„Фолксваген” е манипулирал коли и в Европа. Това заяви министърът на транспорта на Германия Александер Добринд н апресконференция в Берлин. Концернът бе обвинен че е монтирал софтуер в дизеловите си автомобили, с който може да манипулира резулаттите от замерването на вредни емисии. Така е продавал коли, които изхвърлят вредни газове в пъти над допустимото.
Скандалът е толкова голям, че ще нанесе щети не само на коцерна, а на целия автомобилен бранш и на Германия като страна, печелеща най-вече от репутацият аси на произовдител на високо качество.
„От концерна ни съобщиха, че скандалът със завишените вредни емисии засягат и автомобили, продадени в Европа. Става дума за дизелови двигатели от 1,6 е 2,0 литра”, съобщи министърът на транспорта на Германия Добринд пресконференция в Берлин.
В резултат на скандала в сряда оставка подаде шефът на ”Фолксваген” Мартин винтеркорн. Според данни от медиите това няма да е единствената оставка. Очакват се уволнения и в борда на директорите на марките „Ауди” и „Порше”, както и още оттегляния на хора от ръководни позиции във „Фолксваген”. Най-вероятно оставки вече са разписали шефът на „Ауди” Улрих Хакенберг и шефът на „Порше” Волфганг Хац, твърди „Билд”.
В четвъртък стана ясно, че „Фолксваген” е влязъл в контакт с екоинституциите в САЩ още началото на септември, но е съобщил за това едва седмици по-ъксно. Според материали в английския печат пък още през април клиенти на концерна в САЩ са получили писма, в които ги предупреждават за дефектен софтуер и ги канят той да бъде поправен.
Зелената партия настоя разследавнето, което тече в момента срещу „Фолксваген”, да се разпростре и върху останалите автомобилни производители. „В интерес на здравето на населението това трябв ада стане спешно”, посочиха от партията. Зелените припомниха, че триковете аз изключване на регулаторите на газови емисии в моторите са познати отдавна и Европейската комиися вече е настоявала производители, които прибягват до тях, да бъдат наказвани. „По наше знание това така и не с ее случвало досега”, посочиха целените.
Моделите на „Ауди” – А1, А3, А4 и А6 най-вероятно са с такъв софтуер. Те ще бъдат проучени през следващите дни.
Под сериозен натиск попадна и друг автомобилен концерн – БМВ.
Акциите на концерна се сринаха в четвъртък, след като германски вестник съобщи за проблеми и с врединте емисии при техни модели. Дизелови автомобили на БМВ са показали завишаване на нормите 11 пъти над допустимото при тестове, писа „Аутобилд”. На тестовете на Международния Съвет на чистите Тарнсопртни средства са се провалили моделът BMWX3. БМВ обаче отрече съобщенията иказа, че в техни автомобили няма софтуер, койт ода деактивира замерването на газовете.
Според медиите в Германия именно тази организация е довела до скандала с „Фолксваген”. Т ес азасекли отклоненията и са информирали различни инситтуции, занимаващи се с опазавнето на околната среда. В резултат на този сигнал се е задействала и американската Агенци яза защита на околната среда.
Все още не е ясно колко ще струва скандалът на „Фолксваген”. В четвъртък британски шофьори и частни клиенти съобщиха, че ще се организират за общ процес срещу концерна и ще искат огромно обезщетение.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..