Яхтена марина, зони за отдих, амфитеатър…Всичко това трябва да се реализира в Зоната за обществен достъп на бургаското пристанище, която вече се разширява и в района около входа на порта. Вече има и стартирала обществена поръчка за изготвяне на работен проект, а от бургаската камара на архитектите изразиха редица възражения и поискаха процедурата да бъде прекратена.
От местната колегия изпратиха отворено писмо с техните възражения до редица институции. Проектът предвижда зоната в района около седмо до девето корабно място да се изчисти от товаро-разтоварна дейност и да стане за обществен достъп и яхтено пристанище. Според арх. Костадин Христов, някои от процедурите са нарушени. В момента има открита такава за изработване на генерален план на Зоната за обществен достъп, при одобрено задание, посочва той. Те се бавят и се минава към частично реализиране на елементи от този план, без да е ясна цялостната визия за развитие на участъка. Преди време се организира конкурс за идейна концепция именно за тази зона, на който да стъпи бъдещият работен проект. Самият Христов е участвал в него, но посочва, че не е обжалвал решението на журито. А относно процедурите той и колежката му Венета Иванова поясняват, че генералният план е градоустройствената основа, върху която трябва да стъпи всичко, което ще се реализира в тази територия. А в този случай не се върви от общото към частното, а обратно. Така обществената поръчка за работен проект е пусната на база на спечелилия конкурса за идейна концепция, а Венета Иванова допълва:
„Без да е обсъдено нито с обществеността, нито с регионалната колегия, което е наясно с тази проблематика. И, мен лично, много ме смущава фактът, е зоната, в която ще случват най-големите обществени нови сгради, зона, която е изключително значима и е връзката между града и морето, стават без обществено презентиране“, коментира Иванова.
В идейния проект има интересни идеи, но имаме притеснения относно транспортната обвързаност с останалата част от зоната, посочва Костадин Христов. Затова беше важно да видим и останалите предложения, но те не бяха обсъдени с нас и не получихме достъп до тях, поясняват архитектите.
„По първоначалния генерален план е предвиден, в оста на входа на пристанището, да бъде реализиран един пешеходен мост, който да подобри достъпността до южната част на зоната. В проекта, който е премиран на първо място, този пешеходен мост е отпаднал, защото тази зона, тихата, седмо – девето корабно място, се предвижда за зона за т. нар. „елитни яхти“, казва Христов.
Автогарата стеснява достъпа до зоната, а по първоначално предвиждане, трябваше да има голям площад, който към момента е с намалени размери, добавя Костадин Христов. Архитектите настояват за широко обществено обсъждане на проектите, за да се намери най-доброто решение за бъдещата зона за обществен достъп.
„Тенденциите в съвременните градове са да могат хората не просто да се разхождат покрай кея и да се любуват на яхти, а да могат да се докоснат и до морето. Най-грубият пример е масовата посещаемост на понтонните мостове на Кристо Явашев на езерото Комо. Реално, ние имаме възможност тук, в сърцето на пристанището, да реализираме подобна идея. Тук е водна повърхност, която целогодишно е тиха. Тук може да има водни колелета; лодки за разходка; понтони; аквапарк; водни ски… Атракции, които да обслужват целия град и да привличат туристически поток. Яхтите привличат, ама не са всичко“, смята архитектът.
Няма да се прекрати на обществената поръчка за работен проект на разширението на Зоната за обществен достъп в Бургас. Затова са категорични от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Към момента има подадени две оферти за изработването на работен проект на зоната, която трябва да отвори Бургас към морето и от страната на ж.п. гарата. На базата на спечелилите конкурса проекти за идейна концепция на зоната, е изготвена техническа спецификация, а предложенията в настоящата процедура трябва максимално да съответстват на нея. Именно в тези проекти е отпаднал моста, който трябва да минава над морето. От ДППИ казват, че той не е задължителен елемент, но не посочват причини, освен че той просто не бил предвиден в проектите и отрекоха, че това е, за да не се пречи на акостирането на яхтите. Но посочват, че може и да се направи мост в бъдеще.
