Японският посланик Н. Пр. Хироши Нарахира и Първи секретар Аои Ямагиши бяха на посещение в района на Странджа, където се запознаха с традициите и обичаите, характерни за региона, и проследиха възможностите за туризъм и климатолечение.
„Бях дълбоко впечатлен от красотата на планините и морето, както и от богатата история. Имах възможността да се докосна и до местния фолклор, от който също имах много силни впечатления - въобще от традицията и културата, които вървят заедно с богатата природа. Имах възможността да се срещна и с кметовете на общините, които добре разбират какво богатство притежават тези места – с историята, традицията и природата си. Те разбират всичко това и имат волята за по-нататъшното развитие на региона“, заяви посланикът пред БНР - Бургас.
"Несъмнено Странджа притежава много привлекателни характеристики за туризъм, които могат да доведат японските туристи", категоричен бе посланикът. Според него обаче е необходимо да се направи още, за да дойдат чужденците тук на отдих.
„Странджа сама не е достатъчна, затова трябва да се комбинира с другите туристически дестинации, за да бъде пътуването на японските туристи пълноценно и за да могат да се зарадват изцяло от богатата природа, история, кухня, включително от висококачественото българско вино. Трябва да съберете усилия и да направите една обща много хубава история на цяла България, която да бъде представена на японските туристи“, посочи Н. Пр. Хироши Нарахира.
Посланикът заяви, че има японски примери, които можем да последваме, за да се развие регионът в сферата на туризма. Едно от тях е град Нагахама в японската префектура Шига, където, по думите му, има едно забележително и много посещавано място. То се нарича Курокабе, което буквално се превежда „черна стена“.
„Какво е характерното за това място? Там има много ресторанти и магазини са сувенири. Градът е известен с различните си занаяти, особено за стъкло. Всички са обединени и си сътрудничат от повече от 10 години с една цел – да развиват града като туристическа дестинация. Искам да кажа обаче, че това няма как да се постигне за ден или година“, посочи посланикът.
За да се стигне желаният резултат е нужна силна реклама и добра презентация на региона в чужбина, според японския посланик, но най-вече - търпение и много общи усилия.
Новите цени на водата и ВиК услугите за следващата година, които предвиждат от поскъпване с 19 процента в Сливен до поевтиняване с 15 на сто в Добрич, ще бъдат обсъждани в Комисията за енергийно и водно регулиране. Регулаторът ще има и друго заседание днес, на което ще се разгледа предложението на Булгаргаз за близо 8-процентно увеличение на природния..
Съветниците на Средец актуализираха днес капиталовата програма на общината за настоящата година.Това бе една от точките в дневния ред на 18-тото заседание.Почти протоколно и без дебати бяха гласувани повечето докладни. Част от тях бяха за п риемане на актуализиран план за интегрирано развитие,п ромяна на годишния план за ползване на дървесина..
500 кв. км ще включва територията на морския резерват Маслен нос. Това стана ясно на среща, организирана от община Приморско, на която експерти от Грийнпийс представиха основните параметри на предложението им за обявяването на най-големия морски резерват в страната. Обхватът му ще бъде от нос Агалина до Лозенец, като зона от 2 мили от брега на град..
Среща в Приморско по внесеното от Грийнпийс България искане за обявяване на първия изцяло морски резерват в страната предстои от 14 часа в общината. Внесоха в МОСВ петиция за обявяване на първия изцяло морски резерват Домакин е кметът Иван Гайков като се очаква да се включат и кметовете на Созопол Тихомир Янакиев и на Царево..
Връщането на 20% ДДС за ресторантьорския бранш ще увеличи цените за крайния потребител, единодушни са от бизнеса. Такава вероятност има, тъй като финансовото ведомство залага тази ставка в бюджета за догодина. В момента ресторантите плащат 9% ДДС, мярка която бе въведена, за да се справят с последиците от ковид кризата. Според Димитър Найденов,..
"Роудшоу" популяризира България като туристическа дестинация в Германия. Обиколката в четири града - Франкфурт; Лайпциг; Хановер и Дюселдорф е по инициатива на Министерството на туризма, съвместно с Алианс Българско Черноморие и маркетингова агенция. В четирите града са се провели поредица от B2B срещи между представители на туристически..
Кампанията, позната по цял свят като „Черен петък“ е тази седмица на 29-ти ноември. Официално денят, в който са големите намаления, е последният петък на ноември, но все повече търговци удължават периода на промоциите. „Черният петък“ става все по-дълъг и по-разширен. Започнаха поредица от предварителни черни петъци, а рекламите..
500 кв. км ще включва територията на морския резерват Маслен нос. Това стана ясно на среща, организирана от община Приморско, на която експерти от..
Кампанията, позната по цял свят като „Черен петък“ е тази седмица на 29-ти ноември. Официално денят, в който са големите намаления, е..
Среща в Приморско по внесеното от Грийнпийс България искане за обявяване на първия изцяло морски резерват в страната предстои от 14 часа в общината...