Зоната за обществен достъп към момента се развива с добри темпове. Предвиждат се още големи обекти. Същевременно продължава поддържането и изграждането на пристанищната инфраструктура като първо най- важният инвестиционен проект е реконструкцията на стария вълнолом, който започва от началото на Магазия 1 до края на Фара. Средства за това защитно съоръжение се очакват по Механизма за свързана Европа.
В частта след 5-то корабно място на Терминал Изток 1, където до момента се осъществява пропускането и свободната зона, ще се дейсва съобразно приемането на проекта за Генерален план на развитие на пристанище Бургас.
Директорът на ТП "Пристанище Бургас" към Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" - Ивайло Иванов информира:
"Към момента проектът е готов за свободно пространство в частта на 7 до 9 корабно място.Това е мястото зад жп гарата, автогарата и митницата. На 11 март беше срещата с министъра на транспорта, с морската общественост и заинтересованите страни, с местната власт. Обсъждаше се развитието на пристанище Бургас.То включва над 7 -8 терминала Изток 1 и 2, Запад, Росенец, Несебър …
На Изток 1 е реализирана част от Зоната за достъп. В проекта и към момента една част, която обхваща 12-то и 13 корабно място, така или иначе остава за товаро-разтоварна дейност. Останалата част, включвайки и 11-то корабно място, е предвидено това да бъде зона за обществен достъп. Изразиха се много различни виждания и едно от последните становища, които се получиха е твърдение от този характер: как "заради заведения се затриват корабни места“.
Поясненията: Отварянето на централната градска част към морето го има в документи, обсъждания, общи градоустройствени разработки на Бургас още 1978 година, 1988,1992 година. Проектът за генерален план съответства законово и съгласно разпоредбите на ЗУТ на Общия устройствен план на Бургас. От друга страна, още 1992 когато администрацията на Бургас е изработвала тогава генерален план на пристанище Бургас, който беше през 1997 и беше в сила до 2015 година, в него също е записано, че част от пристанищната зона ще се отвори и ще бъде предвидена и за яхтено пристанище, и зона за достъп. Показателен е бил примерът, имало е експертни групи с пристанище Барселона, има ги специалистите, които са участвали и са посещавали пристанище Барселона. Това е идея, за която толкова много години толкова много хора са дали труд и усилия, да се случи.Тя вече намира израз и реализацията реално да се случва.
12,13,14 корабно място и към момента ще си останат за товарна дейност по този Генерален план.От друга страна още при изграждането на дискусионните 9,10,8 корабно място, те са били предвидени за спомагателни дейности.Там винаги са заставали малки плавателни съдове- дали на Морска администрация, на влекачните компании и т.н. Там никога, те самите не са предвидени за товарно-разтоварна дейност-нямат тези усилия на кейовите стени, че да се обработват товари."
Ивайло Иванов добавя: Вече все повече сме свидетели през последните години на нарастващата големина и сложност на флота. Налични са свръхголеми контейнеровози, нови видове ро-ро фериботи, газови танкери, така че всичките тези плавателни съдове и развитието на флота изискват все по-големи дълбочини. И по –скоро темата, която е актуална, е драгирането, удълбочаването както на подходни канали, зони, възможността и развитието на инфраструктура на растящия флот, така че да бъдем конкурентноспособни.
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място. Най-висока средна работна заплата получават наетите в столицата - 3 489 лв., а най-ниското месечно заплащане е в областите Кюстендил - 1 779 лв., Смолян - 1 801 лв. и Видин - 1 818 лева...
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Има разлика в размера на банкнотите в лева и евро и матрицата ще улеснява разпознаването им. Разработен е и макет с отвори на монетите. Разликата в дължините на някои от..
На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР Бургас изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев, след срещата в морската държава. Специален акцент в разговорите в Ла Валета, между зам.-министъра Стефан Бурджев и ресорният министър на..
Около половин милион туристи са посетили остров „Св. Анастасия“ за 11-те години от съществуването на комплекса там. На Успение Богородично островът празнува, както и храмът, разположен на късчето земя край Бургас. Поради силното вълнение на морето и вятъра, обаче, тържествената програма за днес е отменена, съобщиха във Фейсбук страницата си от..
Вероятност от фалити на малки бензиностанции поради липса на добавката биоетанол. Това прогнозира Росинка Бъчварова от сдружението на малките търговци на горива. От март месец тази година има задължителна директива, че бензина в Европейския съюз трябва да съдържа поне 10% от специфичната добавка. Тя се произвежда от житни култури, което е и една..
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..
100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на..
На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР..
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място...