Варненски строителни фирми и граждани с подкрепата на Българското национално радио започват Национална дарителска кампания за почистване фасадата на Митрополитската катедрала "Св. Успение Богородично" във Варна.
Средствата, необходими за почистването на камъка и неговото запечатване, са 150 000 лв. Периодът, за който трябва да се събере сумата, е кратък – до три месеца. Това е времето, в което около фасадата на храма все още ще е монтирано скеле, чиято стойност от над 400 000 лв. вече е платена от дарител.
Варненската катедрала е изградена от песъчлив варовик, по който от десетилетия се натрупва прах и отлагания, включително агресивните изпарения от автомобилния трафик в центъра на града. Според експертните оценки отлаганията по фасадата на храма трябва да се обработят хидрофобизирано, след това камъкът да бъде запечатан с покритие, което ще го защити за следващите поне двайсет години.
Средствата за почистване фасадата на Митрополитската катедрала "Св. Успение Богородично" във Варна ще се събират с дарителски SMS и по банкова сметка.
Изпратете дарителски SMS с текст на латиница DMS KATEDRALA на номер 17777 (за абонати на Telenor, VIVACOM и А1)
За абонатите на Telenor, VIVACOM и А1 цената на един SMS е 1 лв., за потребители на предплатени услуги един SMS е 1,20 лв. с ДДС. За абонаментни дарения стойността е 2 или 5 лв. месечно.
За онлайн дарения посетете страницата на кампанията в dmsbg.com
Може да подкрепите Национална дарителска кампания за почистване фасадата на Митрополитската катедрала "Св. Успение Богородично" във Варна и с паричен превод по
банкова сметка в лева
АЛИАНЦ БАНК БЪЛГАРИЯ АД
ХРАМ СВЕТО УСПЕНИЕ БОГОРОДИЧНО
IBAN: BG63BUIN95611000681251
BIC: BUINBGSF
Митрополитската катедрала "Св. Успение Богородично" е издигната преди повече от 140 години с доброволни дарения от родолюбиви българи от Варна и цялата страна. Тя е първият голям храм у нас, издигнат след Освобождението. Първият камък е положен от княз Александър I Батенберг през 1880 г., а само шест години по-късно през 1886 г. в новопостроената катедрала е отслужена първата Света литургия. Повече за историята на съграждането на Варненската катедрала можете да прочетете ТУК.
Шестима слушатели на БНР Бургас бяха изненадани с бутилка вино. В продължение на няколко седмици по повод Никулден-празника на града общественото радио събираше снимки и видеа на любимите кътчета от Бургас. Получихме десетки предложения за разходка в любимия ни град. Водеше ни мотото, че Бургас е емоция, Бургас е вдъхновение, Бургас е любов! Днес в..
Всяка учебна година е ново начало, особено за най-малките, които за първи път прекрачват прага на българското училище. За вълненията, трепетите, подготовката и проблемите преди старта на учебната 2024/2025 година в ефира на БНР-Бургас до 16 септември и в големия ден ще чуем ученици, родители, учители и институции. Ето и основните акценти в..
До 31 август 2024 г. всеки може да номинира личности, организации или проекти в кампанията "Будител на годината". През 2024 г. инициативата "Будител на годината" отбелязва своето 11-о издание, на 1 ноември. В предложенията за номинации е хубаво да раздадете душата, емоцията и мотивацията за конкретната личност или организация, каза пред Радио..
Сред хаоса на света, в който живеем, доброто като че ли често бива подценявано, занемарявано, неглижирано. Но то, доброто, притежава онази неоспорима сила, която може да преобрази животите ни и да промени света ни. Това е сила, която вдъхновява, привлича и обединява общности. По света много народи имат творци, които могат да бъдат наречени будители, но..
Кампанията на БНР-Бургас „Спри! Дай път на пешеходец“ се завръща в най-натоварения за Южното Черноморие сезон-летният. На 5 юли, когато е професионалния празник на полицията, информационната шатра на БНР-Бургас ще бъде на алеята пред Морското Казино от 9.30 часа. Защо не трябва да сядаме зад волана след употреба на алкохол, дрога или..
Като най-бедна страна в ЕС с постоянно намаляващо население и малко хора, готови да плащат за новини, България предлага ограничени бизнес възможности в медийния сектор извън сливания и придобивания. Това се казва в частта за страната ни в годишния доклад за 2024 на Института "Ройтерс" към Оксфорд Digital News Report. Традиционните медии..
Българската национална телевизия, Българското национално радио и Българската телеграфна агенция обявиха съвместната инициатива под надслов "14 века България в Европа". На обща пресконференция генералните директори на трите обществени медии заявиха намерението си да работят заедно за реализирането на тази инициатива. Те се стремят да насочат..