А защо яхтена марина? На първо място, казват от предприятието, защото сме пристанище и е нормално да има пристанищна дейност, в случая - за пасажерски плавателни съдове. Казват, че имало и желание за марина, защото все повече хора имали лодки и яхти. Според тях - ще привлича и туристи. Също така - ще носи и приходи на порта.
И още - пешеходният достъп трябва да бъде осигурен през ул. „Александровка“, покрай автогара Юг и да излиза в зоната. Той трябва да е съобразен със съществуващата инфраструктура. Автомобилният ще бъде през входа на пристанището. Предвижда се между 1 и 4 корабно място да има паркинг, четириетажен, с 400 места.
От ДППИ отговорят уклончиво за провеждане на обществено обсъждане. Такова, на този етап, няма как да се проведе, поясняват и добавят, че в последствие ще бъдат спазени всички законови процедури. А относно конкурса за идейна концепция, поясняват, че представител на архитектите е участвал в него и е имало време да се отправят възражения. Темата ще бъде разглеждана и от местните общински съветници, така че тя ще търпи развитие. В момента, от държавното предприятие са категорични, че няма да прекратят обществената поръчка, каквото е желанието на камарата на архитектите в Бургас.
Община Бургас в партньорство с Фондация „Шанс за децата и природата на България“ изпълняват проект "SUBLIME SDGs", съфинансиран от Европейската комисия NDICI CHALLENGE/2023/448-265. Проектът има за цел да насърчи чувството за съвместна отговорност на гражданите на ЕС към местното и глобалното устойчиво развитие. Неговата реализацията има за задача да..
Изложба, посветена на уникалното биоразнообразие на природен парк „Сините камъни“ се открива тази вечер в галерия „Май“ в Сливен. Експозицията е организирана от Българска фондация „Биоразнообразие и приятели – природолюбители, учени и изследователи“ и цели да привлече вниманието към значението на защитените територии като убежище на редки и застрашени..
60000 къса или 3000 кутии контрабандни цигари откриха митническите служители на пункт Лесово при проверка на товарен автомобил. Той е превозвал мебели от Турция за Франция. Цигарите са били укрити в кухините на тапицирани матраци. Водачът е турски гражданин е превозвал по документи транзитно мебели от Турция за Франция през България. При проверка със..
Кръстовището на улиците „Цар Калоян“ и „Пробуда" в Бургас ще бъде затворено в понеделник. Причината е ремонтно-възстановителни дейности на битово-фекалната канализация. Затова от 09:00 часа на 03.02.2024г. се въвежда временна организация на движението, която ще трае 2 дена. Движението на моторни превозни..
Една актуална тема особено за кандидат-шофьорите – ще бъдат ли увеличени цените на курсовете за управление на автомобил. След повишаването на цените на хляба, тока и водата, през 2025 година, идва ред и на шофьорските курсове. До няколко месеца се очаква увеличение на цените им, това съобщи Дойчо Пеев, председател на Регионалния..
Облачността над по-голямата част от страната ще се увеличи и на места ще има превалявания от дъжд в Югоизточна България, слаб по Черноморието, информират от НИМХ. Вятърът в Източна България ще се ориентираха от североизток, ще се усили и с него ще нахлува студен въздух. Максималните температури в понеделник ще бъдат между 6° и 9°...
Безработни и заети могат да се включат в обучения на Бюрото по труда в Бургас за професионална квалификация и дигитални компетентности. Обученията са финансирани по Плана за възстановяване и устойчивост и Програмата за развитие на човешките ресурси. "Придобива се първо, второ, трето и четвърто ниво, които лицата могат след завършване..
Една актуална тема особено за кандидат-шофьорите – ще бъдат ли увеличени цените на курсовете за управление на автомобил. След повишаването на цените..
Общинският съвет обяви конкурс за нов обществен посредник на Бургас. Срокът за подаване на документи е до 7 февруари. Мандатът на настоящия..
Безработни и заети могат да се включат в обучения на Бюрото по труда в Бургас за професионална квалификация и дигитални компетентности. Обученията са..