Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Едни и същи стоки с различни цени в онлайн магазините

Защо едни и същи стоки имат различни цени в едни и същи сайтове? Въпросът задават потребителите, които в търсене на най-добрата цена за дадена стока, попадат на едни и същи продукти, с различни цени, дори и в едни и същи онлайн магазини.

„Причините могат да бъдат най-различни и една от тях е, че тези търговци не плащат мито. Това им дава възможност да изпращат стоки без оскъпяване. Другото е, че тези електронни магазини реализират много големи обемни продажби, което им дава възможност да спестяват пари от количеството стоки. Третата причина е маркетинговата кампания, която водят търговците. Те предлагат много изгодни сделки, „зарибявайки“ потребителите, с цел да им станат лоялни клиенти“,  коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на платформата „Ние, потребителите“.

По думите й, трябва да бъдем много внимателни, когато пазаруваме от интернет магазини, които са извън европейското икономическо пространство, защото не малка част от търговците не го спазват. Понякога ниските цени могат да идват от там, че не са спазени изискванията за безопасност на продаваните стоки и продукти. Така потребителите не са добре защитени от здравна гледна точка.

В момента Европейската комисия извършва проверка на един от големите китайски сайтове, именно поради неспазване на европейското законодателство за безопасност на продаваните продукти.

Проверката е в няколко посоки. Един от акцентите е свързан с безопасността, защото липсва информация за производителя на стоката, както и за европейския представител на този производител. Това е едно от новите изисквания на европейското законодателство. Така че, ако ние не знаем кой е производителят, той явно няма представител в ЕС. Освен това, липсата на информация за алгоритмите за представяне на продуктите, съмнения за фалшиви отзиви, некоректно представяне на информацията за отстъпки, са сред другите проблеми, по които трябва да се произнесе проверяващият орган.

„Ако се наложи да върнем закупена от нас стока и грешката е на онлайн търговеца, тогава упражняваме правото си да предявим рекламация, което автоматично означава, че търговецът трябва да поеме разходите по връщането на стоката и да ни изпрати такава стока, каквато ние реално сме поръчали. Но, ако грешката е наша, зависи от условията на търговеца. Ако търговецът предварително ни е информирал, че при упражнено право на отказ, в 14-дневен срок, ние ще дължим определени разходи, тогава ние ги поемаме. Но, ако той е пропуснал да го направи в своите общи условия и впоследствие претендира, че му дължим такива суми, тогава той не е прав и ние не трябва нищо да плащаме“, уточни още експертът по потребителска защита.

Какви други потребителски съвети дава Габриела Руменова, чуйте  в интервюто на Биляна Славчева:





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

DIA представя новия си проект „Целувка белег не остава“

В ефира на Радио Благоевград младата изпълнителка DIA представи новия си проект „От целувка белег не остава“. Вдъхновена от вековна народна песен, открита в стар сборник, тя създава съвременен прочит за страстта и свободата да се отдадем на любовта. Историята оживява във видео, заснето one-shot. „От целувка белег не остава“ е послание, което се..

публикувано на 05.10.25 в 11:00
Богомил Николов

Как да изберем ефективен и не много скъп климатик?

Припомняме, че Асоциация „Активни потребители“ стартира кампания за колективна покупка на климатици. Това е поредната подобна инициатива, като повече информация за нея можете да получите от сайта на асоциацията. Там е поместена таблица с данните от изследвани 41 сплит системи климатици. Направеното проучване има за цел да покаже на потребителите..

публикувано на 02.10.25 в 13:50
Христина Краева

Мерки за справяне с насилието и агресията

Асоциацията на инфлуенсърите предупреждава вече 7 месеца: държавата изпуска контрола над младите и настоява за спешна среща с премиера, министъра на вътрешните работи и министъра на образованието. От Асоциацията осъждат остро всички прояви на насилие от и между младежи. „От учредяването си през март тази година – вече 7 месеца, ние..

публикувано на 02.10.25 в 12:36

Почти нулева е реколтата от ябълки в Кюстендилско

Почти нулева реколта от ябълки отчитат тази година в Кюстендилско. Неблагоприятните климатични условия през пролетта са оказали фатални последствия не само върху черешовите, но и върху ябълковите насаждения. Малко по-добра е реколтата от сливи в този край, но и при тези плодове добивите са много под очакваното. За съжаление, такива са..

публикувано на 02.10.25 в 10:50
Андрей Новаков

Евродепутатът Андрей Новаков внася законопроект за повече права на пътуващите със самолет

Евродепутатът Андрей Новаков съобщи чрез видео в социалните мрежи, че внася законодателно предложение за по-високи обезщетения, по-прости правила и по-кратки срокове за изплащане при пътуване със самолет.  "Целта ми е да увеличим обезщетенията за всички хора, на които полетът им е закъснял над 3 часа, както и да увеличим обезщетението за хотели,..

публикувано на 01.10.25 в 10:28

Фалшивите обяви за имоти крият рискове за клиента

Пазарът на недвижими имоти е  необятна територия -  търсенето на ново жилище винаги е вълнуващо, но и изпълнено с капани. В морето от обяви често се крият фалшиви предложения – апартаменти, които никога не са съществували, снимки, взети от чужди сайтове, или условия, които звучат прекалено примамливо, за да бъдат истина. Как да разпознаем измамата..

публикувано на 30.09.25 в 10:39

Ремонтират инфраструктурата в 20 петрички села

В 20 петрички села ще бъдат обновени улици, ще бъдат изградени нови водопроводи и канализация. Дейностите са предвидени в Инвестиционната програма, подготвена от Община Петрич, която е на стойност близо 20 милиона лева. Програмата да бъде реализирана с възможностите за кредитиране, идващи от Фонда за устойчиви градове. Това е наистина много добра..

публикувано на 29.09.25 в 11:05