Писмото е получено през миналата седмица. „Ние сме счетоводна къща и съответно получаваме доста документи от всякакви институции – държавни и т.н. Съответно, след като сме кандидатствали по тази програма, следват документи, които често са в тази връзка. Досега държавна институция не ни е изпращала писма с наложен платеж. Това може би трябваше да ни бъде първата аларма да не взимаме такова писмо. След като платихме съответната такса в размер на 11.99 лв. получихме писмо от „Национално Сдружение – Народно щастие“ във връзка с тази мярка 60/40. Това Сдружение, съответно заедно с писмото, ни е изпратило и фактура за наложен платеж за опаковка и доставка на писмото“, обясни Жана Бербатева от компанията.
От фирмата посочват, че сумата за пратката може да е малка, но ако се вземе предвид колко компании в страната са кандидатствали по мярката, то тя може да достигне дори до 1 млн. лв. Компаниите, които присъстват ежемесечно в списъците надхвърля бройката от 100 000. „Регистърът по мярката е публичен и там може да се види кога са преведени парите, какви са сумите и за колко служители става въпрос“, допълни Бербатева. Фактурата, която е издадена за плащането към Сдружението е от друга фирма „Жи – Пи – Груп България“.
„От нас искат документи, които са: копие от платежни нареждания за извършени плащания по фонд „Работна заплата“, изплатени на работниците. Това е информация, която ние не можем да представяме на абсолютно никаква институция, освен държавна, която ни прави проверка по съответните процедури. Но не и от Сдружение, което няма отношение към цялата програма. Като се има предвид броят фирми, които кандидатстват, ако всяка от тях получи такова писмо, съответно „Жи – Пи – Груп България“ ще бъде доста по-добре от хората, пострадали от пандемията“, обясни Бербатева.
Според Закона за достъп до обществена информация, могат да се отправят запитвания и към частни фирми, тъй като става въпрос за разходване на публични средства, каквито са тези по мярката 60/40. Официалните данни обаче са публикувани на сайта на Националния осигурителен институт. Исканата информация от Сдружението противоречи на Закона за защита на личните данни, тъй като такава информация не трябва да се предоставя на неупълномощени хора или организации.
Председател на Сдружението е 20-годишният Венциласлав Манчовски. Именно той е собственик и на фирмата „Жи – Пи – Груп България“, издала фактурата за платената такса за проверка. На сайта на сдружението е описано, че тези проверки започват от 1 март миналата година и редовно ще бъдат публикувани „седмичните списъци на дейността по гражданския контрол“. Такива обаче до този момент не присъстват на интернет страницата. Манчовски обясни, че проверката на фирмите е започнала от 1 март 2021 г. „Целта ни е ясна. Много фирми, които са наши партньори, се оплакаха, че средства до тях не са стигнали. Процедурата по кандидатстване е много тромава и сложна. Поради тази причина ние решихме да проверим тези фирми, които са получили средства дали изобщо са ги получили и дали са ги представили на работниците си, тъй като има и работници, които заявяват, че имат информация, че фирмите, в които работят са получили средства, а те не са си получили работните заплати. Това е грубо нарушение на Постановлението на Министерския съвет“, обясни той.
Към 9 март тази година Сдружението е направило проверка на 1450 фирми, от които 1120 са представили решенията си и са предоставили достъп. „Останалите фирми, които не са предоставили решение или не са си получили материалите за предоставяне на това решение, се предоставя писмо до Административния съд по подсъдимост на фирмата. Административният съд ще реши дали да ни представят исканото уведомление, удостоверение, заедно с материалите към него или не", посочи Манчовски.
Относно въпроса защо фирмите, получили писмата за проверка, трябва да заплащат за тях с наложен платеж, той посочи, че няма нито един документ, който да е изпратен с наложен платеж. „Всички документи се изпращат за сметка на получателя като получателят заплаща опаковката и доставката на писмото. Никакъв наложен платеж не фигурира в писмата, които са изпратени“, допълни той. Според Манчовски счетоводната фирма, която сигнализира за казуса, не е спазила изискванията на Постановлението на Министерския съвет. „Ще предприемем всички мерки, които Законът ни позволява. Първо ще информираме прокуратурата, след което ще информираме НОИ, за да може да се спре плащане по продължителни заявки на тази фирма. Ще информираме НАП, за да могат те да се задействат и да извършат проверка. Вече сме информирали Инспекцията по труда, които ще изискат документи и ще извършат проверка“, посочи Манчовски.
