В навечерието сме на най-светлия, най-топлия и празничен месец от годината – декември. Месецът, който свързваме със семеен уют, топла стая, пълна с усмивки, любов, споделеност и искрящи от радост детски очи. Декемрви е богати трапези, пълни с много лакомства и много подаръци за любимите хора, грижливо подбрани и опаковани от нас под голямата семейна коледна елха.
Има едни деца обаче, които нямат щастието да получат коледен подарък от мама и татко под семейната елха, защото нямат нито елха, нито дом, изпълнен с любов, нито мама и татко. За тези деца мечтаният коледен подарък е просто един шоколад или зимно яке. Тези деца са настанени в различни защитени жилища и домове в страната, надявайки се някой да се сети за тях поне на празника.
Вече близо 24 години, една жена с огромно сърце и мечти – Димитрина Стоилова, влиза в обувките на Дядо Коледа, с надеждата да види тези искрящи от радост детски очи на Коледа и в домовете за деца. Всичко започнало, когато Димитрина, като собственик на голям спа център в столицата, решава да подарява грим и прическа на абитуриентите от тогавашните домове за сираци. В контакта с директорите им, разбрала, че повечето от тези деца не отиват на бала си, защото няма какво да облекат. Така се ражда кампанията „Облечи дете в нужда“, която всяка година осигурява тоалети на завършващите младежи.
Повече от 17 години, успоредно с „Облечи дете в нужда“, Димитрина Стоилова реализира и благотворителната инициатива „Да влезеш в обувките на Дядо Коледа“, която всяка година създава истинска коледна магия за над 1000 деца в неравностойно положение от цялата страна. Благодарение на своите добродетели и дарители, кампанията сбъдва коледните писма на децата, изпратени до белобрадия старец. А в неговите обувки може да влезе всеки един от нас, стига само да отвори сърцето си.
През 2023 година кампанията е успяла да сбъдне 1 177 коледни желания, а Димитрина се надява тази година да бъдат дори повече. Писмата, получени за тази година, към момента са около 800, а кампанията вече се опитва да надскочи рамката на децата, настанени в защитени жилища, и да достигне и до тези с нисък социален статус.
„През последната година се опитвам да помогнем не само на деца в неравностойно положение и в защитени жилища, а да достигнем до повече дечица, които имат нужда – загубили през последната година един родител, живеещи само с един родител. Всъщност, преди малко с мен се свърза една дама, миналата година сме подсигурили зимните обувки на двете й дечица, и се свърза с мен дали ще има и тази година кампанията и може ли да се включи отново. След Ковид кампанията се разрасна и не спираме само до старите сирашки домове, сега вече защитени жилища. Опитваме се да стигнем до деца, които наистина имат нужда“, коментира в ефира на Радио Благоевград Димитрина Стоилова.
Една история на дете, настанено в един от домовете в страната, белязва завинаги Димитрина. Тогава 16-годишният Асен пише писмо до Дядо Коледа, в което моли за количка с дистанционно управление. Директорката на дома го съветва да поиска зимно яке или обувки, защото вече е голям, но Асен, със сълзи на очи, заявява, че няма да поиска нищо друго, освен количка, просто, защото никога не е имал такава и винаги е мечтаел за това.
„Асен е студент вече, аз го наблюдавам от разстояние, излезе от дома, оправя се сам с живота. Фактът, че е студент, ето например тази година ми направи впечатление, че има страшно много писма, в които децата искат книжки, енциклопедии и дори има няколко писма, в които децата искат книжки на английски, тоест децата учат, надграждат и знаят, че животът продължава и след като навършат 18 и излязат от защитените жилища“, споделя Димитрина Стоилова.
В ефира на Радио Благоевград тя разказа, че и тази година е имало писмо, което е белязало екипа зад инициативата, като в него детето е молело Дядо Коледа за футболна топка, бидейки в инвалидна количка. Друго писмо, което е разтърсило екипа, е това на малкия Емил, който поискал собствен душ гел.
„Абсолютно мога да повторя писмото – Мили Дядо Коледа, не съм слушал много тази година, обещавам, че следващата ще слушам повече, но моля те, донеси ми шампоан, душ гел и гъба за баня, защото ми омръзна, думата беше „омръзна“, социалните работници да ми преливат от големите туби в буркан – това беше писъмцето“, разказа Стоилова.
Всеки, който желае да влезе в обувките на Дядо Коледа и да зарадва децата, може да го направи като се свърже с инициаторите на кампанията на двете фейсбук страници: Благотворителна кампания „Облечи дете в нужда“ и Благотворителна кампания "Да влезнеш в обувките на Дядо Коледа".
Повече за инициативата можете да чуете в прикачения звуков файл с разговора на Ваня Бахчиванова с Димитрина Стоилова.
Инициативен комитет от магистър-фармацевти обявява началото на мащабна национална кампания за насърчаване на здравословния начин на живот и профилактиката. Под мотото „Фармацевтите от семейните аптеки се грижат за теб – движи се към здравето си!“ и „Силата е в движението – имунитетът е твой съюзник!“, инициативата ще предложи поредица от..
Битката за геополитическото позициониране на България върви 35 години. Страната ни взе решаваща посока след Виденовата зима, но оттогава насетне не са спирали опитите да бъде препятствана нашата пълноценна евроинтеграция. Особено актуална е тази битка сега, защото с приемането ни в Шенген и в еврозоната този процес ще бъде завършен до степен на..
Смъртността на пчелите в България достига до 70-100% на отделни места, в Северозападна България, а прогнозата на пчеларите е, че през тази година броят на пчелните семейства ще намалее наполовина. Те настояват за ограничаване и строг контрол на пестицидите, които убиват пчелите, но подронват здравето и на човека. Ако не се предприемат мерки,..
На 18 май отбелязваме Международния ден на музеите, честван за първи път преди 43 години. Целта на празника е да се повиши информираността и ролята на музеите в обществото, защото музеите са важно средство за културен обмен, обогатяване на културите и развитие на взаимно разбирателство и сътрудничество между народите. Решението на 18 май..
Стартира кампания за безплатен микроблейдинг на жени, които са преминали през химиотерапия и са загубили веждите си в борбата с онкологично заболяване. Кампанията е под надслов „Красота с кауза – Плати с усмивка“. „Винаги съм се възхищавала на силата на жените, които преминават през това предизвикателство. Видях колко дълбоко може да се..
Фолклорна формация „Накит“ от Благоевград се завърна със специалната награда от международния фестивал „Бакши“ в град Хива, Узбекистан, който се провежда през две години. Нашите музиканти и певици се съревноваваха с професионални състави от 45 страни. Имало голяма конкуренция, защото всички били професионалисти. 30-минутната програма..
Заедно в града – това е новата акция на „Ела и ти“. Фондацията доказа, че планините в България могат да са достъпни и за хората със затруднени и напълно ограничени физически възможности. Гергана Дойчинова, която е двигателят на каузата и обедини сърцати доброволци от цялата страна, показа, че невъзможното изкачване е възможно вдъхновение за..