Зоната за обществен достъп към момента се развива с добри темпове. Предвиждат се още големи обекти. Същевременно продължава поддържането и изграждането на пристанищната инфраструктура като първо най- важният инвестиционен проект е реконструкцията на стария вълнолом, който започва от началото на Магазия 1 до края на Фара. Средства за това защитно съоръжение се очакват по Механизма за свързана Европа.
В частта след 5-то корабно място на Терминал Изток 1, където до момента се осъществява пропускането и свободната зона, ще се дейсва съобразно приемането на проекта за Генерален план на развитие на пристанище Бургас.
Директорът на ТП "Пристанище Бургас" към Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" - Ивайло Иванов информира:
"Към момента проектът е готов за свободно пространство в частта на 7 до 9 корабно място.Това е мястото зад жп гарата, автогарата и митницата. На 11 март беше срещата с министъра на транспорта, с морската общественост и заинтересованите страни, с местната власт. Обсъждаше се развитието на пристанище Бургас.То включва над 7 -8 терминала Изток 1 и 2, Запад, Росенец, Несебър …
На Изток 1 е реализирана част от Зоната за достъп. В проекта и към момента една част, която обхваща 12-то и 13 корабно място, така или иначе остава за товаро-разтоварна дейност. Останалата част, включвайки и 11-то корабно място, е предвидено това да бъде зона за обществен достъп. Изразиха се много различни виждания и едно от последните становища, които се получиха е твърдение от този характер: как "заради заведения се затриват корабни места“.
Поясненията: Отварянето на централната градска част към морето го има в документи, обсъждания, общи градоустройствени разработки на Бургас още 1978 година, 1988,1992 година. Проектът за генерален план съответства законово и съгласно разпоредбите на ЗУТ на Общия устройствен план на Бургас. От друга страна, още 1992 когато администрацията на Бургас е изработвала тогава генерален план на пристанище Бургас, който беше през 1997 и беше в сила до 2015 година, в него също е записано, че част от пристанищната зона ще се отвори и ще бъде предвидена и за яхтено пристанище, и зона за достъп. Показателен е бил примерът, имало е експертни групи с пристанище Барселона, има ги специалистите, които са участвали и са посещавали пристанище Барселона. Това е идея, за която толкова много години толкова много хора са дали труд и усилия, да се случи.Тя вече намира израз и реализацията реално да се случва.
12,13,14 корабно място и към момента ще си останат за товарна дейност по този Генерален план.От друга страна още при изграждането на дискусионните 9,10,8 корабно място, те са били предвидени за спомагателни дейности.Там винаги са заставали малки плавателни съдове- дали на Морска администрация, на влекачните компании и т.н. Там никога, те самите не са предвидени за товарно-разтоварна дейност-нямат тези усилия на кейовите стени, че да се обработват товари."
Ивайло Иванов добавя: Вече все повече сме свидетели през последните години на нарастващата големина и сложност на флота. Налични са свръхголеми контейнеровози, нови видове ро-ро фериботи, газови танкери, така че всичките тези плавателни съдове и развитието на флота изискват все по-големи дълбочини. И по –скоро темата, която е актуална, е драгирането, удълбочаването както на подходни канали, зони, възможността и развитието на инфраструктура на растящия флот, така че да бъдем конкурентноспособни.
В Бургас се провежда работна среща по международния проект „Декарбонизиране на туристическата индустрия след COVID-19“, насочен към намаляване на въглеродния отпечатък и развитие на устойчиви практики в туризма. Форумът събира участници от Малта, Крит, Италия, Финландия и други държави, които обменят опит и представят добри примери за повишаване на..
Трябва да бъдат разгледани общите устройствени планове на общините и където има рискове за бедствие да бъде въведен незабавен мораториум върху ново строителство. Това са част от призивите на Камарата на архитектите в България. Те са част от декларация, публикувана по повод наводненията по Черноморието и връзката им с неконтролираното застрояване. От..
От днес ще се налагат глоби на търговци, които не са обозначили на етикет цените на стоките и услугите в левове и в евро. Те трябва да бъдат изписани с еднакъв шрифт, размер и цвят, за да не се въвеждат потребителите в заблуждение. Касовите бележки също трябва да показват двойно обозначение - в левове и евро. При неспазване глобата е в..
От началото на октомври Националната агенция за приходите въведе нова функционалност в електронната услуга за подаване на справки-декларации по ДДС. Тя позволява на фирмите и лицата, които не са извършвали дейност през съответния данъчен период, да посочат само периода без търговска активност, без да генерират празни файлове. След въвеждане на..
ВиК-Бургас излизат с позиция заради появили се в медийното пространство твърдения, че лошо проектиран ВиК ремонт е причина за настъпилото бедствено положение в Царево. Доизграждането на канализационната мрежа в Царево на територията на кв. „Мандрата", кв. „Белият бряг“ е заложено в рамките на инвестиционен проект във фаза идеен проект, изготвен..
Община Ямбол отправя покана към инвеститори и граждани да се включат в предстоящите търгове за продажба на няколко изключително атрактивни общински имота. Те ще се проведат на 14 октомври, а тръжната документация се предлага в Центъра за административно обслужване в сградата на Общинска администрация на Община Ямбол на ул. „Г.С. Раковски” № 7 до 17:30..
Без съгласие по размера на минималната работна заплата за догодина приключи заседанието на Националния съвет за тристранно сътрудничество. Проектът на правителствено постановление предвижда от 1-ви януари догодина тя да стане 1213 лева или 620,20 евро, вместо досегашните 1077 лева. Асоциацията на индустриалния капитал и Българската стопанска камара..
Трябва да бъдат разгледани общите устройствени планове на общините и където има рискове за бедствие да бъде въведен незабавен мораториум върху ново..
От днес ще се налагат глоби на търговци, които не са обозначили на етикет цените на стоките и услугите в левове и в евро. Те трябва да бъдат изписани с..
В Бургас се провежда работна среща по международния проект „Декарбонизиране на туристическата индустрия след COVID-19“, насочен към намаляване на..