Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Румънци, германци, чехи и белгийци в Слънчев бряг

За да активират  пазар, който да записва в последната  минута,  мениджъри  на  големи  хотелски комплекси  в Слънчев бряг заложиха на намаление от поне 30 %.  Каналите за продажба са неритмични и носят кратки престои, а  рейтингите  на  хотелите  могат да пострадат, ако качеството тръгне надолу заедно с цената.  

На плажа  до хотел „Чайка“  откриваме туристи от Чехия, Германия, Белгия, България.

Семейство германци споделя, че са на почивка в Слънчев бряг за шести път.  На въпроса защо?, отговарят:  А защо не!  Идвали са в различни години от 2000-та насам. Този път изборът  им е и защото оценяват страната ни като по-малко рискова на фона на пандемията, добавят  и този плюс  към традиционно красивото море, добрата храна, похапване и пийване.  Избрали България пред  Турция  като друг  техен вариант  през годините.  Ние не се интересуваме от забележителности, а от спокойно прекарване на времето,  освен това е евтино.
Млади белгийци потвърждават, че си изкарват страхотно. Момче и момиче  от Германия  разгръщат  новата книга на Себастиян Фитцек  на плажа в Слънчев бряг. Харесва им, че има много хора, хубаво време и добра храна.
Александър и Димитър от София за първа година са в Слънчев бряг.  След поредица от почивки в Гърция този август  идват на плажа от хотел Авлига. Александър казва,  имам впечатление, че тази година  по морето има много добро отношение към туристите, малко по -ниски цени, дано да  не е само за тази година, защото си мисля, че е следствие от кризата. Няма  толкова хора  по заведенията вечер, има на плажа,  добре си прекарваме. В хотела се разминават с румънци, сърби, украинци.
Защото не можахме да отидем в Гърция  затова сме тук, казва  пловдивско семейство.  Местим се от хотел в хотел, само и само нещо да ни хареса.

Стойка Терзиева, мениджър  на  голям  хотелски комплекс  в Слънчев бряг:
Наложи се да направим големи  намаления, за да активираме пазар, който да записва в последната минута, защото пазарите, които имаха ранни записвания  анулираха програмите си, останаха само късни записвания. Целият пазар е на много ниска цена, цена, която се наложи над 30 % да сваляме от нормалното. Когато намалиш цената, качеството пада оттам  и рейтингите на хотелите. Те са най- важните когато започнем да подписваме договори за следващите години, всеки един туроператор  гледа  рейтинга на хотела,  за да може да се съгласи с услугата, която предлагаме. И аз  самата когато записвам през  Booking  не харесвам  рейтинг,  който е под осмица и около 8. Една от основните трудности  дори  и този сезон се оказа огромното количество проверяващи държавни институции - точно в сезона, в който полагаме най много усилия да напълним  хотелите  и да дадем добър продукт.  Двама служители на  хотела започват да показват  на проверяващите  папки с документи, материалната база. Оттук пък безпокойството на клиентите, които виждат, че ние  разхождаме някакви странни хора.

Теодор Пастармаджиев,  член на Управителния съвет на съюза на собствениците Слънчев бряг:
Ако можем да търсим позитиви в този много странен и труден сезон-те са в това, че много българи преоткриха родното Черноморие. Знаете, че Слънчев бряг е курорт, който принципно е  замислен, построен за  чуждестранни туристи за чартърни програми. Наложи се да търсим други канали за продажби, да предлагаме ценови нива, които са на ръба на себестойността. Някои от нас се справят по -добре, други по-зле, но при всички случаи изключително труден и нервен сезон. В момента има все още, предвид  ситуацията, прилична заетост в обектите, които избраха да отворят, в Слънчев бряг не само хотели, но и  търговски обекти, активности  са с намален капацитет, някои въобще не оперират. Не можем да разчитаме на никаква предвидимост, по простата причина, че каналите за продажби,с които работим, са изключително неритмични, записванията са буквално от днес за утре, много краткосрочни, много къси престои.  Това, на което се надяваме, е  времето да се задържи благоприятно  до към средата на септември.

