През есенно-зимния сезон, потребителите сме изправени пред различни потребителски казуси и проблеми – като започнем от нелоялните търговски практики по отношение цените на храни и стоки, преминем през високите сметки за ток, парно и други услуги, та стигнем до измамни промоции и други търговски оферти. Факт е, че в повечето случаи, когато имаме потребителски проблем, не сигнализираме на контролните органи, а споделяме за него в социалната мрежа, търсейки там съдействие, съвет или просто подкрепа от хора, изпаднали в подобна ситуация. Именно поради тази причина, вече съществуват не малко потребителски интернет страници, в които хората споделят не само своите потребителски казуси, но и търсят решение на проблемите. Това е една от целите на новосъзданената Фейсбук страница „Ние, потребителите“.
„Много спонтанно се роди идеята за тази страница. При пореден проблем, който споделих в моя профил в социалната мрежа на тема потребителски права, един от моите приятели в коментар написа, че може би е добре да има повече информация и да се говори повече по тези теми, и да има едно място, на което да се случва всичко това. И така се роди идеята за тази страничка, буквално за минутки я създадохме и сложихме първите постове, които ориентират потребителите кои са техните основни права и как могат да ги защитават“ – коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита, която познаваме и като бивш PR в КЗП. Тя е и един от създателите на Фейсбук страницата „Ние потребителите“.
Вече са публикувани първите постове, които отговарят на конкретни потребителски въпроси. Част от казусите се използват като пример затова, какви са потребителските ни права при различни проблеми. Едни от първите запитвания са били по повод създаването на фалшиви Фейсбук страници, от които се предлагат фалшиви стоки на известни брандове. Друг проблем е опитът на различни сайтове за кражба на личните данни на потребителите, което е сериозно нарушение.
„Според Фейсбук се оказва, че около 5 % от регистрирането месечно профили са фалшиви, а само през втората половина на миналата година, са изтрити над 1,7 милиарда фалшиви Фейсбук профили. Това означава, че трябва да сме много внимателни, когато изискват от нас лични данни, защото, съгласно Регламента за личните данни, могат да ни бъдат изискани точно толкова, колкото са необходими за предоставянето на даден вид услуга. Всичко друго се счита за незаконно и нарушение на Регламента“, уточни още експертът.
В страницата „Ние, потребителите“ се повдигат и теми, касаещи проучвания по дадени потребителски въпроси, както и актуалната социално -икономическа обстановка. От проведено наскоро проучване например, става ясно, че расте броят на промоционалните продукти в нашите „потребителски кошници“, а това означава, че купуваме все повече стоки с намалени цени.
„И тук идва следващото голямо предизвикателство - нелоялните търговски практики, към които ставаме все по-уязвими в трудния баланс да си набавим необходимото и правилно да разпределим средствата от бюджета си. Нашият съвет винаги е да се интересуваме повече за правата си, да разбираме защо трябва да знаем за тях и винаги да бъдем активни като потребители. Да си търсим правата и да търсим помощ в нашата страничка, това обогатява нашата потребителска култура и показва на потребителите и на търговците, как трябва да се развиват отношенията им“, обясни още Габриела Руменова, създател на Фейсбук страницата „Ние, потребителите“.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
В ефира на Радио Благоевград младата изпълнителка DIA представи новия си проект „От целувка белег не остава“. Вдъхновена от вековна народна песен, открита в стар сборник, тя създава съвременен прочит за страстта и свободата да се отдадем на любовта. Историята оживява във видео, заснето one-shot. „От целувка белег не остава“ е послание, което се..
Припомняме, че Асоциация „Активни потребители“ стартира кампания за колективна покупка на климатици. Това е поредната подобна инициатива, като повече информация за нея можете да получите от сайта на асоциацията. Там е поместена таблица с данните от изследвани 41 сплит системи климатици. Направеното проучване има за цел да покаже на потребителите..
Асоциацията на инфлуенсърите предупреждава вече 7 месеца: държавата изпуска контрола над младите и настоява за спешна среща с премиера, министъра на вътрешните работи и министъра на образованието. От Асоциацията осъждат остро всички прояви на насилие от и между младежи. „От учредяването си през март тази година – вече 7 месеца, ние..
Почти нулева реколта от ябълки отчитат тази година в Кюстендилско. Неблагоприятните климатични условия през пролетта са оказали фатални последствия не само върху черешовите, но и върху ябълковите насаждения. Малко по-добра е реколтата от сливи в този край, но и при тези плодове добивите са много под очакваното. За съжаление, такива са..
Евродепутатът Андрей Новаков съобщи чрез видео в социалните мрежи, че внася законодателно предложение за по-високи обезщетения, по-прости правила и по-кратки срокове за изплащане при пътуване със самолет. "Целта ми е да увеличим обезщетенията за всички хора, на които полетът им е закъснял над 3 часа, както и да увеличим обезщетението за хотели,..
Пазарът на недвижими имоти е необятна територия - търсенето на ново жилище винаги е вълнуващо, но и изпълнено с капани. В морето от обяви често се крият фалшиви предложения – апартаменти, които никога не са съществували, снимки, взети от чужди сайтове, или условия, които звучат прекалено примамливо, за да бъдат истина. Как да разпознаем измамата..
В 20 петрички села ще бъдат обновени улици, ще бъдат изградени нови водопроводи и канализация. Дейностите са предвидени в Инвестиционната програма, подготвена от Община Петрич, която е на стойност близо 20 милиона лева. Програмата да бъде реализирана с възможностите за кредитиране, идващи от Фонда за устойчиви градове. Това е наистина много добра..