С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Рехабилитация на пътната настинка е основният приоритет за квартал Сарафово . Това показва допитване на сдружение „За Сарафово“ до жителите на квартала. Те настояват за довършване на тротоарите по централната улица „Ангел Димитров“. 27% от включилите се в онлайн допитването близо 300 души са посочили именно пътните ремонти като най-належащи за..
Протест на обществените медии у нас. Кръстовището пред Софийския университет е блокирано от служители на БНР, БНТ и БТА, които искат от държавата увеличение на заплатите с най-малко 15 процента. Пряко от акцията под надслов: "Трудът в медиите има стойност". Работещите в БНР, БНТ и БТА на протест, искането - увеличение на заплатите с минимум 15%..
От утре започва ремонт на пътя Бургас- кв. Сарафово, съобщават от общината. Поради тази причина за един месец пътното платно в посока от град Бургас до квартала ще бъде затворено. Движението се преустановява от 9 часа на 16 май / петък/ до 15 юни. През това време ще се ремонтира настилката в участъка между пътен възел „Каблешково“ и пътен възел..
В област Сливен в отсечката между 237-и и 253-ти км е извършено фрезоване на асфалтовата настилка, съобщи АПИ. В участъка трафикът преминава двупосочно в платното за София, в което са обособени по една лента за пътуващите към Бургас и към София. Очаква се ремонтът да приключи до 30 юни, преди активния летен сезон. Участъкът ще бъде с нова пътна..
Бюджетът на Община Поморие за 2025 година бе единодушно приет с 19 гласа „За“ от 19 присъстващи общински съветници. Той е 56 639 313 лв. Собствените приходи са близо 25 млн. лева, държавните са 31,5 млн. лв., капиталовата програма възлиза на 4 млн. лева. В решението част от измененията, направени от разширеното заседание, са: От бюджета ще бъдат..
Работещите в Българското национално радио, Българската национална телевизия и Българската телеграфна агенция излизат на протест с искане за увеличение на заплатите с минимум 15 процента. Акцията ще бъде под надслов: "Трудът в медиите има стойност", и ще започне в 12 часа на кръстовището пред Ректората на Софийския университет "Свети Климент Охридски"...
Разширява се обхватът на протиградната защита у нас. От следващия сезон ще заработят 25 нови ракетни площадки. Такъв ангажимент са поели от Министерството на земеделието и храните и Агенцията за борба с градушките при извънредна среща със земеделците заради щетите върху реколтата, нанесени от майските градушки. Заради големите поражения..
21 студенти-гвардейци от Бургаския държавен университет "Проф.д-р Асен Златаров" дефилираха днес със знамето на отряда им. То беше осветено от..
Изложбата „90 години БНР-радиото на поколения българи“ акостира в Бургас. Поводът е юбилеят на обществената медия, който през 2025 година се отбелязва с..
Приоритетните области за община Созопол и тази година са социалните дейности и инфраструктурните проекти, по които продължава да се работи и в..