С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Общинският съвет в Поморие не прие докладната записка на кмета Иван Алексиев за съгласуване на проект за изменение на подробния устройствен план за пространството „Кораба“. Идеята е теренът да се раздели, за да се обособят зелени площи и детска площадка. Днес заседанието на местния парламент се проведе при кворум от 20 съветници, след като не успя..
Съгласуване на проект за изменение на подробния устройствен план за пространството, известно в Поморие като „Кораба“, е включено в сесията на местния парламент в морския град. Докладната записка е на кмета Иван Алексиев. Заседанието трябваше да се проведе в края на септември, но поради липса на кворум, то бе пренасрочено за днес от 10 часа...
Поради авария на промишления водопровод, който е в района на кръговото кръстовище на „Трапезица“ и ул."Одрин", е спряна промишлената вода в посока ул."Одрин". До отстраняването на аварията до утре,03.10.2024 г. в 17:00ч . няма да има вода, съобщават от ВиК Бургас.
Напредват дейностите по основния ремонт на пътя Царево-Лозенец през къмпингите „Арапя“ и „Оазис“, съобщиха от община Царево. Дейностите започнаха преди няколко седмици. Въведена е временна организация на движението по време на основния ремонт. Той ще се извършва на участъци и до началото на следващия летен сезон ще бъде завършен.
Кой е Ангел от Лозенец, който намери и върна изгубен плик с пари? 18-годишното момче извършва доброто дело на 30 септември. Парите се оказват месечното възнаграждение на жена от Банско, с която Ангел вече се познава. Днес кметовете на Царево Марин Киров и на Лозенец Женя Гандиева връчиха награди на младежа заради добрата му постъпка...
Ученици от 1 до 12 клас се включиха в първата инициатива по Националната кампания за превенция на насилието и злоупотребата с деца „Бъди смел, бъди добър!“ в община Болярово. Над 100 деца изписаха с тебешир мотото на кампанията и в един глас произнесоха „Ние сме смели и добри.“ Разпределени в 12 възрастови групи учениците пробягаха в..
226 493 лева достигна дарената сума за пострадалите жители на селата Воден и Крайново, съобщиха от Община Болярово. Средствата постъпват в обявената от нея банкова сметка. Предстои разпределението на сумата между останалите без домове жители на двете села при големите пожари през месец юли. Сега хората живеят във фургони и е планирано до идната 2025..
Кой е Ангел от Лозенец, който намери и върна изгубен плик с пари? 18-годишното момче извършва доброто дело на 30 септември. Парите се оказват..
Общинският съвет в Поморие не прие докладната записка на кмета Иван Алексиев за съгласуване на проект за изменение на подробния устройствен план за..
През тази седмица започват строителни дейности в Поморие. Основен ремонт ще има по ул. „Проф. Парашкев Стоянов“, на ул. „Манастирска“ -..