Министерският съвет извади от „нафталина“ темата за нефтопровода Бургас-Александруполис. Този път със сменена посока - от гръцкото пристанище, до района на Бургас. За тази цел се работи и по проучване на възможностите за реализиране на проекта за пренос на суров петрол от не-руски източници.
Така се връщаме повече от 15 години назад, когато имаше протести на представители от туристическия бранш и на еколози. А гражданите в морските общини имаха възможност да гласуват тогава чрез референдум дали българо-гръцкият проект да бъде реализиран. Новото този път е самата ситуация и кризата с руския петрол.
Горещите теми, свързани с опазването на природата са в непрекъснат затворен цикъл. Причината е, че никога не знаеш в ксй момент ще се появи поредният горещ случай, като темата, която е отново на дневен ред с изграждането на нефтопровода „Александруполис-Бургас“. Това коментира за БНР Бургас екологът Радостина Ценова от БФБ:
„Горещите случаи, които имаме никога не изчезват. Те могат да бъдат замразени, но в някакъв момент отново излизат, а моментът винаги е неочакван, но пък е много ключов и критичен. Случаят с нефтопровода е много интересен и датира от много години. В Бургас все още си спомняме какво се случи в далечната 2007 година, референдумите, които последваха в Бургас, също и в други градове.
Целият казус имаше много интересна съдба през годините с междуправителствени спогодби, със създаването на международната фирма, а по-късно и отказването на България и спирането на проекта.
Сега действителността е по-различна.
Енергийните проекти в момента са с изключителен приоритет, не само за България, Европа, но и света. Кризата в момента, която засяга всеки един от нас предполага взимането на едни бързи и понякога много спорни решения.
Опазването на някакви ценни места, на ценни видове остава на по-заден план, когато става дума за проект от национално или международно значение. Опасенията са ни, че може да се претупат най-точно казано нещата, а трябва да се направят задълбочени оценки и анализи. Изключително много дебати имаше за начина, по който ще се разтоварва горивото, че има ли риск за замърсяване на бреговете и на сушата пред голямата територия от българска страна.
Ако този проект се превърне в приоритетен, то тогава вероятността да се случат нещата бързо е много голяма.
Кметовете на крайморските общини положиха подписите си през 2008 година под Харта за съпричастност към опазване и бъдещето на Черно море“, припомни още Радостина Ценова.
През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата година броят на обектите се увеличава с 0,8% , а легловата база – със 7,9% , показват данни на НСИ. Общият брой на нощувките е 3 185 600 , като тези на български туристи се увеличават с 2,7%..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на таксиметровия синдикат. Според нея много малко ще са онези, които ще си позволят да возят нелегално. До 31.10 апаратите трябва да издават касовите бележки в двете валути, а от 1.01 до 8.08.2026 в..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост. Това заяви председателят на Комисията за защита на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..
За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта. През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис. Както бе предварително обявено в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..
Държавата се превръща в основен работодател в близо 20 процента от общините в страната, показва анализ на Института за пазарна икономика. Данните показват още, че частният сектор изостава в заетостта и заплатите и че алтернатива за работа, извън публичния сектор, няма предимно в райони от Северозападна, Западна и Североизточна България. В значителен..
Разнопосочно движение в цените на основните хранителни стоки, плодове и зеленчуци на борсите у нас през седмицата показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ). Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, се..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане...
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови..