Яхтена марина, зони за отдих, амфитеатър…Всичко това трябва да се реализира в Зоната за обществен достъп на бургаското пристанище, която вече се разширява и в района около входа на порта. Вече има и стартирала обществена поръчка за изготвяне на работен проект, а от бургаската камара на архитектите изразиха редица възражения и поискаха процедурата да бъде прекратена.
От местната колегия изпратиха отворено писмо с техните възражения до редица институции. Проектът предвижда зоната в района около седмо до девето корабно място да се изчисти от товаро-разтоварна дейност и да стане за обществен достъп и яхтено пристанище. Според арх. Костадин Христов, някои от процедурите са нарушени. В момента има открита такава за изработване на генерален план на Зоната за обществен достъп, при одобрено задание, посочва той. Те се бавят и се минава към частично реализиране на елементи от този план, без да е ясна цялостната визия за развитие на участъка. Преди време се организира конкурс за идейна концепция именно за тази зона, на който да стъпи бъдещият работен проект. Самият Христов е участвал в него, но посочва, че не е обжалвал решението на журито. А относно процедурите той и колежката му Венета Иванова поясняват, че генералният план е градоустройствената основа, върху която трябва да стъпи всичко, което ще се реализира в тази територия. А в този случай не се върви от общото към частното, а обратно. Така обществената поръчка за работен проект е пусната на база на спечелилия конкурса за идейна концепция, а Венета Иванова допълва:
„Без да е обсъдено нито с обществеността, нито с регионалната колегия, което е наясно с тази проблематика. И, мен лично, много ме смущава фактът, е зоната, в която ще случват най-големите обществени нови сгради, зона, която е изключително значима и е връзката между града и морето, стават без обществено презентиране“, коментира Иванова.
В идейния проект има интересни идеи, но имаме притеснения относно транспортната обвързаност с останалата част от зоната, посочва Костадин Христов. Затова беше важно да видим и останалите предложения, но те не бяха обсъдени с нас и не получихме достъп до тях, поясняват архитектите.
„По първоначалния генерален план е предвиден, в оста на входа на пристанището, да бъде реализиран един пешеходен мост, който да подобри достъпността до южната част на зоната. В проекта, който е премиран на първо място, този пешеходен мост е отпаднал, защото тази зона, тихата, седмо – девето корабно място, се предвижда за зона за т. нар. „елитни яхти“, казва Христов.
Автогарата стеснява достъпа до зоната, а по първоначално предвиждане, трябваше да има голям площад, който към момента е с намалени размери, добавя Костадин Христов. Архитектите настояват за широко обществено обсъждане на проектите, за да се намери най-доброто решение за бъдещата зона за обществен достъп.
„Тенденциите в съвременните градове са да могат хората не просто да се разхождат покрай кея и да се любуват на яхти, а да могат да се докоснат и до морето. Най-грубият пример е масовата посещаемост на понтонните мостове на Кристо Явашев на езерото Комо. Реално, ние имаме възможност тук, в сърцето на пристанището, да реализираме подобна идея. Тук е водна повърхност, която целогодишно е тиха. Тук може да има водни колелета; лодки за разходка; понтони; аквапарк; водни ски… Атракции, които да обслужват целия град и да привличат туристически поток. Яхтите привличат, ама не са всичко“, смята архитектът.
Няма да се прекрати на обществената поръчка за работен проект на разширението на Зоната за обществен достъп в Бургас. Затова са категорични от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Към момента има подадени две оферти за изработването на работен проект на зоната, която трябва да отвори Бургас към морето и от страната на ж.п. гарата. На базата на спечелилите конкурса проекти за идейна концепция на зоната, е изготвена техническа спецификация, а предложенията в настоящата процедура трябва максимално да съответстват на нея. Именно в тези проекти е отпаднал моста, който трябва да минава над морето. От ДППИ казват, че той не е задължителен елемент, но не посочват причини, освен че той просто не бил предвиден в проектите и отрекоха, че това е, за да не се пречи на акостирането на яхтите. Но посочват, че може и да се направи мост в бъдеще.
