Лукарски заяви, че разделянето на МИЕТ на три отделни ведомства все още не е приключило, но надеждите са това да стане до края на януари. Вече обаче има абсолютна яснота за кои държавни предприятия ще отговаря всяко ведомство. По-голямата част от тях остават под шапката на Министерството на икономиката:
Ще бъда съвсем честен. Де юре успяхме да го направим. Организационно все още имаме доста битови неуредици със сгради, с компютри. Чакаме един дълъг процес, който е свързан с ликвидирането на Министерство на инвестиционното проектиране, чиято сграда трябва да се ползва от колегите от Министерство на туризма. Това е нещото, което чисто битово ни затруднява. Все още имаме съвместни ликвидационни комисии по разделянето на трите министерства, но по-голямата част от тежката юридическа работа е зад нас. В първите дни на заседаване на НС през новата година предстоят и промени на законопроекти, в които са цитирани и трите министерства, и които касаят работата им.
Все още има неизяснени въпроси между Министерството на икономиката и това на eнергетиката по отношение на сградата на бул. "Александър Батенберг" в София, уточни министърът. Лукарски заяви, че е запознат с теориите за увеличаване на безработицата и сивия сектор заради увеличаването на минималната работна заплата, но според него то ще се отрази положително и на икономиката, и на покупателната способност на хората.
Лукарски се надява до края на януари ведомството му да вкара за обсъждане в НС промени в наредбите, касаещи асансьорите. Според него в момента там има проблем с разрешителните и лицензионни режими. Относно останалите планове на ведомството за намаляване на административната тежест, министърът каза:
Ще възстановя съветите за икономическо развитие, които включват както представители на Министерството, така и народните представители, които са в Икономическата комисия към НС, така и представители на браншовите организации на работодателите, защото под "административна тежест" различните хора виждат различно.
В интерес на истината регулационните и лицензионните режими не са чак толкова много като брой, но някои от тях действително са доста ограничаващи за бизнеса като време – най-точно казано. Тези режими понякога са фатални за малките и средни предприятия като време и като откриване на една фирма, плащане на данъци, данъчни облекчения – неща, които в едрия бизнес се поемат трудно, а за малките и средни предприятия са абсолютно невъзможни.
Сивият сектор на икономиката е основно проблем на малкия и средния бизнес и това частично се дължи именно на тежките лицензионни и регистрационни режими, отчете министърът.
Планира се и създаването на специализирана агенция за съживяване на икономиката в Северозападна България, каквато идея е имало в Реформаторския блок преди изборите, допълни Лукарски:
Не е тайна, че това е най-изостаналият регион. Ако можем да направим така, както в някои държави съществува – да има дори по-добри данъчни облекчения за инвеститорите в тази част на България. Това, чисто законово, все още проверявам доколко е възможно да се случи. Но това, което аз лично като министър на икономиката бих могъл да направя, е да насочим голяма част от инвестициите в този край на България с оглед на това, че там може да бъдат развивани нови и иновационни технологии.
Италианска фирма, която е голям световен производител на биохрани, има масиви за производство на биоплодове в Монтанско и иска да разшири своя бизнес план, сподели Лукарски. Инфраструктурата обаче също е важна, сподели той. Има идеи за възраждането на индустралната зона на Видин. Обсъждани са и различни идеи за възраждането на летището във Видин като център, който може да бъде създаден като индустриален хъб в близост до три граници на европейски държави.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..