Смесената собственост, при която държавата, в лицето на едноименното акционерно дружество, стопанисва източната част на комплекса, а общината – западната, води и до други неуредици. Това коментира хотелиерът и общински съветник в Несебър Венелин Ташев:
„Половината улица главна, която е между „Слънчев бряг“ Запад и Изток, улица „Първа“, половината е на държавата, половината е на общината. И поради тая причина виждате в какво състояние – имаме един коларски път. От 2009-та година ние нямаме гласувана транспортна схема на комплекса. „Пътна полиция“ няма право да прави нещо в „Слънчев бряг“. Безумни „сини зони“, в които има всичко друго, но не и коли. Движението е кой накъдето иска – натам…“, посочва Ташев.
Една от двете страни – дали държавата или общината, трябва да поеме 100% от инфраструктурата, казва и Ивайло Ляхович от Несебър:
„Когато общината управлява инфраструктурата, много по-лесно можем да искаме от който и да е кмет, без значение, да се направят инвестиции. Хотелиерите имат много по-пряк достъп, защото всичко е ситуирано тука – като инфраструктура, като община, като данъци. Време е наистина тези данъци да се реинвестират в инфраструктурата“, посочва Ляхович.
Подписката продължава и в момента, искаме да насрочим извънредна сесия на 9 септември на общинския съвет, коментира Венелин Ташев.
Не трябва да се прехвърля инфраструктурата на „Слънчев бряг“ - Изток към Община Несебър. Това коментира изпълнителният директор на едноименното акционерно дружество Златко Димитров. Това няма как да се случи безвъзмездно, подчерта той:
„Безвъзмездно прехвърляне би нарушило интересите на акционерите - миноритарни и мажоритарни. Има над 3 500 акционери като физически и юридически лица, както и държавата. А ние, като ръководство, защитаваме най-вече държавния интерес. В момента около 2 млн. лв. се хвърлят ежегодно за поддръжката на инфраструктурата. Това, за да стане по-добра, това значи ли, че Община Несебър 2 – 3 или 5 милиона?“, пита Димитров.
Въпреки трудностите, за три месеца инвестирахме около 300 000 лв. в инфраструктурата в курорта, при направени над 1 милион лева отстъпки към бизнеса, посочват още от акционерното дружество.
Крайно належащо е вече да се мисли в посока някой да стопанисва цялата инфраструктура в „Слънчев бряг“. Това е мнението на бургаския депутат от ГЕРБ Димитър Бойчев. По време на първия ни мандат имаше идея общината да откупи за 1 лев инфраструктурата, но не беше решено как да се обезщетят миноритарните собственици, припомни Бойчев и добави:
„Тази инфраструктура изисква реинвестиране и то не малко. Съответно, общината се оправдава, донякъде – с мотиви категорични, че не е собственик на инфраструктурата и няма как да реинвестира в тази инфраструктура. Въпреки че, не е точно така. При последната промяна, мисля, в Закона за туризма, аз съм един от вносителите, които вкарахме, че с решение на общинския съвет задължително трябва да се реинвестират средства в прилежаща инфраструктура. Това, виждаме, че не е факт, затова трябва да се реши този казус“, посочва Бойчев.
Според Димитър Бойчев по-сполучлив вариант ще е държавата да стопанисва цялата инфраструктура, а не Община Несебър. Трябва да се намери решение и как ще се инвестира в тези дейности, посочи депутатът.
Потърсихме позиция и на Община Несебър, но към момента няма изразена такава от тях.
Подробности можете да чуете в прикачените файлове.
Първа копка за старта на ремонта на пътя между Царево и Лозенец се състоя днес. Възстановителните дейности ще включват цялостна подмяна на асфалтовата настилка и изграждане на вело- и пешеходни алеи . Това ще наложи временна организация на движението и поетапни затваряния на пътя в участъка между Гробищния парк на Царево и Оазис. Отец..
Министерство на земеделието и храните ще проведе обучение за земеделски производители в страната за изискванията по интервенциите от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 г., свързани с плащане на площ и животни. Срещите се организират от Звеното за управление на Националната ОСП мрежа. По време на..
Близо 2 милиона лева трябва да бъдат осигурени, за да се увеличи капацитетът на консулските ни служби в трети страни извън ЕС, от които България чака работници в сферата на туризма. Това заяви бившият служебен министър на туризма, а сега секретар в президентството Илин Димитров. По думите му, отсега трябва да е ясно, че за облекчаването на..
Първа копка предстои днес за старта на цялостния ремонт на пътя между Царево и Лозенец. Церемонията е от 10:30 в участъка около гробищния парк. Тази седмица стартираха аварийно-възстановителните работи по стария път, преминаващ край е Арапя и с.о Оазис. Ремонтът налага временна организация на движението.
Със заповед на министър-председателя Димитър Главчев по предложение на министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова, считано от днес кдп Живко Петров е назначен за заместник-министър на транспорта и съобщенията. Живко Петров е магистър по корабоводене във ВВМУ „Н. Вапцаров“, Варна. От март 2022 г до момента, както и от 2007 г до..
Институциите вземат превантивни мерки за недопускане на шарка по дребните преживни животни в област Бургас след констатираното огнище на заболяването сред 135 овце в обект в ямболското село Войника. В общините Средец и Карнобат се забранява придвижването и транспортирането на възприемчиви животни и продукти от тях в и към населеното място. Всички..
Новата атракция в Приморско ще бъде обвързана с природата и ще предостави на хората възможност за отдих. Чувството ще бъде като да си в гората, само че в града, уточни кметът на морската община Иван Гайков. За зелената атракция ще се използва местността Парк „Кория“. Още тази година започваме трасирането, обособяването на алеи и..
Институциите вземат превантивни мерки за недопускане на шарка по дребните преживни животни в област Бургас след констатираното огнище на заболяването сред..
Първа копка за старта на ремонта на пътя между Царево и Лозенец се състоя днес. Възстановителните дейности ще включват цялостна подмяна на..
Близо 2 милиона лева трябва да бъдат осигурени, за да се увеличи капацитетът на консулските ни служби в трети страни извън ЕС, от които България..