Около 30 работници, наети от Софийска фирма за изпълнението на 5 обекта в общините Ружинци и Брусарци за изграждане на два стадиона и водопровод по европроекти, излязоха днес на протест заради неизплатени заплати. Те се събраха на ключово кръстовище на пътя Видин - София.
Общо ощетените са близо сто души от целия Северозападен регион, но не всички успяха да присъстват на протеста. Протестиращите не изпълниха заканата си да блокират пътят, защото ги грози глоба. До край ще търсим правата си, бяха категорични те.
Причината са неизплатени възнаграждения, каза Емил Стоянов, който е сред организаторите:Не сме получили пари. Май месец в края сме завършили водния цикъл на Брусарци, оттогава три бригади не сме получили пари – това са 15 хиляди лева на бригада. След това тези три бригади бяха пренасочени по стадионите. Довършихме стадиона в Дреновец, довършихме стадиона и в Ружинци. Плащат ни на 50 процента, плащат ни на 20 процента от май месец досега, авансово.
Изграждането на двата стадиона е заплатен от община Ружинци, но парите не са стигнали до работниците. Единственият начин да ги получат, според Емил Стоянов, е като блокират пътят:
Пътят ще бъде блокиран, хората ще бъдат легнали на асфалта.
На място пристигна кметът на община Ружинци, Александър Александров, който представи документ, че на фирмата изпълнител са преведени всички дължими средства по проекта:
Преведени са на 12 декември 2 845 243 лева. Статус одобрен. Вярно с оригинала, кмет на община.
На среща с протестиращите пристигнаха и представители на инспекцията по труда, за да се запознаят с проблема на хората. Според организаторите на протеста, половината от хората, освен, че не са получавали заплати, са били принудени да работят без договори.Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..