С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Природозащитници блокираха символично входната врата на Министерството на околната среда и водите в опит да предотвратят застрояване в природен парк "Сините камъни". Очаква се в "Държавен вестник" да бъдат обнародвани документите, които дават разрешение за създаване на селищни образувания "Карандила" и "Даулите". За четвърти път хора..
От 20 до 28 март в Културен дом НХК в Бургас ще се проведе “София филм фест на брега”, който ще предложи богата програма от филмови прожекции и срещи с режисьори, актьори и продуценти. Това е 23-то издание на фестивала, чиято програма предстои скоро да бъде обявена. В неизменна част от нея се превърна Киноклас Бургас. Това е платформа за..
Няма замърсяване на въздуха в Бургас от началото на годината, заяви директорът на Регионалната екоинспекция Павел Маринов. Той уточни, че са отчетени локални такива, но те са краткотрайни, във връзка с възникнали инциденти. „ Нямаме нарушения на емисионните данни за Бургас. Там, където има такива завишения те са за много кратко време, в резултат на..
Община Бургас е готова с три проекта за лодкостоянки в „Сарафово“, „Крайморие“ и „Ченгене скеле“, съобщи кмета Димитър Николов в личния си профил в социалната мрежа. С проектите общината ще кандидатства за безвъзмездно финансиране от Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури. Рибарското пристанище в “Сарафово“ е с капацитет 251..
В бургаския Етнографски музей е подредена изложбата „Старият Бургас през погледа на д-р Мелконян“. Тя представя знакови места, събития, познати и непознати хора от Бургас през първата половина на миналия век – романтичен, динамичен, многолик и любим. Интересните моменти от тогавашния живот – цитати от ръкописа на д-р Мелконян, са подкрепени със..
В ход е последният етап от строителството на новото мостово съоръжение за кв. "Мандра" в Царево, информират от Общината. Там се поставя пътната настилка, която ще се състои от два пласта асфалт. Вече са готови мостовата конструкция, тротоари, осветление и оформяне на бреговете на дерето.
Община Бургас ще отправи искане до Министерския съвет да се прехвърлят безвъзмездно необходимите терени, които попадат в рамките на проекта за изграждането на южен обход на комплекс „Меден рудник“. Кметът Димитър Николов е внесъл докладна записка в Общинския съвет с това искане. Изграждането на южен обход на комплекс „Меден рудник“ ще допринесе за..
Промени ще настъпят в маршрута на автобусна линия №6 в Бургас. Причината е строително-ремонтни дейности в кв. „Рудник“. От Бургас автобусите ще..
Спират водоподаването в част от бургаския комплекс "Славейков", съобщават от ВиК. От 8:30 часа до 17 часа ще бъде спряна водата във Високата зона на..
В Айтос започва изпълнението на дейности по проекта „Въвеждане на енергоефективни мерки чрез реконструкция, модернизация и интелигентно управление на..