Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Превозвач сигнализира за проблеми с тол системата

Отнесъл няколко акта докато чака потвърждение на заявката за винетки


Бургаски транспортен превозвач сигнализира за проблеми със сайта за закупуване на електронни винетки БГ Тол. Въпреки уверението, че заявката е приета, шофьорите на автобусите са глобени, а пътуващите забавени.

„Спестете време, платете бързо и лесно!“ е мотото на държавния сайт БГ Тол, което посреща всеки потребител. То обаче не отговаря на истината, показва злополучната практика на бургаския превозвач.  През септември заявихме чрез електронната форма закупуването на десет винетки. Съобразихме се и с изискването да има поне три дни срок за обработка на заявката, разказа управителят Румен Христов:

„Когато при нас нямаше потвърждение, започнахме да звъним и няколко пъти ни увериха, че няма проблеми със сайта и всичко е наред. Докато не започнаха да съставят актове на наши водачи. Един от шофьорите ни, който обслужва линията Велико Търново, получи три акта и се принудихме да купим винетка, въпреки заявката.“

Потвърждението за превода на БТ Тол идва 12 дни по-късно. За втори път тази година транспортната фирма на Христов има сходен проблем със системата:

„Първият казус завърши с акт на водача за 1500 лева. Жалим го, а това, което ще претендираме е за неудобството, създадено на обслужващите направленията и на пътниците, защото една такава проверка отнема около 30 минути.“

След такива сигнали пътната агенция имаше достатъчно време до доразвие системата, това обаче не се случи, въпреки че непрекъснато у нас се говори за това как се работи за облекчаване на бизнеса, коментира още бургаският превозвач Румен Христов. Той се принуждава да се откаже от услугите на държавния сайт за сметка на частен алтернативен, през който проблеми с купуването на винетките няма:

„От началото купуваме винетки чрез БГ Тол, защото политиката ми е да работим директно с държавните структури. Допускам, че някой има изгода заявките да стават от други сайтове.“

Христов припомни законодателния проблем, когато депутатите закъсняват с промяната и за повече от 20 дни по законен ред няма възможност да се издават месечни винетки. Тогава разходите се оскъпили-четири седмични винетки струват два пъти колкото една месечна.  

При първия подобен случай, за който фирмата подаде сигнал,  от Пътната агенция  коментираха, че въпреки изрядното плащане, автобусите са в нарушение щом като не са получили уведомление за активиране на електронната винетка. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Евтим Милошев: По Черноморието има предложения за всекиго, дори за най-капризните

По Черноморието има предложения за всекиго - и за най-капризните туристи, и за най-платежоспособните. Има великолепни места.  Това каза в предаването "Пътувай с Хоризонт" служебният министър на туризма Евтим Милошев и уточни: "Това не е благодарение само на държавата, това е благодарение на пазара, благодарение на всички хора, които са заети в..

публикувано на 07.07.24 в 14:28

Средните добиви при пшеницата и ечемика са по- ниски в сравнение с миналата година в ямболска област

Приключва прибирането на зърнената реколта в Ямболска област.  Заради засушаването добивите са по- ниски, както при ечемика, така и при пшеницата, отчитат от областната служба „Земеделие“. От декар тази година са прибрани средно по 525 кг пшеница и 560 ечемик, докато миналата година и при двете култури са били около 600 кг.  Притеснително е..

публикувано на 06.07.24 в 13:28
снимката е илюстративна

За проблем с намирането на кадри, сигнализират и екскурзоводите

За поредна година екскурзоводите сигнализират за проблем с кадрите. Не са много младите хора, които искат да упражняват тази професия.  Това обясни Кристалина Пирева, председател на Югоизточния съюз на екскурзоводите „Ваня Райкова“ - Бургас, в която членуват 120 души. "Основният проблем е, че това е сезонна работа. При нас сезонът е 4-5 месеца. А..

публикувано на 05.07.24 в 13:18

Как да плажуваме край дюни, без да ги унищожим

Как туристите да плажуват край дюни, без да ги унищожат? Отговор на този и други въпроси ще дадат от Българска фондация "Биоразнообразие" тази вечер по време на акция по почистването на Бургаската дюна днес ,  в рамките на която ще поставят и две информационни табели.  "Когато има плажуващи, няма много голям шанс дюната да се развие според..

публикувано на 04.07.24 в 12:59

Проверка установи: Няма инвазия на медузи по българското Черноморие

Висока концентрация на медузи в Черно море показва видео в TikTok с хиляди гледания. Не се уточнява откъде и откога е заснето, но сред хаштаговете на видеото е и #България. Към 25 юни видеото е гледано над 725 900 пъти, споделяно над 10 000 пъти и харесано от близо 36 000 потребители.  Сред коментарите има и въпроси за точното местоположение на..

публикувано на 02.07.24 в 12:41

Лабораторни изследвания показаха, че морската вода в Поморие е чиста

След ветровитото време и мъртвото вълнение последните 5 дни по Южното Черноморие, днес морето се успокои. Лабораторни изследвания на морската вода на плаж Поморие-изток показаха, че тя е чиста. Проби за чистотата на морската вода извършиха от независима лаборатория на плаж Поморие-изток. "Резултатите са чисти. За микробиология по-скоро се взема...

публикувано на 02.07.24 в 12:23

Браншът: Държавата бави пристигането на работници от трети държави

Проблемите на туристическия бранш с работниците от трети страни се оказа, че не се изчерпват само със забавените с месеци визи, които трябваше да издадат консулските ни служби. Цялата процедура по престоя им в страната ни също се оказа минирана от законодателите.  Липсата на синхронизация между действията на българските институции води до..

публикувано на 01.07.24 в 16:25