Асоциацията „Активни потребители“ организира първата по рода си в България Кампания за колективно пазаруване. Пилотната акция е за Колективно закупуване на климатици. Това е един модел, който в западноевропейските пазари започна да се практикува преди години. Инициативата се осъществява по проект, който се реализира в Кипър, Словения и Северна Македония, а вече стартира и в България.
„Идеята е, да съберем голям брой желаещи да си закупят климатик и след това да поискаме оферти за голяма група от доставчици на климатици. Ние, разбира се, ще поставим някои условия на тези доставчици, например климатиците да са с много високо качество, като ние сме изготвили един списък от изпитани лабораторно устройства. Имахме възможност да тестваме доста устройства, така че ние гарантираме на потребителите, че ще могат да си купят само високо качество климатици“, съобщи за Радио Благоевград Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.
Очакваната отстъпка от цената за голяма група купувачи от около 1000 кандидати например, е около 25 %, поне такъв е примерът в държавите, в които кампанията вече се случва. По-ниската цена е основният плюс за потребителите, които решат да участват в тази кампания. В нея могат да се включат само физически лица, като всеки, който желае може да се запише на сайта, упоменат на страницата на „Активни потребители“. Участието в регистрацията е безплатно и неангажиращо.
„Това означава, че първо събираме желаещи, после те ще получат една, две или три оферти от търговци и ако не им хареса офертата, няма да сключват договор. Ако им хареса, съответно ще могат да се възползват от тези по-добри условия, които очакваме от доставчиците. Всичко това трябва да продължи около три месеца, за съжаление не става толкова бързо, така че най-нетърпеливите трябва да проявят малко търпение. От друга страна, ние трябва да се научим да мислим сезонно“, допълни Богомил Николов.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Богомил Николов:
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..
Вълна от съпричастност обедини дупничани. На призива за набиране на средства за лечението на Слави Керкенеков се отзовават екипа доброволци от сдружение "Близо до теб" в Дупница. Кампанията успява да отвори сърцата на стотици негови съграждани. За по-малко от три дни с благотворителната инициатива е събрана сумата от 17 000..
1892 – това е годината на основаването на Народния музей, като един от отделите му е именно Етнографския музей в България. А в ефира на Радио Благоевград –БНР директорът проф.д-р Владимир Пенчев предложи своеобразна екскурзия назад във времето, когато са положени усилията на видни историци, етнолози и етнографи за създаването на сегашния Институт..
Предвидимост на пазара и реализацията на суров тютюн, 11-та Конференция на страните (COP11) на Рамкова конвенция за контрол на тютюна, която ще се проведе през м. ноември 2025 г. в Женева, Директива за тютюна и тютюневите изделия, Директива за акцизното облагане на обработен тютюн, Директива за рекламирането и други актуални за бранша теми бяха..