Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Бедствено положение е обявено в община Кубрат заради криза с извозването на отпадъците

Снимка: Полина Тодорова

Община Кубрат обяви бедствено положение заради отпадъците. Събирането на сметта е спряно от началото на април заради проблеми с фирмата, която чисти града.

Според кмета Алкин Неби има сериозна опасност за здравето на хората, както и екологичен риск в района. Търси се вариант дейността да бъде възложена на друга фирма:

"Променена от Общинския съвет в Кубрат сума за финансиране на дейностите по чистотата и несъгласие на фирмата - изпълнител по договора с намалените средства е довела до проблеми с договорните отношения и едностранно намален обем на извършваната от фирмата комунална услуга". 

"Ще чисти само 100 контейнера от общо 900 в община Кубрат".

Преговорите с фирмата не са довели до резултат и Общината е поискала едностранно разваляне на договора заради неизпълненията, като проблемът се е задълбочил със затоплянето на времето.

"Потенциална опасност - сега от 4-ти април - горещини, всичките кофи за смет са пълни".

Бедственото положение е обявено с днешна дата от кмета Алкин Неби за цялата Кубратска община. То е за срок от седем дни, през които ще се търси временно решение на проблема. На 22 май Общинският съвет в Кубрат ще гласува за създаването на общинско комунално предприятие.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44