Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ася Пеева: Българите все по-често избират да почиват в страната

Ася Пеева
Снимка: ПП ГЕРБ

Ръст от 2,2% или над 9 000 000 реализирани нощувки на български граждани за 2018 г. отчитат данните на НСИ. Това е довело и до положителната тенденция за увеличение в приходите с 7,8% или над 370 млн. лв. от нощувки на българи у нас. Тази информация бе обявена от министъра на туризма Николина Ангелкова след въпрос от народния представител от ГЕРБ Ася Пеева. Тя поиска информация какви мерки и насърчителни кампании е предприело ресорното министерство за привличане и насърчаване на българския турист, който да избере да почива в страната си, съобщиха от пресцентъра на партията.

Бургаският депутат посочи, че страната ни вече е с утвърден позитивен имидж чрез постоянните маркетингови кампании на останалите пазари. „Постоянно изнесените данни на Министерството на туризма показват, че реклама е един от основните действащи методи за максимално привличане на чуждестранни туристи. Средствата от тях влизат по най-бързия начин в търговския оборот“, поясни от трибуната Пеева.

Министър Ангелкова коментира, че се работи за максимално популяризиране на възможностите за качествена и разнообразна почивка у нас. През 2019 г. е стартирала кампания на Министерството на туризма за година, насърчаваща вътрешните пътувания. Така се цели опознаване на по-малко известни дестинации и развитие на регионите. Изготвя се специализиран календар на събития извън заложените в Националната програма за туристическа реклама.

„Предвидили сме и различни дискусии, най-добър наш партньор ще бъдат кметовете, които споделят добрите си практики за привличането на туристи. Трябва да се обединят усилията на всички на фона на силната външна конкуренция на пазара. Кампанията „Неочаквана ваканция“ ще се проведе в периода март-май 2019, досега след две проведени издания, се отчита повишение на интереса и на реализираните нощувки извън традиционните зимни и летни месеци“, поясни Ангелкова.

Сред най-всеобхватните маркетингови кампании е концепцията за туристическо райониране, като 7 от 9 организации вече функционират в райони, където може да се използва европейско финансиране. Ключов фактор е изготвянето на 8 културно-исторически маршрута, обогатени с винено-кулинарни и СПА направления. Те обхващат над 100 общини.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

В Бургас се инвестира в имоти, които се отдават за нощувки

Търсенето на недвижими имоти в бургаско надвишава предлагането, а новото строителство се купува още на хартия. Това коментира брокерът Ирина Генова. Повече са ваканционните имоти в околните селища, които се предлагат. Инвестира се в имоти, които се отдават за нощувки, посочва тя: "За атрактивен се приема имот, който е в Бургас, в близост..

публикувано на 18.02.25 в 13:43

Област Сливен е на 17-то място по БВП в страната

По окончателни данни произведеният брутен вътрешен продукт (БВП) за област Сливен през 2023 година е 2,3 милиарда лева по текущи цени, съобщават от Териториално статистическо бюро – Югоизток, „Статистическо бюро“ клон Сливен. Това нарежда областта на 17 място в страната.  В сравнение с 2022 г. обемът брутен вътрешен продукт БВП се е увеличил с..

публикувано на 18.02.25 в 08:00

Област Бургас е на 8-мо място по БВП на човек от населението през 2023

Произведеният брутен вътрешен продукт (БВП) за област Бургас през 2023 г. възлиза на 8 458 млн. лв. по текущи цени и е с 14.4% по-голям в сравнение с 2022 година. Делът на БВП за област Бургас е 4.6% от общо произведения за страната, съобщават от Териториално статистическо бюро – Югоизток, клон Бургас. По БВП на човек от населението област..

публикувано на 17.02.25 в 17:30

Няма да има преосмисляне на ДДС-то за ресторантьорите

Месец мина откакто България има ново редовно правителство. Все още то не е решило най-спешната и важна задача-да бъде одобрен държавният бюджет. Част от него трябва да бъдат и новите данъчни промени. Както вече е известно представянето му беше отложено със седмица. Ресторантьорите вече няколко месеца алармират, че скокът на данък добавена стойност..

обновено на 17.02.25 в 16:45

Втори бойкот срещу търговските вериги на 20 февруари

Гражданският натиск срещу високите цени на храните трябва да продължи, докато правителството не осъществи обявените мерки след бойкота на хранителните вериги. Депутатите трябва да се заемат незабавно с проектозаконите за ограничаване на търговските надценки на основните хранителни стоки. За това призоваха обществените организации, които организираха..

публикувано на 17.02.25 в 13:00

Габриела Руменова: Намаляването на количеството в опаковките заблуждава потребителите

Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това обаче обикновено им прави впечатление едва когато отворят кутията и видят необичайно голямото празно пространство в нея, защото в магазина дори не са си помислили да погледнат посочения от производителя..

публикувано на 16.02.25 в 08:16
Теменужка Петкова

Петкова: 28.8% е бил спадът в оборотите на големите вериги в деня на бойкота

С близо 30 процента е спаднал оборотът на търговските вериги в деня на потребителския бойкот 13-и февруари в сравнение с ден по-рано. Данните обяви финансовият министър Теменужка Петкова след края на извънредното съвещание в Министерския съвет за цените на храните. "На 12 февруари 2025 година оборотите на големите вериги са били на стойност 27 300 000..

публикувано на 15.02.25 в 12:56