В писмото, изпратено от Сдружението към счетоводната фирма става ясно, че: „Наложеният платеж, който се заплаща в размер на 11.99 лв. е свързан с опаковката на писмо в размер на 4.99 лв. и доставката на писмото с куриерската фирма в размер на 7.00 лв.“ От Сдружението след това изпращат и фактура за плащането към фирмите, където е описано, че става въпрос за наложен платеж за опаковка и доставка на писмото в размер на 9.99 лв. като е включено и ДДС 20 % в размер на 2 лв.
Това означава, че в рамките на периода на проверките, Сдружението би трябвало да се е сдобило само от заплащането за окомплектоването на писмата със сумата от около 5 588 лв.
От счетоводната фирма също са изпратили жалби до куриерската фирма, икономическа полиция и Окръжната прокуратура в Бургас. „Целта ни е да афишираме целия проблем, който касае доста фирми. Направили сме акция да информираме всичките си клиенти да не приемат писма, които не очакват, да проверят първо за какво става дума преди да плащат“, допълни Бербатева.
От бургаската полиция посочиха, че до този момент има подаден само един сигнал срещу Сдружението, който вече е разгледан от експертите. „Установиха, че най-вероятно се касае за случай, в който чрез системно разпръскване на писма посредством фирми, които ги разнасят и изискват да бъде извършено предварително плащане в размер на една относително малка сума пари, вероятно трупат дивиденти само и единствено за джоба на изпращача. Практически самото писмо е с изключително странно съдържание като се изискват данни, които не би трябвало да послужат абсолютно на никой. Тези данни вече се намират в масиви в държавата“, обясни говорителят на бургаската полиция Цветелина Рандева.
От полицията допълниха, че вече е започнало разследване на случая.
Между 9 и 12 милиона лева ще струва изграждането на сепарираща и компостираща инсталация, която да спаси Созопол след изчерпването на депото за отпадъци. Това стана ясно днес по време на заседание на Общинския съвет, който трябваше да даде разрешение на кмета Тихомир Янакиев да участва в извънредно Общо събрание на „Антеа сортинг“ ООД. Точката..
Българската православна църква е единственият представител на традиционното за страната източно православие. Това решиха депутатите с приемането на окончателните промените в Закона за вероизповеданията. Патриарх Даниил: Според правилата на Църквата на едно място, на една канонична територия не може да има две православни църкви Само Българската..
В разгара на Данъчната кампания 2025, която стартира на 10 януари, НАП напомня на инфлуенсъри, блогъри, влогъри и други създатели на онлайн съдържание, както и на търгуващите в социалните мрежи, че са задължени да декларират доходите си от тази дейност. Съобразно вида на получените суми, е необходимо те да бъдат обявени в Приложение №2 – за доходи от..
Стартира инициативата за изграждане на църква в Траурния парк на Бургас, обяви в социалните мрежи кмета Димитър Николов. Това е уточнено на срещата с Негово Високопреосвещенство Сливенския митрополит Арсений, архиерейския наместник архимандрит Димитрий и отец Севастиян. Те са разгледали готовия проект и ще се стартират административните процедури..
Двама нови общински съветници положиха клетва в Созопол на 16-тото редовно заседание на Общински съвет. В присъствието на председателя на Общинската избирателна комисия Виржиния Хайк, своите пълномощия получиха общинските съветници Светлана Тодорова Чакърова и Ценко Николаев Жиков от листата на партия ГЕРБ. Чакърова влиза на мястото на..
Кръстовището на улиците „Цар Калоян“ и „Пробуда" в Бургас ще бъде затворено в понеделник. Причината е ремонтно-възстановителни дейности на битово-фекалната канализация. Затова от 09:00 часа на 03.02.2024г. се въвежда временна организация на движението, която ще трае 2 дена. Движението на моторни превозни..
Нов облик трябва да придобие центърът на морския курорт Поморие за предстоящия туристически сезон. Общината планира да изкорени всички 63 стари дървета от вида Гинко билоба и на тяхно място да засади нискорастящи култивирани дървета Илекс Нели Стивънс . Старите дървета няма да бъдат унищожени, а пренесени в паркове. Идеята не беше приета..
Без ток от 9 до 14 часа ще бъде част от град Черноморец : ул. "Антон Страшимиров", ул. "Оборище", ул. "Теменуга", ул. "Струма", ул. "Ал. Стамболийски", ул...
Нов облик трябва да придобие центърът на морския курорт Поморие за предстоящия туристически сезон. Общината планира да изкорени всички 63 стари..
Временна организация на движението се въвежда по ул. "Одрин" в Бургас в участъка от кръгово кръстовище „Трапезица“ до ул. „Марица“. Движението се..