Мантинелата не е причина за катастрофата на АМ „Тракия“ в неделя, при която тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили. Тази позиция изразиха председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски и инж. Иван Досев – член на УС на агенцията.
Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, заяви Иван Досев.
Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, категорични бяха двамата. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.
87% от магистралите са с подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия. Новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания, но участъците, които не отговарят на тях, не означава, че са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им.
Само през миналата година за подмяна на ограничителни системи по пътищата от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лв. До месец юли т.г. инвестираните за тази дейност средства са 40 млн. лв., информира инж. Досев. Правим всевъзможни усилия, за да поддържаме пътищата в добро състояние, да бъдат безопасни и годни за пътуване, допълни той.
Във връзка с предложение за поставяне на бетонни разделители между пътните платна Георги Терзийски коментира, че като председател на АПИ има не само желанието, но и готовността да се направи оценка от експерти и да се дадат съответните предписания в зависимост от оценката на риска какви ограничителни системи да бъдат поставени. Дали ще бъде метална или бетонна ограничителна система, тя трябва да отговаря на определени изисквания и затова днес има инспекция на конкретния участък, допълни той.
През 2019 г. е изготвен технологичен проект и след средата на месец септември е предвидено да започне ремонт на 52 км – от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ „Тракия“ в посока Бургас. След края на активния туристически сезон трафикът ще намалее и тогава моментът за извършване на ремонт е по-благоприятен.
Председателят на АПИ обърна внимание, че инцидентът не е причина за ремонта, като мястото на произшествието е преди участъка от магистралата, в който има надлъжни неравности. Преди няколко дни АПИ информира за старта на ремонтни дейности през септември.
В момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон. Имахме подготвена заповед за ограничаване на движението на тирове през почивните дни в летния сезон. Въведените от Европейската комисия т.нар. „зелени“ коридори заради разпространението на COVID-19, каквато е и АМ „Тракия“, възпрепятстват въвеждането на каквито и да е ограничения по тях, коментира Георги Терзийски.
Във връзка с възникнала техническа повреда, която засяга секторите "Български документи за самоличност" и "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР в Бургас, утре (22 октомври) те няма да работят с граждани, съобщиха оттам. Основни дейности, които са свързани с подновяване на документи за самоличност, шофьорски книжки, регистрация на..
Трима души са задържани от полицията през последните 24 часа в Сливен и Твърдица. Двама са арестувани за притежание на наркотици, а един – за кражба. Криминалисти от Районното управление в Сливен са арестували 34-годишен мъж за кражба на 3500 лева от лек автомобил, паркиран пред търговски обект в града. Полицаи от група „Патрулно-постова дейност“ са..
49-годишен бургазлия самокатастрофира с електрическа тротинетка след употреба алкохол в морския град, съобщиха от полицията. Инцидентът е станал снощи малко преди 21:00 ч. в района на бл. 57 в ж.к. "Меден Рудник". По информация на полицията мъжът е паднал на пътното платно. Той е тестван за употреба на алкохол, като дрегерът отчел 2,40..
Полицията издирва ловната пушка, с която се предполага, че 25-годишният Фахри Мустафа от руенското село Люляково е прострелял своите близки. Мъжът е задържан, а неговата леля на 73-години, 47-годишната му майка и 13-годишната му сестра първо са простреляни, а после телата им са обгорели от пожара, подпален в къщата. Извършителят е задържан...
25-годишен мъж простреля свои роднини и подпали дома си в село Люляково, община Руен, съобщават от полицията. Инцидентът е станал около 4 часа тази сутрин. По първоначални данни младият мъж е прострелял 73-годишната си леля, 47-годишната си майка, 13-годишната си сестра и 7-годишния си брат. Момченцето оцеляло и успяло да подаде..
Пробите за алкохол на тримата загинали при тежката катастрофа край Созопол са отрицателни. Това съобщиха от Областната дирекция на МВР в Бургас. Шофьор на един ден се блъсна в дърво, загинаха той и още две момчета Все още няма резултат от пробите им за наркотици, тъй като те се обработват в София и това отнема повече време, поясниха от..
Бургаският апелативен съд остави в сила четиригодишна ефективна присъда „лишаване от свобода“ за водач, осъден на първа инстанция за катастрофа с четири жертви край Сливен. Наложена е и шестгодишна забрана за шофиране. Решението не е окончателно и може да бъде обжалвано пред Върховния касационен съд. Случаят е от нощта на 6 май 2023 г. По данни..
25-годишен мъж простреля свои роднини и подпали дома си в село Люляково, община Руен, съобщават от полицията. Инцидентът е станал около 4..
Подводни търсения, разпоредени от Европейската прокуратура в София, наскоро показаха, че финансирана от ЕС ферма за миди в Черно море може да е просто..
Психологически тест за бъдещи шофьори да показва дали са подходящи да се явят на изпит. Това е предложение на Института за пътна безопасност. По..