват последните директиви на Европейския съюз в тази област. С въвеждането на високотехнологични компоненти и централизиран софтуер за мониторинг,..
До момента в България са изградени само няколко Интелигентните транспортни системи. Важно e постепенно да се инвестира в тяхното развитие и най-вече интегрирането на различните видове ИТС, в цялостни системи от национален мащаб. Това ще позволи да се използва значително по-ефективно Републиканската пътна мрежа и ще повиши многократно нивото на..
Преди три години завърши един от най-големите археологически обекти по така наречените спасителни проучвания по протежението на АМ “Струма“ до село Покровник. По решение на Министерство на културата, на комисиите от Регионалния инспекторат за културно наследство се пристъпи към запазване на културните ценности на място и към пренасяне на..
Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински – ръководител на..
Тунелът „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна..
ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ Интернет сайт https://www.eufunds.bg/bg/optti YouTube https://www.youtube.com/channel/UCreJjfFNa29mi1KMP3pRdUw/featured Facebook https://www.facebook.com/Програма-Транспорт-397346481051386
АМ „Струма“ е мащабен проект на стойност около 380 млн. евро, който се изпълнява по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България. АМ „Струма“ е проект с изключително големи мащаби. В ход е строителството на най-големия пътен тунел в България. Това е тунел „Железница“ на..