Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Михаил Попов: Сигналите в ИПБ са най-често за лоша пътна инфраструктура и проблеми с пешеходното придвижване


Преди седмица Община Карнобат забрани електрическите тротинетки в пешеходните зони и парка в града. Ограничението включва и придвижването със скутери и мотопеди.


В Бургас все по-често хора предпочитат движението именно с такива средства и на подобни места, защото се придвижват много бързо. За пешеходците обаче е все по-трудно пресичането, особено в центъра на града на основни булеварди, където няма светофари.  Как се стигна дотук  коментира за БНР Бургас експертът Михаил Попов, от Института за пътна безопасност (ИПБ):

„Не знам защо една Община ще пуска допълнителна заповед след като в Закона за движение по пътищата си пише точно и ясно си ги пише тези неща. Превозните средства каквито се водят според закона тротинетките - индивидуално електрическо превозно средство, на тях им е забранено да се движат в пешеходните зони.  Затова казвам, че в Закона за движение по пътищата си ги пише всички тези ограничения и правила, не виждам смисъл Общините да правят нещо допълнително, а просто трябва да осъществят контрол. 

Защо за пешеходците е проблемно пресичането в града и се заличават пешеходни пътеки?

Много отдавна казвам, че това няма да доведе до нищо добро. Самата Наредба за планиране и проектиране на нови комуникационно-транспортните системи в урбанизираните територии е записано точно и ясно, в чл.3 - в едно населено място движението приоритетно трябва да е организирано първо в полза на пешеходците, след това за обществения транспорт, велосипедното движение, едва след това на леките и товарни автомобили. 
Не знам защо се премахват и пешеходни пътеки в централната част на града, където особено там пешеходците трябва да са с предимство, да не говорим, че навсякъде трябва да са предимство. В Бургас обаче гледаме да вкарваме в града все повече автомобили.  След като самата Община заявява, че иска да има малко автомобили, въвежда и Синя или Зелена зона,  в същото време действията ѝ показва точно обратното. 
За какво сигнализират хората най-често в Института за пътна безопасност?

На национално ниво Институтът за пътна безопасност получава сигнали за лоша пътна инфраструктура. Тук на местно ниво сигналите са най-често за пешеходното придвижване, с достъпността.

С институциите през последните години се изгуби обратната връзка с нас.

В момента няма никаква обратна връзка към нас - организациите, които се занимаваме с безопасността на движението. Институциите го приемат това като някакво задължение, което не е приятно за тях. Правят някакви акции, които имат само някакъв моментен резултат и после всичко си тръгва по стария начин.  

Преди време не случайно пуснахме една обява, че си търсим Правителство, което иска да изпълни плана на ИПБ за подобряване а пътната безопасност.

От нас тръгна и инициативата за създаването на Държавна агенция за пътна безопасност. На този принцип действат и всички останали държави, които са по-напред от нас в пътната безопасност Има една агенция, която носи цялата отговорност за пътната безопасност и тази агенция контролира всички институции, които имат някакви отговорности по отношение на тази пътна безопасност. Правителството тогава откликна на тази наша идея, създаде се тази агенция, но лошото е, че тя започна да работи като една неправителствена организация, без да осъществява контрол а службите и министерствата, без да налага някакви указания, а хората започнаха да искат тази Държавна агенция да бъде закрита.  

По-добре е тази държавна агенция да заработи, отколкото а се закрие, защото това само може да е в полза за пътната безопасност в България.
Едно от нещата, което предложихме на агенцията е да се обследват всички пътища и да се набележат всички черни точки.“, коментира още Михаил Попов. 
Във връзка със слушателски сигнал за все по-трудно пресичане  в централната част на града, в участъка по улица „Генерал Гурко“ от подземната улица до ул.„Цар Симеон I“ заради единствената, но премахната вече пешеходна пътека, от Общината отговориха писмено така:

„Пешеходната пътека в района на ул. „Гурко“ и ул. „Цар Симеон“ бе премахната преди повече от година, с решение на Комисията по безопасност и с цел по-голяма сигурност при пресичане на живущите и пешеходците в района, след регистрирането на редица инциденти. Наблизо се намира светофар, регулиращ най-безопасно движението на автомобили и пешеходци в този участък.“ 
А БНР Бургас продължава да следи темата. 


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

50-годишна жена загина при катастрофа на входа на Карнобат

50-годишна жена от Клисура е починала при катастрофа на входа на Карнобат откъм Петолъчката малко преди 2 часа този следобед, съобщават от бургаската полиция.   Пътният инцидент, който затвори пътя I-6 София – Бургас в района на Карнобат е между лек автомобил и бус.  Жената е пътувала в колата, а 60-годишният водач на буса е откаран с екип на..

обновено на 26.08.24 в 16:19
архив

Иван Иванов, СЕК: Какъв е наличният обем на язовирите „Камчия“ и „Ясна поляна“

Питане е постъпило в Общински съвет - Бургас  - какъв е наличният обем на язовирите „Камчия“ и „Ясна поляна“. Питането е от Иван Иванов, общински съветник от ПП„Средна европейска класа“ и е от средата на август. Основният мотив е продължителната суша, придружена с високи температури през летните месеци, както и загуби през водопреносната мрежа на ВиК..

публикувано на 26.08.24 в 15:46

Ограничават движението заради Международна колоездачна обиколка

Във връзка с провеждането на 71-вата Международна колоездачна обиколка на България на 27-28 август на територията на област Бургас ще бъде въведена временна организация на движението. Утре около 15:30 ч. участниците в колоездачната обиколка да преминат на територията на област Бургас. Автомобилното движение ще започне да се ограничава..

публикувано на 26.08.24 в 15:21
Снимката е илюстративна.

Предлагат поставяне на паметник на цар Фердинанд I пред Конгресния център в Бургас

Предложение за поставяне на бюст-паметник на цар Фердинанд I на територията на пристанище Бургас е внесено за разглеждане в местния парламент. Докладната записка е на общинския съветник Тодор Ангелов. В мотивите си той посочва, че това ще е знак на признание към усилията на Фердинанд I за модернизация и европеизация на страната ни в края на 19 и..

публикувано на 26.08.24 в 13:21

Бургазлийка с голяма награда от Международен конкурс

Александра Георгиева от Бургас спечели голямата награда на 23-ото издание на Международния конкурс "Речни ноти", който се проведе в Тутракан. Наградата ѝ беше връчена от председателя на журито, композитора Хайгашод Агасян, съобщават организаторите за БТА. Тази година в конкурса участваха над 100 млади изпълнители от цялата страна, Полша, Румъния и..

публикувано на 26.08.24 в 12:58

Арт работилница очаква децата в Етнографския музей

Арт работилница "Умихнати Осмици" очаква децата тази неделя 1 септември в двора на Етнографския музей в Бургас. От 10.00 ч., децата ще изработват различни сувенири, ще декорират несесери, ще рисуват текстилни чанти и много ще се забавляват. Заплащането ще става на място, без предварително записване.

публикувано на 26.08.24 в 12:53

Предстои подмяна на водопровода в селата Загорци, Светлина и Момина църква

Подмяна на водопроводната мрежа предстои в три селища на община Средец, съобщи кметът Иван Кичев.  Ремонти ще се осъществяват в селата Загорци, Светлина и Момина Църква.  Средствата са осигурени по републиканския бюджет, след представени и одобрени проекти на общината.  „За село Светлина реконструкцията ще е частична, така е правен..

публикувано на 26.08.24 в 08:35