Созопол е туристически град, но до този момент няма автогара. Това посочи главният архитект на Общината Радост Георгиева. Тя допълни, че автобусите спират и стоварват пътниците по средата на пътя. Според нея по този начин се генерират много икономически загуби за града.
„Ако ние имахме автогара, всеки автобус, който влиза в територията на Созопол, ще плаща такса. Поради тази причина искаме да изградим автогара и сме избрали това място, защото то е одобрено в ПУП на местността „Провлака“ и е фиксирано за автогара. Това е срещу Община Созопол. Автогарата е съвсем в началото на „Провлака“, умишлено, защото е най-близо до основния път. Самата идея да имаме автогара и пристанище едно до други, мисля, че подхожда за един туристически град. Пероните за автобусите са предвидени да бъдат 6 – 4 ще се ползват, а 2 ще бъдат резервни, в случай, че някой ден ще имаме градски транспорт. Стремим се да бъде първа категория автогара. Пероните ще са в задната част и няма да се виждат от улицата“, поясни Георгиева.
Архитектурата на самата сграда на автогарата ще бъде в класически стил. „Тя е с абсолютно симетрична форма, от двете страни има по-ниски тела. Влизайки в автогарата, има отворено помещение през два етажа, т.е. доста ще е просторно. Ще има 3-4 каси. В ниското тяло от лявата страна ще има кафене, а в другата част ще има туристически информационен център, който града също няма. Цветовата гама е светла – бяло, бежово, с всички естествени материали, които са в духа на нашата архитектура“, допълни архитектът.
По време на общественото обсъждане на проекта хората посочиха, че сградата е твърде голяма за това пространство. Един от бившите главни архитекти на Общината Диана Карабаджакова попита дали е обмислено как ще влизат автобусите в самата автогара, защото е възможно да се създаде конфликт. „Автогарата в Бургас е доста по-малка като мащаб от този проект. В един момент тя ще се обезсмисли и ще се изпразни от функция. На кого са необходими 4 гишета, при положение, че всички хора купуват билети вътре от самия автобус?“, допълни тя.
Хотелиери от региона попитаха дали е възможно самата автогара да бъде изместена в новата част на града, за да не се налага те допълнително да извозват туристите си.
„В новия град има парцел, който е определен за автогара. Той се намира в края на града. Да изключим факта, че той е далеч, предвижда се да има вътрешен градски транспорт и ще има някаква връзка с него. Има обаче друг парцел, който не е наша собственост, а е държавна. Той ограничава достъпа между този парцел и околовръстния път. Тогава целият автомобилен трафик ще минава през ул. „Одеса“, която е особено натоварена през лятото. Ние на този етап нямаме възможност за свързване на двете автогари“, обясни кметът Тихомир Янакиев. Той допълни, че престоят още обсъждания на проекта.
Водата в част от гр. Шивачево отново не е годна за пиене, заради наличие на уран. За това алармира кметът на населеното място Деян Иванов. Той настоява да бъде намерен нов водоизточник, а за целта трябва да бъдат заложени средства в бюджета на общината. Хората от града обаче коментираха, че нямат притеснения защото пият водата откакто се..
По повод Световния ден на информираността за аутизма – 2 април, студенти от „Социална педагогика“ и „Специална педагогика“ на Бургаски държавен университет „Проф. д-р „Асен Златаров“ и общинска дирекция „Здравеопазване, превенции и социални дейности“ ще посетят днес Дневен център за деца и/или младежи с множествени увреждания в Приморски парк и ще се..
Тестването на системата за предупреждение при бедствия и аварии BG-ALERT се оказа неуспешно в повечето населени места, в крайграничната община Болярово. Причината е липсата на покритие на мобилните оператори. По време на пожарите миналото лято в село Воден беше монтирана нова мобилна клетка, но проблемът остава. Нито кметът на Воден, нито аз имаме..
Управляващите свикнаха да решават съдбините на хората, които управляват на тъмно , каза адв. Илиана Савова от БХК за забавената нова Програма за хуманитарна подкрепа на бежанците. В интервю пред БНР тя и Наталия Еллис, председател на фондация "Юкрейн съпорт енд реновейшън", разказаха за проблемите на украинските бежанци у нас. Адв...
От днес таксата за почасово паркиране на колите в Синя и Зелена зона в Бургас поскъпва от 1,30 на 2 лева. Увеличението беше гласувано на Общинската сесия през февруари. 2 лева за синя и зелена зона в Бургас В мотивите си Общината обясни увеличението на цената като опит да се намали трафикът и ограничи паркирането в централната градска..
Около 12 км от републиканския път, водещ към кв. „Горно Езерово“, са предвидени за основен ремонт. Това съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) в отговор на запитване на общинския съветник Мариян Иванов. Според него жители на квартала негодуват от лошото състояние на настилката и ежедневните затруднения при шофиране. „Настоящите..
Късносредновековни керамични лули, използвани на територията на България между XVII и XIX век, ще бъдат показани в най-новата изложба на Археологическия музей в Бургас. Експозицията представя историята на тютюна, неговото производство и разпространението на керамичните лули в Османската империя. Посетителите ще могат да видят различни модели лули –..
Националният оперативен щаб, ръководен от вицепремиера Атанас Зафиров, предлага на Министерския съвет удължаване на Програмата за хуманитарна подкрепа на..
От днес таксата за почасово паркиране на колите в Синя и Зелена зона в Бургас поскъпва от 1,30 на 2 лева. Увеличението беше гласувано на Общинската..
Системата за предупреждение при бедствия и аварии "BG ALERT" ще бъде изпробвана на мобилните телефони в цялата страна след 11ч днес. Тестовото съобщение..