Защо едни и същи стоки имат различни цени в едни и същи сайтове? Въпросът задават потребителите, които в търсене на най-добрата цена за дадена стока, попадат на едни и същи продукти, с различни цени, дори и в едни и същи онлайн магазини.
„Причините могат да бъдат най-различни и една от тях е, че тези търговци не плащат мито. Това им дава възможност да изпращат стоки без оскъпяване. Другото е, че тези електронни магазини реализират много големи обемни продажби, което им дава възможност да спестяват пари от количеството стоки. Третата причина е маркетинговата кампания, която водят търговците. Те предлагат много изгодни сделки, „зарибявайки“ потребителите, с цел да им станат лоялни клиенти“, коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на платформата „Ние, потребителите“.
По думите й, трябва да бъдем много внимателни, когато пазаруваме от интернет магазини, които са извън европейското икономическо пространство, защото не малка част от търговците не го спазват. Понякога ниските цени могат да идват от там, че не са спазени изискванията за безопасност на продаваните стоки и продукти. Така потребителите не са добре защитени от здравна гледна точка.
В момента Европейската комисия извършва проверка на един от големите китайски сайтове, именно поради неспазване на европейското законодателство за безопасност на продаваните продукти.
Проверката е в няколко посоки. Един от акцентите е свързан с безопасността, защото липсва информация за производителя на стоката, както и за европейския представител на този производител. Това е едно от новите изисквания на европейското законодателство. Така че, ако ние не знаем кой е производителят, той явно няма представител в ЕС. Освен това, липсата на информация за алгоритмите за представяне на продуктите, съмнения за фалшиви отзиви, некоректно представяне на информацията за отстъпки, са сред другите проблеми, по които трябва да се произнесе проверяващият орган.
„Ако се наложи да върнем закупена от нас стока и грешката е на онлайн търговеца, тогава упражняваме правото си да предявим рекламация, което автоматично означава, че търговецът трябва да поеме разходите по връщането на стоката и да ни изпрати такава стока, каквато ние реално сме поръчали. Но, ако грешката е наша, зависи от условията на търговеца. Ако търговецът предварително ни е информирал, че при упражнено право на отказ, в 14-дневен срок, ние ще дължим определени разходи, тогава ние ги поемаме. Но, ако той е пропуснал да го направи в своите общи условия и впоследствие претендира, че му дължим такива суми, тогава той не е прав и ние не трябва нищо да плащаме“, уточни още експертът по потребителска защита.
Какви други потребителски съвети дава Габриела Руменова, чуйте в интервюто на Биляна Славчева:
Инициативен комитет от магистър-фармацевти обявява началото на мащабна национална кампания за насърчаване на здравословния начин на живот и профилактиката. Под мотото „Фармацевтите от семейните аптеки се грижат за теб – движи се към здравето си!“ и „Силата е в движението – имунитетът е твой съюзник!“, инициативата ще предложи поредица от..
Битката за геополитическото позициониране на България върви 35 години. Страната ни взе решаваща посока след Виденовата зима, но оттогава насетне не са спирали опитите да бъде препятствана нашата пълноценна евроинтеграция. Особено актуална е тази битка сега, защото с приемането ни в Шенген и в еврозоната този процес ще бъде завършен до степен на..
Смъртността на пчелите в България достига до 70-100% на отделни места, в Северозападна България, а прогнозата на пчеларите е, че през тази година броят на пчелните семейства ще намалее наполовина. Те настояват за ограничаване и строг контрол на пестицидите, които убиват пчелите, но подронват здравето и на човека. Ако не се предприемат мерки,..
На 18 май отбелязваме Международния ден на музеите, честван за първи път преди 43 години. Целта на празника е да се повиши информираността и ролята на музеите в обществото, защото музеите са важно средство за културен обмен, обогатяване на културите и развитие на взаимно разбирателство и сътрудничество между народите. Решението на 18 май..
Стартира кампания за безплатен микроблейдинг на жени, които са преминали през химиотерапия и са загубили веждите си в борбата с онкологично заболяване. Кампанията е под надслов „Красота с кауза – Плати с усмивка“. „Винаги съм се възхищавала на силата на жените, които преминават през това предизвикателство. Видях колко дълбоко може да се..
Фолклорна формация „Накит“ от Благоевград се завърна със специалната награда от международния фестивал „Бакши“ в град Хива, Узбекистан, който се провежда през две години. Нашите музиканти и певици се съревноваваха с професионални състави от 45 страни. Имало голяма конкуренция, защото всички били професионалисти. 30-минутната програма..
Заедно в града – това е новата акция на „Ела и ти“. Фондацията доказа, че планините в България могат да са достъпни и за хората със затруднени и напълно ограничени физически възможности. Гергана Дойчинова, която е двигателят на каузата и обедини сърцати доброволци от цялата страна, показа, че невъзможното изкачване е възможно вдъхновение за..