А защо яхтена марина? На първо място, казват от предприятието, защото сме пристанище и е нормално да има пристанищна дейност, в случая - за пасажерски плавателни съдове. Казват, че имало и желание за марина, защото все повече хора имали лодки и яхти. Според тях - ще привлича и туристи. Също така - ще носи и приходи на порта.
И още - пешеходният достъп трябва да бъде осигурен през ул. „Александровка“, покрай автогара Юг и да излиза в зоната. Той трябва да е съобразен със съществуващата инфраструктура. Автомобилният ще бъде през входа на пристанището. Предвижда се между 1 и 4 корабно място да има паркинг, четириетажен, с 400 места.
От ДППИ отговорят уклончиво за провеждане на обществено обсъждане. Такова, на този етап, няма как да се проведе, поясняват и добавят, че в последствие ще бъдат спазени всички законови процедури. А относно конкурса за идейна концепция, поясняват, че представител на архитектите е участвал в него и е имало време да се отправят възражения. Темата ще бъде разглеждана и от местните общински съветници, така че тя ще търпи развитие. В момента, от държавното предприятие са категорични, че няма да прекратят обществената поръчка, каквото е желанието на камарата на архитектите в Бургас.
Четири години даровити деца от Бургас получават подкрепа и възможност да развиват заложбите си като се обучават безплатно в Центъра за млади таланти. 120 души са преминали през това време в часове по творческо писане, изобразително и приложно изкуство. Тази година фондация „Шанс за децата и природата на България", която стои зад..
Един литър отработено автомобилно масло може да замърси 1 млн. литра вода, а при неконтролирано изгаряне на пет литра масло може да се замърси въздухът, вдишван от един човек за три години . Въпреки това автосервизи в България в разрез със закона горят отработено масло, използвайки го като гориво и така вредят сериозно на околната среда и създават..
Поради дейности по реконструкция на ВиК мрежата на Бургас на 18.09.2024 г. /сряда/ от 09:30 часа до 17:00 часа се затваря кръстовището на ул. „Ивайло“ с ул. „Георги С. Раковски“ в Бургас, информират от Общината. Призовават се всички да спазват временната организация, която ще бъде въведена в участъка и да използват обходни маршрути.
Започна асфалтирането на първия участък от пътя Босна - Визица. Очаква се до края на есента да приключи полагането на първите асфалтови пластове в няколко участъка. Целта е да бъдат създадени подходящи условия за пътуващите по направлението преди настъпването на зимния сезон. Основният ремонт на трасето стартира през февруари т. г., а срокът за..
Събитието Байк Хъб Бургас ще се проведе н а 20 септември (петък) по време на Европейската седмица на мобилността. М отото тази година е „Споделени обществени пространства". Инициатива акцентира на толерантността, пътната безопасност, по-малко шум и замърсяване на въздуха и по-добро качество на живот. Програмата започва в 16:30 ч. пред Експо център..
На пострадалите семейства в Болярово ще разпределят средствата по откритата дарителска кампания на общината. Те са в размер на 203 342 лв. Изчаква се б ългарските общини, които решиха да подпомогнат пострадалите, да преведат дарението. Ямболската Камара на строителите също е заявила желание за оказване на подкрепа, като ще изградят..
За втора поредна година Община Несебър, заедно с водолази доброволци, организира почистване на акваторията на Стария Несебър от отпадъци, причинени от човешка дейност. Целта на акцията е да се отстранят пластмасови остатъци и по-едрогабаритни боклуци като автомобилни гуми, предмети от бита и др. от морското дъно, като се започне от по-плитките..
Кап. Александър Илиев е назначен за временно изпълняващ длъжността директор на ИА "Морска администрация" в Бургас. Той сменя на поста кап. Живко Петров,..
На основание чл.140, ал.4 от Закона за публичните финанси, председателят на Общински съвет - Поморие отправя покана към жителите на общината,..
Един литър отработено автомобилно масло може да замърси 1 млн. литра вода, а при неконтролирано изгаряне на пет литра масло може да се замърси въздухът,..