Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой намусен възрастен започне да ти разяснява с равен и дуднещ тон, че панталоните ти не са на раирани карета а трябва да бъдат, отминавай по-бързо. Не се опитвай да разбираш хорските приумици и недомислия. Никога не си губи времето да убеждаваш някого, че усмивката е по-важна от изтърканите обувки. Който е останал ЧОВЕК няма нужда да му разясняваш цветовете на сърцето ти, защото предварително ще ги е видял и ще им се е зарадвал..."
Из "Слънчогледови истории"
Именно за цветовете разговаряхме в ефира на Радио Благоевград с консултанта по цветови анализ и личен стил Румяна Пенева. Цветовете в гардероба ни, цветовете в същността ни, цветовете в живота и насторенията ни. Даваме ли си сметка колко са важни всъщност те в нашето ежедневие? Защо лятото, когато всичко е изпълнено с цвят и слънце, греят и нашите усмивки, а зимата настроението ни се слива със сивия пейзаж покрай нас? Оказва се, че всичко това се влияе и от цвета на зимния ни гардероб.
Често следваме сляпо модата или залагаме на „класическите“ цветове, които през зимния сезон са черно и сиво. Изборът в магазините също не е голям и там отново откриваме черни и сиви палта, но в крайна сметка, ясно е, че предлагането се влияе от търсенето. Опасенията „да не се цапа“, „да отива на всичко“ пречат на купувачите да се осмелят да вкарат цвят във визията си, което е и спирачка за изразяването на тяхната същност чрез дрехите, които носят. Човекът става част от тълпата, слива се със сивкавия зимен пейзаж, а оттам става сиво и ежедневието му. Тези пък, които стриктно следват модните тенденции в облеклото си, губят привилегията да изразят себе си чрез дрехите, подчертавайки собствения си почерк и носейки подходящата кройка и стил за тях.
Като консултант по личен стил, Румяна Пенева е твърдо против убеждението да следваме сляпо модните тенденции.
„Можеш да изглеждаш по много различни начини, в зависимост от това какво искаш да постигнеш, а целта на модата е да се слееш с всичко останало, което е покрай теб – това е модата. Тя налага един стил, една определена тенденция и всички изглеждат страшно еднакво“, коментира пред Радио Благоевград Пенева.
Тя уточнява, че изборът на облеклото зависи от намерението, което имаме спрямо дрехата. Едни целят ефект с визията си, други целят да демонстрират успех, трети - сексапил, а други не се интересуват какво обличат, защото не считат, че дрехата е изразно средство.
„Аз вече години наред апелирам едно и също нещо и то е хората да използват цветни дрехи, да се обличат цветно, да не забравят, че всъщност цветът влияе на настроението. Когато избираме тъмните цветове зимно време, се сливаме с тази безцветност, която цари наоколо и ставаме част от пейзажа, отново се сливаме с всички черни якета, сиви палта наоколо. Горе-долу това е тенденцията зимата, а много ми се ще това да се промени“, казва Румяна Пенева.
На тези, за които замяната на тъмното палто е невъзможна, Румяна предлага да бъдат по-смели и цветни в аксесоарите, като заложат на по-ярки шапки, шалове, ботуши, ръкавици и така нататък.
Въпреки твърдото мнение на хората, че светлите цветове се цапат по-лесно, Румяна съветва своите клиенти да носят именно бяло през зимата, което според нея има озаряващ ефект върху излъчването на човека.
„Цветовете мога да ги сравня с музиката. Тя може да повлияе на нашето настроение, по същия начин и цветовете докосват определени вълни в нас и изразяват нещо в нас, така че да, могат да повлияят не само на нас, а и на околните. И най-вече, това, което правят цветовете, когато е избран подходящият – той показва личността, показва човека, не го слива със средата, а го прави индивидуалност“, обяснява консултантът по личен стил.
Още за цветовете на дрехите ни през зимата и как да изберем правилните за нас чуйте в разговора на Ваня Бахчиванова с консултанта Румяна Пенева.
Дните 15, 16 и 17 юли са известни в българския народен календар като Горещници. Тези три дни са свързани с почитание към огъня. Вярвало се, че който работи през тези дни, то снопите му на нивата се запалвали сами, защото огънят слизал от небето. Считали, че който не празнувал Горещниците, къщата му изгаряла. Тези дни се съблюдавали..
Припомняме, че през пролетта на тази година една от най-големите световни тютюневи компании стартира пилотен проект у нас, осъществяван от Национална асоциация на тютюнопроизводителите (НАТ-2010) и компанията за преработка на суров тютюн Сокотаб. Проектът включва експерименталното изпитване на три нови за България сортове едролистен тютюн, като..
За поредна година Общинският исторически музей в Брезник, съвместно с Центъра за работа с деца в града, организират инициативата „Ваканция в музея“. Целта е децата да се забавляват, участвайки в различни дейности като рисуване, тъкане, изработване на глинени съдове и на традиционни местни печива. Идеята е по този начин малчуганите да добиват..
През изминалите дни една публикация на майка в социалните мрежи разбуни духовете и раздели обществото. Наскоро родила жена сподели в личния си профил във Фейсбук, че е получила грубо отношение и дори физическа агресия от лекарския екип, който е бил отговорен по време на раждането и. Последваха протести в защита на лекаря, както и контрапротест в..
Националният съюз на ключарите в България провежда превантивна кампания, чиято цел е да информира хората как да предпазят домовете си от обири по време на ваканционния сезон. "За съжаление крадците стават по-изобретателни. Вече наблюдаваме не толкова взломяване на ключалки, колкото отключване със специални инструменти безшумно и без видими белези...
Темата с въвеждането на еврото в страната ни след 1 януари 2026 година все още предизвиква противополюсни мнения - едни са възторжени от предстоящото въвеждане, други са песимистично настроени и отказват да приемат еврото като своя валута. Все по-често в публичното пространство се чуват и реплики като „загуба на българска идентичност“...
България има нов пътеводител за търсачите на силни усещания – Xtreme Map . Това е първата по рода си интерактивна карта , която събира на едно място всички дестинации за екстремни спортове в страната : от парапланеризъм и скално катерене до бънджи скокове, каяк, сноуборд и още. Зад идеята стои Светозар Желев , създател на картата и страстен..