Една от най-значимите промени в дигиталния свят през последните 20 години несъмнено е появата на онлайн платформите. Търсачките, социалните мрежи, онлайн магазините, магазините за приложения и уебсайтовете за сравняване на цени са неотменна част от съвременния живот. Избирайки да пазарува онлайн потребителят се лишава от възможността да се запознае с реалните качества на продукта – цвят, размер, материал. Тук идва и капанът на различните нелоялни търговски практики. Не е рядкост потребителите да станат жертва на нелоялни търговци, въпреки че нараства броя на потребителите, които знаят добре правата си и умеят да ги отстояват. За първото полугодие на тази година има увеличение с около 50% на постъпилите и обработени жалби в Комисията за защита на потребителите, спрямо същия период за миналата година“. Повече за нелоялните търговски практики от Димитър Маргаритов – председател на Комисията за защита на потребителите.
„Това са онези хипотези при които търговците или са въвели в заблуждение потребителите чрез невярна информация или са скрили такава информация, която би могла да повлияе на решението на дали да си купите точно това или не. Фалшиви стоки с недействителни сертификати за качество. Имахме случаи с търговец който беше заблуждавал клиента за състава на дрехите които предлага“, посочи Маргаритов.
Ако потребителят не е доволен от получената стока е в правото си да я върне в 14 дневен срок,чрез попълване на стандартен формуляр през сайта на търговеца, или чрез изпращане на електронно съобщение в свободен текст, което показва желанието на потребителя да се откаже от договора.Това е и една от причините потребителите да се обръщат към Комисията за защита на потребителите.
„Един от въпросите по който хората се обръщат към Комисията за защита на потребителите е когато са упражнили правото си да върнат стоката в 14 дневен срок. Те я връщат обратно и след това се срещат затруднения с изпращането на парите. Търговците разполагат също с един такъв 14 дневен срок в който трябва да възстановят парите на клиента“, посочи Маргаритов.
Потребители които имат въпроси и казуси с пазаруване, интернет измами, пътувания и почивки, могат да се обърнат за съдействие към Европейския потребителски център България, съобщи Десислава Антонова:
„Най-често казусите които идват при нас са за отменени полети, закъснели полети, загубен багаж, отказ за качване на борда. Имаме и много случаи с резервации в чужбина, които покрай коронавируса не могат да бъдат осъществени“, посочи Антонова.
По данни на Европейския потребителски център България, през тази година над 47% от онлайн потребителите пазаруват през интернет, като 88% от тях го правят от търговци в България, над 42% – от фирми в друга държава от ЕС, но има и малко над 1%, които не знаят къде точно се намира продавачът.
По данни на Европейската комисия един милион предприятия в ЕС продават стоки и услуги през онлайн платформи и повече от половината малки и средни предприятия, продаващи през тях, ги използват, за да достигнат клиенти в други държави.
България е навсякъде, когато има кой да предава любовта към Родината и българския език. Това е благородната мисия за учителите с голямо сърце. Сред тях е Снежина Цветанова- познат глас в радиоефира, журналист, който от няколко години не само се връща към учителството, но преподава на българчета, живеещи извън нашата страна. Тя..
В търсене на решения с отпадъчната пластмаса графичният дизайнер Георги Балинов организира мини работилници за собственоръчно рециклиране на пластмаса, превръщайки боклука в полезни предмети. Всичко започва преди няколко години, когато Георги се запознава с движението „Ценна пластмаса“ и разбира, че много други хора по света рециклират..
Езиков приятел за деца мигранти - това е новата инициатива, обединяваща български студенти, които да помагат на деца бежанци да учат български език. Проектът се реализира от екипа на „Мулти култи колектив“ и цели да подаде ръка на мигрантите, които идват да живеят в нашата страна. Това каза за Радио Благоевград председателят на..
Платформата „Ела си у дома“ цели да върне над 1 000 000 българи от чужбина, като им покаже, че в България има възможности и бъдеще. Създателят на инициативата е Ленко Кабаиванов, социален предприемач и творец. Той подчерта, че проектът е насочен към вдъхновяване чрез личен пример и практическа подкрепа. „Много хора искат да се върнат, но им..
„Кризата в отношенията между България и Северна Македония може да бъде преодоляна единствено чрез диалог и взаимно уважение“, заяви Калоян Ханджийски в интервю за Радио Благоевград. Ханджийски е член на Клуба за българо-македонско приятелство и разказа за дейността на организацията, която вече две години събира на една маса политици, общественици и..
Младите планинари от Петрич продължават благотворителната си кампания „Опаковано с любов“. Една от последните им акции бе по повод Деня на християнското семейство, когато те дариха чаши за чай, купички и съдове за хранене на Хижа „Беласица“. Младите природолюбители вярват, че добрината, „опакована с любов“, стига далеч - до планинарските сърца и до..
На 3 декември България се включва в #ЩедриятВторник - движение, което вдъхновява хората по целия свят да променят обществата със силата на щедростта. Да накараш някого да се усмихне, да помогнеш на съсед или непознат, да се застъпиш за кауза, да дариш – всеки има нещо, което може да даде на другите. Идеята за #GivingTuesday (Щедрия вторник) се..