Пламен Копчев:  Слънчев бряг е така планиран, че той няма  паркоместа да поеме  автомобилен туризъм. И понеже в момента са български туристи, румънски туристи,  хотел който работи е запълнен 20-30 процента. Има сънародници, които са се прибрали от чужбина, румънци, имаме малко полски туристи, малко германски, белгийски и чехи.Разчитаме от другата неделя  за полети от Израел. Туроператорите ни казаха, че ще продължат до 30 септември.
Трябва да се обърне внимание на зимния туризъм, той ще е възможен с английски туристи- ако ги няма и там ще пропадне сезонът. За следващата година вече да се работи с коридори с  традиционни пазари Англия, Германия,  средната част на Европа,  Скандинавия. Да отпаднат обичайните визи,  да станат онлайн визи за руските туристи, да се намали таксата.  Нашите основни конкуренти на Балканите  правят така, че да са много облекчени руските туристи.
Негативни кампании винаги ще има, такива които да тласкат  туриста към конкурентите. То беше много плюене по Слънчев бряг-презастрояване, бетонна джунгла, което туристът,  когато само  чете и слуша, не сме  да дойде. Но дойде ли, като прекара хубаво, казва на приятели.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Общините по Южното Черноморие се обединяват за общ туристически продукт

Министърът на туризма Мирослав Боршош се срещна с кметове от черноморските общини и областния управител на Бургас за да начертаят обща стратегия за реклама на Южното Черноморие и създаването на общ туристически продукт.Към Областна администрация ще се създаде специализирано координационно звено по туризъм, което заедно с Министерството ще работи в тази..

публикувано на 01.08.25 в 16:13

Последен ден за пострадалите земеделци от природни бедствия, които могат да поискат подпомагане

В рамките на днешния работен ден, земеделските стопани с пропаднали заради природни бедствия площи, имат последна възможност да подадат заявления за подпомагане. Земеделците от засегнатите от пожарите райони също трябва да сигнализират за проблемите си във Държавен фонд "Земеделие". Право на субсидии имат стопаните, на които са издадени..

публикувано на 01.08.25 в 09:25

Мирослав Боршош ще бъде в Бургас

Министърът на туризма Мирослав Боршош ще бъде днес в Бургас на среща с областния управител и с кметове от черноморските общини. С тях ще се проведе дискусия за създаването на общ туристически продукт и бранд за Южното Черноморие.  Акцентите ще се поставят върху общ събитиен календар, представянето на ключови фестивали и предстоящи събития до края на..

публикувано на 01.08.25 в 08:48

Слаб добив на манов мед тази година

12 производители се включват в 22-то издание на Фестивала на мановия мед в Царево. То започва днес от 18:00 часа и ще продължи до 10 август. Обновена ще е визията му, съобщи един от организаторите - председателят на сдружение "Странджански манов мед" Манол Тодоров.  Посетителите отново ще могат да опитат различни пчелни продукти и най-вече манов..

публикувано на 01.08.25 в 08:10

Посрещнаха милионния пътник на Летище Бургас (ОБНОВЕНА)

4%  е очакваният ръст на полетите на летище Бургас тази година. Щеффи Круспе е милионният пътник на летището през туристическия сезон. Тя беше посрещната с подаръци и сувенири от ръководството на морската аерогара. Щеффи Круспе пристигна от Лайпциг с полет на авиокомпанията „Елекра еъруейс“.  Над 50% ръст бележат немските туристи по Южното..

обновено на 31.07.25 в 17:55

Бургаското летище посреща милионния турист за сезона

Ръководството на бургаското летище, тържествено, ще посрещне милионния турист  за този сезон.  Той ще пристигне в следобедните  часове с полет от Лайпциг на авиокомпанията "Електра еъруейс".  С една седмица по-рано в сравнение с миналата година, както и за първи през месец юли за последните 6 години, ще бъде посрещнат милионният пътник.  Близо 70% е..

публикувано на 31.07.25 в 07:32

Удължиха срока за въвеждане на двойното етикетиране

Парламентът въвежда засилен контрол върху цените за 12 месеца - от 8 август 2025 до 8 август 2026 година. Промените в Закона за въвеждане на еврото бяха приети окончателно на второ четене. Ще има гратисен период за бизнеса от два месеца - до 8 октомври, до когато трябва да въведат двойното етикетиране и касовите бележки с цени в лева и евро...

публикувано на 30.07.25 в 14:34