„Това са търговия на дребно, без търговия с автомобили и мотоциклети, сухопътен транспорт, пътнически въздушен транспорт, хотелиерство, дейност на ресторанти и заведения за бързо обслужване, питейни заведения, прожектиране на филми, туристическа агентска и операторска дейност, организиране на конгреси и търговски изложения, предучилищно образование, като тук се включва основно частен сектор - детските градини, артистична и творческа дейност, други дейности в областта на културата, спортни и други дейности, свързани с развлечения и отдих, поддържане на добро физическо състояние“. Това анонсира ресорният министър.
Общинският превозвач „Бургасбус“ е един от тези, които може да се възползват. При тях все още текат анализите дали ще могат да си позволят и да плащат и тези 40%, които реално са повече, защото включват осигуровките и данъци.
Мярката е неефективна и няма да кандидатствам, мои колеги също няма да се възползват, коментира бургаския ресторантьор Валентин Димитров:
„Ние трябва да имаме ресурс, с който да им платим на хората тия 40%, които са наш ангажимент. Ние няма как да се справим с това положение, при положение, че ние самите не работим. Затворени ресторанти, ударен е ключът и забрана за каквото и да е. Няма как да се справим 30 души с поръчки по телефон. Две, три, пет, петдесет поръчки да са на ден по телефона, те няма как да оправдаят консумацията на електроенергия, заплатите, осигуровките и т.н.“, коментира Димитров.
Строителни предприемачи, от средния ешелон, също нямат намерение да кандидатстват. А причината е същата - те не генерират достатъчно приходи, за да плащат своята част от възнагражденията.
Около 300 милиона лева са неразплатените задължения в строителния бранш в страната. Това сочат данните на строителната камара, каза предприемачът Николай Николов. Големите фирми работим засега, важно е да не спират плащанията по обществените поръчки, добави той.
„А ние, нашите служители и работници, сме си осигурили. И на този етап - плащаме си данъците. Ако няма спиране на плащанията - продължаваме. Не искаме, както се казва, подаяния от държавата. Ние искаме да си работим и да си плащаме данъците. И по тоя начин ще помогнем. За съжаление, обаче, средният ешелон pочти не работи. Нещо се е спрял, стъписал и това е много лошо"
Ако спрат обществените поръчки, това ще е фатално за следващата година, посочи Николай Николов.
От транспортния бранш пък посочват, че условията по мярката са неизпълними. Румен Христов, собственик на най-голямата фирма в региона, обяснява, че в момента, за да имат право на компенсация, превозвачите трябва да докажат, че са намалили приходите си през месец март поне с 20% в сравнение с месец февруари. Макар да няма човек в държавата, който да не е наясно в какво положение е транспортният бранш от 13-ти март насам. Съгласно постановлението на Министерски съвет мярката се прилага спрямо работници, които временно са преустановили напълно или частично работа. Тези от тях с намалено работно време ще бъдат компенсирани пропорционално на неотработеното време, но за не повече от 4 часа. В момента приходите, които реализира фирмата му, са в максимални размери от 8 до 20 стотинки на изминат километър, което е 6 до 8 пъти спад на оборотите й. Така формираните приходи са 4 до 6 пъти по-малко от средствата, необходими за осигуряване на основния разход, този за горива и работни заплати, коментира Румен Христов.
Последната трудова борса, организирана от бургаското бюро по труда, се състоя днес. Частни, общински и държавни фирми представиха възможностите за работа при тях. Близо 300 регистрирани безработни преминаха през залата в Международния младежки център в Меден рудник, 25 са работодателите, които предлагат около 240 свободни позиции, уточни директорът..
През следващите четири години България ще може да извършва годишен улов на калкан в размер на 82,5 тона, което е с 10% повече спрямо досегашното разрешено количество. Същата квота е определена и за Румъния, като до момента двете държави имаха разрешен улов по 75 тона годишно. Това стана ясно по време на 47-ата годишна среща на Генералната комисия по..
Не е нормално държавата да не знае какво се случва в "Лукойл Нефтохим". Това каза пред БНР бившият министър на икономиката и депутат от ПП-ДБ Богдан Богданов и обясни, че това е един от най-важните стратегически активи на страната в сферата на енергийната сигурност. Министерство на енергетиката няма информация за планирана продажба на "Лукойл..
Очакванията за ръст на немските туристи по Южното Черноморие това лято не са се оправдали, но ръст са отбелязали пазари като Великобритания и Скандинавия. Това съобщи в студиото на БНР-Бургас Христина Славова от Бургаската регионалната туристическа камара. Военният конфликт в Израел не се е отразил съществено на българския туризъм, каза още тя:..
Поредица от информационни срещи с жители организират общините Болярово, Елхово и Тополовград, за да се обсъдят нуждите, предизвикателствата и възможностите за развитие на рибарските и свързаните с тях дейности в региона. Те са по съвместен проект „Учредяване на Местна инициативна рибарска група (МИРГ) Болярово-Елхово-Тополовград", финансиран от..
Дъщерната компания на "Лукойл" "Литаско" (Litasco) отрече в публикувано днес прессъобщение да води преговори за продажба на българската рафинерия "Лукойл Нефтохим Бургас" на катарско-британски консорциум. Не е имало и комуникация с руските власти по въпроса, посочват от фирмата по повод медийни публикации, включително статия на в. "Файненшъл таймс"...
През 2023 г. средната годишна заплата на пълно работно време за работещите в ЕС е била 37 900 евро, което представлява увеличение от 6,5% спрямо 35 600 евро през 2022 г., показват данни на официалната европейска статистика Евростат. Сред страните от ЕС най-високата средна годишна заплата на пълен работен ден е отчетена в Люксембург (81 100 евро),..
Очакванията за ръст на немските туристи по Южното Черноморие това лято не са се оправдали, но ръст са отбелязали пазари като Великобритания и Скандинавия...
Последната трудова борса, организирана от бургаското бюро по труда, се състоя днес. Частни, общински и държавни фирми представиха възможностите за работа..
През следващите четири години България ще може да извършва годишен улов на калкан в размер на 82,5 тона, което е с 10% повече спрямо досегашното разрешено..